• Äldre 13 Apr 11:38
    1122 visningar
    1 svar
    1
    1122

    Snart 4 år och har aspergers syndrom?

    Hallå alla medföräldrar!

    Jag har en bonusdotter på snart 4 år som jag mer och mer misstänker har någon typ av autism. Hon har inte fått någon diagnos, hon har heller inte genomgått någon utredning, men jag tycker mig se en hel del tydliga tecken. 

    Jag skulle verkligen verkligen vilja komma i kontakt med någon annan förälder som har erfarenhet av barn i denna ålder med högfungerande autism. Jag vet att alla personer med autismdiagnos inte är likadana, det kan ju yttra sig på väldigt många olika sätt, men det finns så många knepiga situationer som jag känner att jag skulle behöva diskutera med någon. 

    Det handlar först och främst om "konfliktsituationer" där denna lilla tjej tycks uppfatta alla tillsägelser som mycket allvarliga och hon reagerar genom att gå in i sig själv och svara "ja" på alla frågor som ställs. Vi känner oss totalt villrådiga i hur vi ska bemöta henne i sådana situationer, jag upplever att det är jättesvårt att få kontakt med henne och då kan man heller inte förklara för henne att man inte är arg, att det inte var så farligt osv, för hon verkar inte ta till sig av det man säger alls. 


    I'm not a vegetarian because I love animals, I'm a vegetarian because I hate plants!
  • Svar på tråden Snart 4 år och har aspergers syndrom?
  • Äldre 9 Jun 13:56
    #1

    Det kan mycket väl vara så att ditt barn  har Aspergers syndrom men det behöver inte alls vara så. Jag har själv barn i min omgivning som fått den diagnosen men det har visat sig att det var felaktigt. Jag tycker du ska gå in och läsa på det som Doktor Know skriver på sin sida. Det stämde bra i vårt fall.
    www.doktorknow.se

Svar på tråden Snart 4 år och har aspergers syndrom?