• Anonym (Adam)

    Ni undergivna och dominanta

    Jag har nyligen klivit in i bdsm världen och träffar en ständigt kåt undergiven kvinna som tyvärr bor lite för långt bort men har inte hittat rätt mentalt riktigt än och vill höra hur ni andra tänker och fungerar. Kvinnor som män.

    Jag är dominant och blir mest upphetsad av att dominera, men inte 24-7, vilket ställer till det när jag tänker och läser trådar med frustrerade kvinnor som inte hittar äkta dominanta män.

    Kanske beroende på mitt hektiska vardagsliv och tankar som är någon annanstans så har jag ett behov av sex ungefär 2-4 ggr i veckan. Men kanske bara en gång i veckan vill jag fostra på ett hängivet sätt. Däremellan vill jag ha soft.

    Gör det mig mindre dominant eller inte?

    Det är som sagt nytt för mig och dörren har just öppnats men ack så ljuvt.

  • Svar på tråden Ni undergivna och dominanta
  • Anonym (oerfaren)

    Jag har aldrig hittat någon dominant att vara med men det du beskriver låter jättebra tycker jag. Är säkert olika för olika kvinnor men för mig är det mer att det i stunden är full dominans, inte hela tiden, som lockar.

  • Anonym (Adam)
    Anonym (oerfaren) skrev 2015-04-24 13:45:42 följande:

    Jag har aldrig hittat någon dominant att vara med men det du beskriver låter jättebra tycker jag. Är säkert olika för olika kvinnor men för mig är det mer att det i stunden är full dominans, inte hela tiden, som lockar.


    Jag kan bara instämma
  • Anonym (Adam)
    Anonym (oerfaren) skrev 2015-04-24 13:45:42 följande:

    Jag har aldrig hittat någon dominant att vara med men det du beskriver låter jättebra tycker jag. Är säkert olika för olika kvinnor men för mig är det mer att det i stunden är full dominans, inte hela tiden, som lockar.


    PMa mig om du vill
  • Anonym (Undergiven man)

    Ser jag det ur mitt perspektiv som undergiven så tycker jag inte att det behöver handla om 24/7 eller dylikt. Visst att även lite mindre sexuella dominansinslag gärna för förekomma under dagen som att kvinnan retas lite sexuellt, kräver oralsex till och från om hon är sugen på det eller något annat för att hålla en sexuell laddning uppe även mellan de vanliga sexstunderna man har tillsammans. Men sedan finns det ju även personer som har behovet av att bli dominerad även utanför sexuella sammanhang och att partnern ska fatta alla beslut i vardagen åt dem också.

    Det viktiga för mig är ju att kvinnan faktiskt vill och att jag ser att hon går igång och blir kåt på det hela. Skulle det däremot märkas jättetydligt att hon är oengaread eller gör det mer av sadistiska skäl eller kontrollbehov så skulle det ju inte bli alls samma känsla.

    Så i det stora hela tror jag att definitionen av "äkta dominant" varierar från person till person och kan handla om antingen sexuell dominans eller social dominans med varierande tidsperspektiv. Det bästa är väl dock att fråga de personer du kontaktar vad just de menar med det uttrycket?

  • Fjäril Vingad

    Det behöver inte handla om 24/7 för att vara äkta. Jag skulle aldrig palla 24/7 även om jag kan gilla att bli dominerad.

  • Underhill

    Nä, inte mindre dominant för det tycker jag. Vem "orkar" ständigt någonting eg!? Känns som man då tar udden av det hela då...blir vardag o vanligt till slut, tänker jag, men det beror ju på hur man är o vill ha det.


    E vi överens så kör vi
  • kire

    Är man och dominant men, för mig är det något som hör ihop med sex. Dels är livet så fyllt med en massa helt vardagliga bestyr och dels skulle jag inte orka hålla uppe det fokus som krävs för att det ska bli bra 24/7. Enkelt utryckt är det något som för mig gör det sexuella rätt mycket mer spännande och intensivt. 

    Att det sen då och då gör att det glimmar till lite i vardagen är ju inte helt fel, ett sms, en instruktion, en bild etc. som sätter igång sköna associationer.

Svar på tråden Ni undergivna och dominanta