• Helgapelga

    Robinson - Love Edition

    Fler som tittar på Robinson - Love Edition och FÖRFASAS över merparten av tjejerna???

    Jag SKÄMS för att tillhöra samma släkte som dessa vidriga vuxenmobbare! Skrikandes Vad är det för fel på dem, varför är de så hånfulla, kaxiga och dryga och fryser ut Melissa?! Jag köper att de inte gillar henne, för man kan inte gilla alla, men vad hände med vanligt hederligt hyfs och allmän artighet??? Jag blir MÖRKRÄDD. Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör, när vuxna människor beter sig så mot varandra. Jag hoppas att de skäms ihjäl när de ser sig själva på tv i efterhand, och inser vad de gjort. Tack gode gud för killarna som inte supportar deras utfrysning utan stöttar Melissa och vänder sig emot denna mobbing. All eloge! 

  • Svar på tråden Robinson - Love Edition
  • Anonym (Go Melissa)

    Jag håller fullständigt med och det verkar som om den absoluta merparten är av samma åsikt när man läser på olika forum, facebook mm Så himla skönt! Tyvärr verkar det ju inte som om "pakttjejerna" själva har nått den insikten ens så här i efterhand trots massiv kritik. De verkar försvara sitt beteende och skyller på klippning och annat men att det inte handlade om mobbing men att det var svårt för oss tittare att uppfatta. Saken är ju den att den ena killen Ali tillbringade ett dygn hos tjejerna och benämnde direkt deras beteende som vuxenmobbing. Något som han dessutom själv tog helt avstånd från. Så deras argument håller inte. Trist bara att de förmodligen håller på så här även hemma.

  • Pastella
    Anonym (Go Melissa) skrev 2015-04-18 13:10:58 följande:

    Jag håller fullständigt med och det verkar som om den absoluta merparten är av samma åsikt när man läser på olika forum, facebook mm Så himla skönt! Tyvärr verkar det ju inte som om "pakttjejerna" själva har nått den insikten ens så här i efterhand trots massiv kritik. De verkar försvara sitt beteende och skyller på klippning och annat men att det inte handlade om mobbing men att det var svårt för oss tittare att uppfatta. Saken är ju den att den ena killen Ali tillbringade ett dygn hos tjejerna och benämnde direkt deras beteende som vuxenmobbing. Något som han dessutom själv tog helt avstånd från. Så deras argument håller inte. Trist bara att de förmodligen håller på så här även hemma.


    Precis, jag tycker förövrigt att det inte spelar någon roll om det är klippt för att vinklas. Även om Melissa hade sagt elaka saker så är det ändå inte okej att bete sig som de gör. Sen verkar deras problem med Melissa inte vara att hon är elak utan tvärtom att hon är trevlig och positiv och att det inte skulle vara äkta. Tydligen måste man vara elak och bitter..
  • Anonym (Go Melissa)
    Pastella skrev 2015-04-18 13:38:59 följande:

    Precis, jag tycker förövrigt att det inte spelar någon roll om det är klippt för att vinklas. Även om Melissa hade sagt elaka saker så är det ändå inte okej att bete sig som de gör. Sen verkar deras problem med Melissa inte vara att hon är elak utan tvärtom att hon är trevlig och positiv och att det inte skulle vara äkta. Tydligen måste man vara elak och bitter..


    Trodde inte man kunde reta sig på att någon visar upp ett schysst beteende. Gissar att de inte riktigt mår så bra i sig själva och allt rullas upp på TV för alla att se. Deras familjer, vänner, kollegor, arbetsgivare mm. Undra hur nöjda dom är nu innerst inne egentligen?

    Så himla nöjd att Ali genomskådade det direkt tog avstånd och i och med att han premierade den andra tjejen Sara som inte tillhörde mobbinggänget så kunde pakten brytas och 2 av 5 var tvungna att lämna gruppen. Bästa örådet jag sett på länge tror jag haha. Jag hoppas Melissa och Ali tar hem det tyvärr verkar de vara involverade i andra partners just nu men vi får se vad som händer framöver. ????
  • Anonym (-)

    Har inte sett det (har inte kanalen) men har tidigare jobbat mycket med en av tjejerna Mia. Väldigt trevlig.

  • Anonym (Go Melissa)
    Anonym (-) skrev 2015-04-18 17:02:12 följande:

    Har inte sett det (har inte kanalen) men har tidigare jobbat mycket med en av tjejerna Mia. Väldigt trevlig.


    Den ligger på TV4 play på nätet.
  • Anonym (-)
    Anonym (Go Melissa) skrev 2015-04-18 19:52:21 följande:

    Den ligger på TV4 play på nätet.


    Bor utomlands så kommer inte åt TV4 play
  • Helgapelga
    Anonym (Go Melissa) skrev 2015-04-18 15:36:30 följande:
    Trodde inte man kunde reta sig på att någon visar upp ett schysst beteende. Gissar att de inte riktigt mår så bra i sig själva och allt rullas upp på TV för alla att se. Deras familjer, vänner, kollegor, arbetsgivare mm. Undra hur nöjda dom är nu innerst inne egentligen?

    Så himla nöjd att Ali genomskådade det direkt tog avstånd och i och med att han premierade den andra tjejen Sara som inte tillhörde mobbinggänget så kunde pakten brytas och 2 av 5 var tvungna att lämna gruppen. Bästa örådet jag sett på länge tror jag haha. Jag hoppas Melissa och Ali tar hem det tyvärr verkar de vara involverade i andra partners just nu men vi får se vad som händer framöver. ????
    Tack för era kommentarer, skönt att det finns fler som reagerat.

    Jag blev så obeskrivligt glad när Melissa och Sara fick varsin beskyddaramulett av Richard och Ali i senaste programmet Skrattande Det krävdes att "rätt" killar skulle vinna tävlingen och jag trodde aldrig att det skulle gå vägen, men det gjorde det!! Tack gode gud. Det skall bli MYCKET spännande att följa utvecklingen! 
  • Anonym (-)

    En av deltagarna har bloggat om avsnittet och förklarat att varken mobbning eller utfrysning existerade.

  • Anonym (Go Melissa)
    Anonym (-) skrev 2015-04-18 20:54:45 följande:

    En av deltagarna har bloggat om avsnittet och förklarat att varken mobbning eller utfrysning existerade.


    De försöker rädda sitt skinn så gott det går, inte så konstigt med tanke på all kritik de fått. Som vi också redan påpekat här i tråden så har flera andra Robinson deltagare (manliga och kvinnliga) konstaterat att mobbing och utfrysning existerade. Så deras argument håller inte.
  • Anonym (-)
    Anonym (Go Melissa) skrev 2015-04-18 21:18:02 följande:

    De försöker rädda sitt skinn så gott det går, inte så konstigt med tanke på all kritik de fått. Som vi också redan påpekat här i tråden så har flera andra Robinson deltagare (manliga och kvinnliga) konstaterat att mobbing och utfrysning existerade. Så deras argument håller inte.


    Tror nog med på de som var med än vad någon säger på nätet.
  • Anonym (Go Melissa)
    Helgapelga skrev 2015-04-18 20:32:07 följande:

    Tack för era kommentarer, skönt att det finns fler som reagerat.

    Jag blev så obeskrivligt glad när Melissa och Sara fick varsin beskyddaramulett av Richard och Ali i senaste programmet  Det krävdes att "rätt" killar skulle vinna tävlingen och jag trodde aldrig att det skulle gå vägen, men det gjorde det!! Tack gode gud. Det skall bli MYCKET spännande att följa utvecklingen! 


    Jag jublade också när Ali blev tvåa och Richard till slut fick av repet och släppt sin säck som nummer 3. Sanslöst spännande! Läget i tjejlägret hade varit helt annorlunda efteråt om 3 andra vunnit amuletter troligtvis men den som gräver en grop åt andra...

    Jag har inte sett Robinson på år och dagar men nu sitter jag som klistrad och önskar bara att jag kunde se flera avsnitt åt gången. Hoppas det fortsätter att vara lika spännande.
  • Helgapelga
    Anonym (-) skrev 2015-04-18 20:54:45 följande:

    En av deltagarna har bloggat om avsnittet och förklarat att varken mobbning eller utfrysning existerade.


    Det blir bara värre och värre det här... Istället för att desperat försöka förneka det uppenbara borde hon uppriktigt och ärligt be om ursäkt för hur de betedde sig. DET hade kunnat rädda henne och minska fallet. Nu blir det bara patetiskt och tragiskt.
  • Anonym (Go Melissa)
    Anonym (-) skrev 2015-04-18 21:23:24 följande:

    Tror nog med på de som var med än vad någon säger på nätet.


    Du har kanske inte sett programmet? Ali som var en av deltagarna säger vid säkert 3 olika tillfällen att mobbing / utfrysning utövades av några av tjejerna. Även Sara och Melissa indikerar det flera gånger. De är alla tre deltagare. Det är inget som vi hittar på.
  • Anonym (Go Melissa)
    Helgapelga skrev 2015-04-18 21:28:43 följande:

    Det blir bara värre och värre det här... Istället för att desperat försöka förneka det uppenbara borde hon uppriktigt och ärligt be om ursäkt för hur de betedde sig. DET hade kunnat rädda henne och minska fallet. Nu blir det bara patetiskt och tragiskt.


    Min tanke också men när jag kollat på bla Alexandras video, Denice's blogginlägg samt några av de andras kommentarer inser jag att självinsikten är närmast obefintlig. Så hoppet är nog inte så stort att det sker tyvärr.

    Sedan inser jag också såklart att produktionen medvetet castat personlighetstyper som ska krocka och provocera varandra. Det ger mer dynamik i grupperna och det i sin tur mer spännande program. Men jag tycker att gränsen för vad som är acceptabelt passeras om och om igen här. Grupperingar och utröstning är en sak men manipulation, hot utfrysning och mobbing är något helt annat.
  • Anonym (-)
    Anonym (Go Melissa) skrev 2015-04-18 21:36:39 följande:

    Du har kanske inte sett programmet? Ali som var en av deltagarna säger vid säkert 3 olika tillfällen att mobbing / utfrysning utövades av några av tjejerna. Även Sara och Melissa indikerar det flera gånger. De är alla tre deltagare. Det är inget som vi hittar på.


    Nej, har inte sett det. Men träffat några av deltagarna förra helgen och pratades det bla om utfrysning.
  • Anonym (Go Melissa)
    Anonym (-) skrev 2015-04-18 22:59:24 följande:

    Nej, har inte sett det. Men träffat några av deltagarna förra helgen och pratades det bla om utfrysning.


    Jag tror du får en mer nyanserad bild om du haft möjlighet att se programmet. Det är svårt att bilda sig en egen uppfattning av händelser enbart genom att höra ena sidan prata om det efteråt.
Svar på tråden Robinson - Love Edition