• Anonym (?)

    Nån som vet? Ang. Barnmat

    Vad är det för skillnad mellan en barnmats burk från 5 mån och en från 6 mån? Hittar inget på varken sempers eller Nestles hemsida. Kryddorna? Det är ju samma konsistens.

  • Svar på tråden Nån som vet? Ang. Barnmat
  • Anonym (Gissning)

    Utan att veta så skulle jag gissa på att skillnaden är att det är potatis och grönsaker till proteinet i 5 månaders, kan vara för att man ska vara försiktig med gluten i början. Det verkade så när jag gick in på Semper och kollade iallafall. I 6 månaders burkarna fanns det pasta och couscous och det fanns inte i 5 månaders. Men som sagt, en gissning från min sida.

  • Anonym (?)
    Anonym (Gissning) skrev 2015-04-16 16:24:11 följande:

    Utan att veta så skulle jag gissa på att skillnaden är att det är potatis och grönsaker till proteinet i 5 månaders, kan vara för att man ska vara försiktig med gluten i början. Det verkade så när jag gick in på Semper och kollade iallafall. I 6 månaders burkarna fanns det pasta och couscous och det fanns inte i 5 månaders. Men som sagt, en gissning från min sida.


    Aha! Tack :)
  • Madmoiselle

    Strunta i barnmaten, gör egen mat istället. Det är nyttigare och barnet lär sig äta riktig mat från början.

  • Anonym (?)
    Madmoiselle skrev 2015-04-19 04:49:38 följande:

    Strunta i barnmaten, gör egen mat istället. Det är nyttigare och barnet lär sig äta riktig mat från början.


    Det var inte vad jag frågade.
Svar på tråden Nån som vet? Ang. Barnmat