• Molli

    oregelbunden M ef uttag av koppar spiral & kan man läsa av en graviditet på ett ÄL - TEST?

    Efter uttag av kopparspiralen så har min menstruation cykel blivit helt fucked-up ärligt talat...

    47dagar tog de innan mensen kom igång o nu senaste så tog de 37 dagar...

    Nu har det gått 27dagar sen senaste ..o jag väntar På att den ska kma, Elr inte.

    Har alltid haft 28-31 dgr mellan mina menstruationer innan..

    Svårt att pricka in ÄL men knasig menstruation. ..

    Till saken är att jag har bara en känsla av att jag är gravid, känslan bara finns där denna månaden. ..

    OM Man skulle vara gravid, har då hört att man kan testa de med ägglossningstest.. Stämmer detta?

    HUR läser man av de?

  • Svar på tråden oregelbunden M ef uttag av koppar spiral & kan man läsa av en graviditet på ett ÄL - TEST?
  • Jag är bara jag

    Nej,ett positivt äl-test är inte ett bevis på att man är gravid! Det kan bli positivt före mensen också-hänt mig. Ta ett gravtest istället.  Glad

  • Molli

    I know :)

    Men hade inga test hemma!

    Ville bara se om möjligheten fanns att man kan kolla.de.med ÄL test.

    Blir ett gravtest på söndag tänkte jag!

  • emiliiia

    Jag fick reda på iförrgår att ja var gravid /(tog alltså gravtest) men hade ÄL-tester oxå hemma o ville se om de stämde. Och på det ena testet (testlagrets) fick jag jättepositivt. testlinjen var 5 gånger så stark som kontrolllinjen typ. Men sen hade jag ett till från billiga tester och det testet blev neg med en svaaaag testlinje. Så på vissa äl-test kan man få positivt men då vet du ju inte va  du får positivt på förän du tar gravtest oxå. Ja gjorde de bara för att testa och eftersom de ena blev pos o de andra neg  tycker ja inte man kan räkna det som att man kan kolla grav på äl-test. 
    Graviditetstest   är de som gäller =)
    lycka till.

Svar på tråden oregelbunden M ef uttag av koppar spiral & kan man läsa av en graviditet på ett ÄL - TEST?