• jsson88

    plastikkirurgi efter vikt ras. någon som vill följas åt innan och efter operationen?

    Hej! Jag är en 26 årig kille som har vägt 135kg och som nu väger ca 90kg. Jag ska nu opereras om 3 veckor :) ingen där ute som är på väg att genom gå en operation eller som vill dela med sig av erfarenheter. /Tack :)

  • Svar på tråden plastikkirurgi efter vikt ras. någon som vill följas åt innan och efter operationen?
  • Gnuborg

    Jag gjorde en bukplastik för ca 7 år sedan efter att ha gått ner lika mycket som du gjort. Hör av dig om du har frågor.

  • jsson88

    Gjorde någon magoperation för att gå ner i vikt eller hur bar di dig åt? Hur ser ärren ut idag på dig? Tack!

  • Gnuborg

    Nej jag har gått ner 48 kg av mig själv på två år. Fick operation av magen och har hållit vikten i 5 år. Jag har ett smalt ärr precis i bikinilinjen. Men jag tejpade det i över ett år för att få det så tunt som möjligt. Är inte så nöjd med den nya naveln för den ser så annorlunda ut än min förra :)

  • Anonym (Huden)

    Jag skulle behöva en bukplastik efter graviditeterna men jag törs inte. Så... jag får leva med rynket. Jag har insett att jag var perfekt, modellperfekt, före barnen och det har på något vis fått mig att tycka bättre om mig nu än då. Konstigt, men om jag var perfekt då måste jag väl vara ok nu?

  • Gnuborg

    Operationen var inte trevlig men jag ångrar den inte. Gjorde jävligt ont första veckan men det var ok sen. Jag var ju definitivt inte perfekt innan så operationen var ett lyft.

  • Anonym (Huden)
    Gnuborg skrev 2015-04-14 21:00:03 följande:

    Operationen var inte trevlig men jag ångrar den inte. Gjorde jävligt ont första veckan men det var ok sen. Jag var ju definitivt inte perfekt innan så operationen var ett lyft.


    Jag har gjort ett kejsarsnitt, läkningen borde ju vara liknande. Jag var inte rädd före snittet men numer är jag rädd för det mesta som har med hälsa att göra. Det är som att barnen fått mig att inse min dödlighet och det är en "biverkning" jag inte är glad för.
  • jsson88

    Jag ska börja med att ta bort överflöds hud vid brösten. Det är den operationen ja ska börja med. Nu kanske det låter som om jag har massor av hud men så är inte fallet. jag var först hos landstinget men där blev det ett blankt nej på både mage och bröst. Jag tränar 5-6 dagar i veckan på gym och avslutar gympassen med löpning på 5 km utomhus. Så jag känner efter allt slit att nu ska jag belöna mig själv med det här. Vänner, familj och arbetskamrat ser mig nu som väldigt vältränad vilket känns skönt:). Men man får sån ångest när man tänker på hur man behandlade sin kropp innan.

  • Anonym (Huden)
    jsson88 skrev 2015-04-14 21:24:35 följande:

    Jag ska börja med att ta bort överflöds hud vid brösten. Det är den operationen ja ska börja med. Nu kanske det låter som om jag har massor av hud men så är inte fallet. jag var först hos landstinget men där blev det ett blankt nej på både mage och bröst. Jag tränar 5-6 dagar i veckan på gym och avslutar gympassen med löpning på 5 km utomhus. Så jag känner efter allt slit att nu ska jag belöna mig själv med det här. Vänner, familj och arbetskamrat ser mig nu som väldigt vältränad vilket känns skönt:). Men man får sån ångest när man tänker på hur man behandlade sin kropp innan.


    Blir det ett bröstlyft då eller finns det något annat sätt? Det skulle jag säkert också behöva nu enligt vissa.
  • jsson88

    Man kan säga att det är som ett bröslyft på män också. Dom ska ta bort 1.5 cm lös hud och flytta upp bröst bröstvårtorna 2.5 cm. Sen ska dom även ta av halva bröstvårtorna då ja mått dåligt att dom sticker ut när ja har tajta kläder. Ja tror de kommer göra ont som attan några dagar senare eller vad tror du? :D

    .

  • Anonym (Huden)
    jsson88 skrev 2015-04-14 21:57:57 följande:

    Man kan säga att det är som ett bröslyft på män också. Dom ska ta bort 1.5 cm lös hud och flytta upp bröst bröstvårtorna 2.5 cm. Sen ska dom även ta av halva bröstvårtorna då ja mått dåligt att dom sticker ut när ja har tajta kläder. Ja tror de kommer göra ont som attan några dagar senare eller vad tror du? :D

    .


    aah du är man givetvis, därför jag blev lite förvirrad av ordvalet :) ja det lär bli ömt men jag måste säga att det var mindre otäckt än jag väntat mig att ha ett brett operationsärr efter kejsarsnittet. Men visst, man blir mycket "handikappad" i en vecka eller så och dag 3-5 hade jag vidrig nervsmärta på ett ställe, ofarligt men det var svårt att motivera sig att röra sig alls just då :p
Svar på tråden plastikkirurgi efter vikt ras. någon som vill följas åt innan och efter operationen?