• Anonym (hjälp)

    Om två veckor skulle han steriliserat sig och nu är jag gravid! Det känns som ett tecken...

    Hej

    Jag är anonym eftersom jag skäms lite för hur jag känner. Jag och mannen har under flera år diskuterat det här med barn och vi har egentligen hela tiden varit överens om att vi vill leva ett barnfritt liv. Vi har dragit på beslutet rätt länge eftersom vi är unga fortfarande, men det känns så rätt så vi beslutade att mannen skulle sterilisera sig och allt kändes jättebra.

    Nu har jag till vår förskräckelse upptäckt att jag är gravid. Det självklara skulle vara att göra abort eftersom vi inte skulle ha barn, men(och det här är så knäppt) jag har svårt att ta beslutet om abort eftersom det känns som ett tecken att bli gravid så tätt inpå steriliseringen.

    Hjälp? Hur ska jag göra och tänka?

  • Svar på tråden Om två veckor skulle han steriliserat sig och nu är jag gravid! Det känns som ett tecken...
  • Anonym (Se det som ett tecken)

    Behåll barnet! Du kommer aldrig ångra det beslutet men däremot kan du komma ångra en abort. Barn ger så mycket kärlek, lycka och glädje. Visst är det jobbigt att vara förälder ibland, men jag ångrar inte en dag mina barn. När jag var yngre ville jag inte ha barn, men blev gravid och då omvärderade jag beslutet. Tidigare var jag inte alls så barnkär och ganska egoistisk, men sedan jag fick mina barn har andra sidor växt fram. Du ska självfallet göra det som känns rätt, men var inte rädd för föräldrarrollen, du kommer klara det galant. Stor kram

  • Anonym (why)

    Skyddade ni er inte?

    Vad vill han? Risken är ju stor att du blir ensam mamma eftersom han VERKLIGEN inte vill  ha barn.

  • fluu

    Vilken jobbig sits ts!

    Angående första kommentaren så säger jag tvärtom, tvekar du så gör abort. Det finns fler än man tror som ångrar sina barn och det är mycket värre att ångra ett barn än en abort.

    Hur känner du nu då? Tvekar du bara eftersom det känns som ett tecken eller för att du någonstans känner att du visst vill ha barnet?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Fråga dig en fråga till, vill du ha barnet eller vill du bara slippa göra abort? Hur känner din man?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Se det som ett tecken) skrev 2015-04-16 19:40:58 följande:
    Behåll barnet! Du kommer aldrig ångra det beslutet men däremot kan du komma ångra en abort. Barn ger så mycket kärlek, lycka och glädje. Visst är det jobbigt att vara förälder ibland, men jag ångrar inte en dag mina barn. När jag var yngre ville jag inte ha barn, men blev gravid och då omvärderade jag beslutet. Tidigare var jag inte alls så barnkär och ganska egoistisk, men sedan jag fick mina barn har andra sidor växt fram. Du ska självfallet göra det som känns rätt, men var inte rädd för föräldrarrollen, du kommer klara det galant. Stor kram
    Fast jag vet faktiskt inte om jag vill behålla. Det känns hemskt med en abort, men livet med barn känns inte så lockande heller. Tack.
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (why) skrev 2015-04-16 19:44:59 följande:
    Skyddade ni er inte?

    Vad vill han? Risken är ju stor att du blir ensam mamma eftersom han VERKLIGEN inte vill  ha barn.
    Jag har haft hormonspiral i många år som funkat, hittills då. Mannen säger att han inte skulle lämna mig om jag behåller, men ingen av oss vill ju egentligen ha barnlivet.
  • Anonym (hjälp)
    fluu skrev 2015-04-16 19:47:23 följande:
    Vilken jobbig sits ts!

    Angående första kommentaren så säger jag tvärtom, tvekar du så gör abort. Det finns fler än man tror som ångrar sina barn och det är mycket värre att ångra ett barn än en abort.

    Hur känner du nu då? Tvekar du bara eftersom det känns som ett tecken eller för att du någonstans känner att du visst vill ha barnet?
    Jag vet också de som ångrar barn och det vill jag verkligen inte vara med om själv. Jag är splittrad. Jag vill ju inte ha barn, men jag vill inte göra abort heller. Det känns som att huvudet och hjärtat vill abort, men kroppen vill behålla.
  • Anonym (hjälp)
    Smarthuvud skrev 2015-04-16 19:47:45 följande:
    Tecknet kan ju vara att han steriliserade sig för sent..
    Kanske det..
  • Anonym (hjälp)
    fluu skrev 2015-04-16 19:49:14 följande:
    Fråga dig en fråga till, vill du ha barnet eller vill du bara slippa göra abort? Hur känner din man?
    Jag vill nog inte ha barnet, men inte göra abort heller... Mannen säger att han inte kommer lämna mig oavsett, men jag tror att vi skulle gå isär på sikt om vi behåller.
Svar på tråden Om två veckor skulle han steriliserat sig och nu är jag gravid! Det känns som ett tecken...