• Anonym (Herr Anders­son)
    Äldre 17 Apr 04:42
    4570 visningar
    53 svar
    53
    4570

    Ni som lever i ett parförhållande (inte polyamoröst) och är sambos hur ofta har ni sex?

    Jag träffade min sambo för 1 år sedan och vi blev sambos efter 6 månader. Vi är båda 42 år unga. Allt fungerar jättebra mellan oss och vi har det verkligen toppen. Hon har en son på 17 år och han bor hos oss på heltid och jag har en dotter på 9 år som är hos oss vissa helger och på loven.

    Vi har otroligt underbar och mycket sex. Jag och sambon blev lite nyfikna på hur jävla mycket vi ligger. Över eller under genomsnittet för vår ålder? Så vi började bokföra allt sex.

    På 15 veckor (start 1 januari) har vi haft sex 57 ggr, alltså 3,8 ggr per vecka. Omräknat ca 16 ggr per månad.

    Min sambo vill ligga mer. Hon skulle absolut inte ha något emot varje dag eller kanske t o m flera gånger per dag. Jag klarar mig på varannan dag, men vi har kompromissat och det blir lite oftare än så.

    Men nu till diskussionen. Ni som lever i ett par- och samboförhållande (ej polyamoröst) hur ofta har ni sex? Berätta gärna hur gamla ni är, hur länge ni varit ett par och om ni har barn.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som lever i ett parförhållande (inte polyamoröst) och är sambos hur ofta har ni sex?
  • Anonym (!)
    Äldre 17 Apr 06:28
    #1

    Innan barnet kom var det minst en gång om dagen.

    Nu orkar ingen av oss mer än 3-4 gånger i veckan.

    Varit tillsammans två år och 4 månader.

  • Äldre 17 Apr 07:29
    #2

    8-15 ggr per månad valde jag. Är nog 3-5 ggr per vecka i genomsnitt. Jag är nöjd med det.

  • Äldre 17 Apr 07:37
    #3

    Jag och min man är 39 år, har två barn som är 11 och 4 år. Vi har varit ihop i 15 år och har sex mellan 1-4 gånger i veckan.

  • Äldre 17 Apr 07:39
    #4
    Fröken Hepburn skrev 2015-04-17 07:37:54 följande:

    Jag och min man är 39 år, har två barn som är 11 och 4 år. Vi har varit ihop i 15 år och har sex mellan 1-4 gånger i veckan.


    Min man skulle vilja ligga varje dag, men det skulle nog göra mig lite uttråkad, så vi har en kompromiss som funkar.
  • Äldre 17 Apr 07:48
    #5
    Fröken Hepburn skrev 2015-04-17 07:39:05 följande:
    Min man skulle vilja ligga varje dag, men det skulle nog göra mig lite uttråkad, så vi har en kompromiss som funkar.

    Min man säger att han vill göra det varje dag men sen när vi gjorde det under en period så var det inte lika viktigt längre. Men han har nästan alltid lust när jag vill ha sex ändå. Men jag tycker också att det är bra med några dagar utan sex.
  • Anonym (Vikti­gt)
    Äldre 17 Apr 07:50
    #6

    Vi är 30 år har två barn på heltid som är 10 och 6. Har vart ett par i 5 år ligger nästan varje dag, ibland 2-3 ggr per dag.

  • Mrs D
    Äldre 17 Apr 07:54
    #7

    8 - 15, maken jobbar borta i veckorna. 28 år, levt tillsammans i ca 5 år.

  • Äldre 17 Apr 07:58
    #8

    30år, gifta tre år. två barn (1 5åring, 1 tiomånaders).

    1-5 gånger per dag. men vanligast är 2 gånger per dag

  • In troubl­e
    Äldre 17 Apr 09:31
    #9

    Varför finns det inget alternativ mellan 1 gång i månaden och aldrig?

    Vi har kanske 2-3 gånger om året.

  • Äldre 17 Apr 09:47
    #10
    frågandezzzz skrev 2015-04-17 07:58:37 följande:

    30år, gifta tre år. två barn (1 5åring, 1 tiomånaders).

    1-5 gånger per dag. men vanligast är 2 gånger per dag


    Hur hinner ni med två små barn hemma?
Svar på tråden Ni som lever i ett parförhållande (inte polyamoröst) och är sambos hur ofta har ni sex?