• RonnyK

    Flickvän hade sex med annan när vi hade uppehåll

    Tänkte lufta en fundering som jag ältat ett tag.
    Min flickvän och jag blev tillsammans i början på 2014. Efter cirka 4 månader gjorde jag slut. 1 månad efter detta så blev vi tillsammans igen och är det än idag.

    Nu till problemet. Under vårt "uppehåll" hade hon sex med en gemensam bekant till oss och jag fick reda på detta efter att vi blev tillsammans igen. I början tyckte jag inte det var något konstigt men nu på senare tid så har jag börjar fundera mer och mer på detta.

    Det som jag tycker är mest konstigt är att  den fest som de hade sex på var dagen efter jag gjorde slut och festen var planerad innan, jag hade dock förhinder att gå på festen.

    Min fundering är hade de haft sex även om jag inte gjorde slut? Personligen så känns det nästan som otrohet då det inte ens gick 24h från break-up till hoppa i säng med en annan.

    Vad tror ni? Kan jag lita på henne?

    Oseriösa inlägg undanbedes, jag vet redan att jag var korkad som gjorde slut m.m.

    Jag kan även tillägga att vi pratat om detta och hon menar på att det var heat of the moment och hon kände sig deprimerad och ville känna sig behövd efter uppbrottet.

  • Svar på tråden Flickvän hade sex med annan när vi hade uppehåll
  • Underhill

    Skulle tro att det blev utkomsten av hennes reaktion på ert beslut om uppehåll. Eller så har hon känt ett sug sedan tidigare att ligga med honom och tog chansen. Fråga henne om du känner att det gnager i dig. Hon borde ju veta. Ni hade de facto uppehåll och såvida ni inte kommit överens om hur ni vill att uppehåller skall se ut, så är det väl fritt fram, tänker jag.


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (T)

    Ni hade gjort slut och självklart kunde både hon och du ha sex med vem ni ville.

  • Anonym (Jadå!)

    Ni hade uppehåll, hon låg med en annan, det är inget fel i mina ögon. Att det gick så fort kan ju bero på allt möjligt, att tillfället fanns, att hon behövde bekräftelse, att hon ville passa på? Men det spelar ju eg ingen roll. Ni var inte tillsammans då.

  • Anonym (!!!)

    Ni hade GJORT SLUT. Hon var väl sårad och ville "hämnas" så det var därför hon låg med honom. Sen får hon ligga med vem hon vill, du gjorde slut och hon valde att ligga med en annan. Vilket hon har sin fulla rätt att göra då du inte äger hennes kropp och bestämmer vad hon ska göra med den.

  • Anonym (u)

    Jag tror som Underhill att det var en reaktion på att du gjorde slut.
    Hon var med den andra killen som en rebound.
    Jag tror nog du kan lita på henne, du ska iallafall inte döma henne innan hon gjort något fel.
    För det har hon ju inte gjort. 

  • Anonym (U)

    Kanske hon varit tänd på honom länge och passade på?! Du hade ju gjort slut så hon får då ligga med vem hon vill. Du har INGET att säga till om det.

  • RonnyK

    Jag köper resonemanget att vi hade gjort slut. Båda var fria att göra som de vill.
    Inlägget om att jag skulle bestämma eller äga hennes kropp var bara löjligt, självklart gör jag inte det.

    Det som gnager är om det hade hänt ändå? Personligen hade jag inte kunnat ha sex med någon inom 24h efter ett break-up, jag vet att alla är olika men hela situationen känns obekväm.

    Ingen som varit med om något liknande?

  • Anonym (Smulan)

    Jag skulle nog gjort exakt som hon. DU gjorde slut och blev säkert sårad och behöve tröst närhet och bekräftelse och som andra sagt kanske hon ryckt han va snygg innan och passa på nu. Och att det är en gemensam vän tyder ju på att hon ville du skulle känna av det efter DU dumpat henne.. Får mam fråga varför och hur du gjorde slut? Kan ge svar..

  • zemer

    Du dumpade henne. Hon va ledsen, gick på fest och hade sex med någon annan. Jag tror att det enbart hände för att du gjorde slut och hon va ledsen. Absolut inte otrohet på nått sätt och absolut ingen anledning för dig att inte lite på henne.

Svar på tråden Flickvän hade sex med annan när vi hade uppehåll