• Deslauriers

    Kan 100 MG Propavan dagligen ge bestående hjärtpåverkan eller förstorat hjärta?

    Hej!

    Har sedan 4 månader ätit 4 x 25 MG = 100 MG Propavan varje kväll för sömn. klar överdosering.

    Normal dos är 25-50 MG.

    Jag undrar om detta på något sätt kan ge bestående hjärtpåverkan eller förstorat hjärta?

    Har nu efter drygt 4 månader på den här dosen fått bröstsmärta och märkliga känslor i bröstet, så jag har börjat oroa mig.

    Har gått ned till normal dos nu men hjärtsymptomen är fortfarande kvar.

    Tyvärr har jag ingen kunskap alls om hur metabolism och liknande fungerar, så är tvungen att fråga.

    I FASS står det endast vad som händer om man tar större överdoser (200 MG och uppåt) enstaka gånger, det står inget om vad som händer om man överdoserar en mindre mängd (100 MG) som i mitt fall under 4 månader.

    Tacksam får råd!
  • Svar på tråden Kan 100 MG Propavan dagligen ge bestående hjärtpåverkan eller förstorat hjärta?
  • Deslauriers
    Anonym (ojoj) skrev 2015-04-17 23:40:18 följande:

    Du bör uppsöka läkare omgående!


    Skriver du detta endast som ett generellt råd?

    Eller har du ingående kunskaper om Propavan och dess eventuella påverkar på hjärtat vid långvarig överdosering?
  • Anonym (ojoj)
    Deslauriers skrev 2015-04-18 11:48:12 följande:
    Skriver du detta endast som ett generellt råd?

    Eller har du ingående kunskaper om Propavan och dess eventuella påverkar på hjärtat vid långvarig överdosering?
    Jag har ingående kunskaper.....du bör def. söka vård. Detta är inte att leka med!
  • Anonym (F)
    Anonym (ojoj) skrev 2015-04-18 15:19:29 följande:
    Jag har ingående kunskaper.....du bör def. söka vård. Detta är inte att leka med!
    Vad är det för ingående kunskaper?

    100mg Propavan är inte kraftig överdosering, 50mg är rekommenderat dos och inte högsta tillåtna dosering.

    Propavan ger ingen direkt påverkan på hjärtat enligt FASS så 100mg under lång tid ska ej orsaka någon hjärtsjukdom.

    Har du något att invända mot denna analys?
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (F) skrev 2015-04-18 17:30:00 följande:
    Vad är det för ingående kunskaper?

    100mg Propavan är inte kraftig överdosering, 50mg är rekommenderat dos och inte högsta tillåtna dosering.

    Propavan ger ingen direkt påverkan på hjärtat enligt FASS så 100mg under lång tid ska ej orsaka någon hjärtsjukdom.

    Har du något att invända mot denna analys?
    Ja, det har jag.

    TS gör som hon vill..... jag bryr mig inte. 
  • Anonym (F)
    Anonym (ojoj) skrev 2015-04-18 18:28:19 följande:
    Ja, det har jag.

    TS gör som hon vill..... jag bryr mig inte. 
    Jag tycker bara att det vore bra för alla inblandade om du utvecklade ditt resomenang och talade om varför propavan och den doseringen skulle kunna var farligt etc. Vore intressant.

    Och dessutom kanske både jag och TS skulle kunna lära oss en del av det och det är väl aldrig fel? Det är väl tanken med ett diskussionsforum?
Svar på tråden Kan 100 MG Propavan dagligen ge bestående hjärtpåverkan eller förstorat hjärta?