• Somliga

    Vi som försöker bli gravida 2015 ?

    Jag tycker det vore kul att följas åt i våran planering och försök till att bli gravida :)

    Hänger ni på?

    Jag är 28 år och bor i Värmland, har en dotter som fyller 3 år nu i maj!

    Första försöket denna månad, slutade med skydd för 6 månader sen men denna månad försökte vi på "riktigt".. hade ÄL i förrgår/igår och vi fick "till det" både i förrgår och igår (jag känner av min ÄL väldigt tydligt (tror jag) alltid, får svag mensvärk och en ENORM lust, haha)

    Har haft en ännu "värre" smärta igår vilker jag inte känner igen..

    Någon som är på!? :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2015 ?
  • Nossaile
    Somliga skrev 2015-04-16 19:48:54 följande:

    Jag tycker det vore kul att följas åt i våran planering och försök till att bli gravida :)

    Hänger ni på?

    Jag är 28 år och bor i Värmland, har en dotter som fyller 3 år nu i maj!

    Första försöket denna månad, slutade med skydd för 6 månader sen men denna månad försökte vi på "riktigt".. hade ÄL i förrgår/igår och vi fick "till det" både i förrgår och igår (jag känner av min ÄL väldigt tydligt (tror jag) alltid, får svag mensvärk och en ENORM lust, haha)

    Har haft en ännu "värre" smärta igår vilker jag inte känner igen..

    Någon som är på!? :)


    Hallådär, här hänger jag gärna på! Vi gör också vår första försök till ett barn nu denna vecka. Har kört med clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikaror och i morse visade testet en fast smily och det betyder att det är störst chans idag och imorgon :) BIM 1:a maj :)
  • Somliga

    Va kul Nossalie!!

    Jag har BIM 28/4..

    har inte kört ÄL test denna månad utan ägglossningskalender och att jag brukar känna av ÄL.. Hoppas jag! haha..

    Blir det inget denna månad blir det ÄLtest nästa! :)

    Då är det bara att ragga på karln din ikväll då! :)

  • Nossaile
    Somliga skrev 2015-04-16 20:06:58 följande:

    Va kul Nossalie!!

    Jag har BIM 28/4..

    har inte kört ÄL test denna månad utan ägglossningskalender och att jag brukar känna av ÄL.. Hoppas jag! haha..

    Blir det inget denna månad blir det ÄLtest nästa! :)

    Då är det bara att ragga på karln din ikväll då! :)


    Har en regelbunden cykel så testerna är bara som en extra krydda ;) ja vi har sexat till det varje dag nu denna veckan, hoppas hoppas hoppas att det gör underverk :)
  • Somliga

    ååh va spännande det här ska bli! känner mig så spänd o vill veta NU!! :)

    Haft starkare smärta i nedre magen idag som jag ibte alls känner igen, en del säger sig ju kunna känna när det "tar sig" ;)

    Hur gammal är du? bor? mer barn? :)

  • MalinS

    Jag hoppar in här, är 25 år och har en son som blir 2 år i maj. Nu är det dags för syskon! :) Blir så avundsjuk på er som har regelbunden mens och vet när ni har ÄL. Jag har extremt oregelbunden mens, kan ha mens 3-4 ggr på ett år och har absolut ingen aning om när jag har ÄL. Med sonen hade vi tur som lyckades pricka in ÄL (utan att vi visste om de) och att det funkade på första försöket. Känns inte som att vi kan ha sån tur igen så vi är beredda på att detta kan ta lite tid :)

  • Nossaile
    Somliga skrev 2015-04-16 20:37:06 följande:

    ååh va spännande det här ska bli! känner mig så spänd o vill veta NU!! :)

    Haft starkare smärta i nedre magen idag som jag ibte alls känner igen, en del säger sig ju kunna känna när det "tar sig" ;)

    Hur gammal är du? bor? mer barn? :)


    Vi får verkligen hoppas :) jag är 22 och bor i Jämtland, vi är kontaktfamilj till en liten kille som fyller 2 i maj och har varit det sedan han var 6 månader :) Vi försöker alltså få vårt första biologiska barn nu :)
  • Nossaile
    MalinS skrev 2015-04-16 21:33:34 följande:

    Jag hoppar in här, är 25 år och har en son som blir 2 år i maj. Nu är det dags för syskon! :) Blir så avundsjuk på er som har regelbunden mens och vet när ni har ÄL. Jag har extremt oregelbunden mens, kan ha mens 3-4 ggr på ett år och har absolut ingen aning om när jag har ÄL. Med sonen hade vi tur som lyckades pricka in ÄL (utan att vi visste om de) och att det funkade på första försöket. Känns inte som att vi kan ha sån tur igen så vi är beredda på att detta kan ta lite tid :)


    Ja det hördes ju inte så roligt men vi får hoppas och hålla alla tummar och tår för att du får komma igång snart :)! Har du en monitor? Annars skulle de nog verkligen löna sig för din del, så du ser när stegringen sker :)
  • MalinS
    Nossaile skrev 2015-04-17 10:35:53 följande:

    Ja det hördes ju inte så roligt men vi får hoppas och hålla alla tummar och tår för att du får komma igång snart :)! Har du en monitor? Annars skulle de nog verkligen löna sig för din del, så du ser när stegringen sker :)


    Nej, har ingen monitor :) Testade digitala ÄL-test sist men det visade glad gubbe varje gång. Det är något konstigt med min kropp ;)

    Hur går det för dig?
  • carlini

    Jag är 20 år (fyller 21) och bor i Norrköping med min sambo på 25 år. Vi har försökt att bli gravid sen Januari i år och har lyckats fått 1 missfall... har ÄL idag och igår hade jag en liten rosa flytning. Har haft sex varje dag sen Tisdags så hoppas att det händer nått den här gången :)

    Hoppas vi alla kan följas åt i hopp om massor med plus :)

  • Somliga

    åh va kul att ni hänger på! :)

    Ja, jag har aldrig haft regelbunden såhär men när jag slutade med mini-pe för 6 mån sen började den bli ordningsam, dock har jag en lång cykel på ca 33/34 dagar.. hur är eran?

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2015 ?