• Kyrkby

    Värsta mardrömmen !?

    Vad är er värsta mardröm, som ni kommer ihåg ?

    Min är att jag är på kundbesök iförd endast skor.
    Förövrigt är jag naken.
    Har denna drömmen regelbundet ett par gånger per år.

  • Svar på tråden Värsta mardrömmen !?
  • sextiotalist

    Oj, värsta drömmen vet jag inte, men jag har en återkommande där jag cyklar uppför en smalare och smalare backe, sedan är den så smal att jag måste krypa med cykeln för att inte kunna komma ner igen. Låter löjligt, men jag brukar vakna kallsvettig av den

  • Kyrkby
    sextiotalist skrev 2015-04-17 15:01:23 följande:

    Oj, värsta drömmen vet jag inte, men jag har en återkommande där jag cyklar uppför en smalare och smalare backe, sedan är den så smal att jag måste krypa med cykeln för att inte kunna komma ner igen. Låter löjligt, men jag brukar vakna kallsvettig av den


    Cykla i uppförsbacke är ansträngande ! Förvånad
  • LFF

    Två återkommande mardrömmar jag hade när jag var liten och som jag fortfarande minns är:

    Ett monster äter upp min säng, börjar nere vid fotändan och äter sig uppåt. Jag kryper längre och längre upp för att komma undan.

    Jag och pappa är på fotbollsmatch eller hockeymatch och läktaren rasar.

  • AnnaKG
    Kyrkby skrev 2015-04-17 14:58:52 följande:

    Vad är er värsta mardröm, som ni kommer ihåg ?

    Min är att jag är på kundbesök iförd endast skor.

    Förövrigt är jag naken.

    Har denna drömmen regelbundet ett par gånger per år.


    Jag drömmer oxå att jag är naken med endast skor... Jag står på min gamla skolas busshållplats medan folk bara passerar mig för att kliva på och av bussar...

    Drömmer även att jag biter på en penna och samtidigt som jag gör de går mina tänder sönder! Men ja bara fortsätter o fortsätter tills att jag börjar blöda och får spotta ut varenda tand i form av tandflisor!!

    Haft dessa drömmar sen jag var 9 år. Är 31 idag.
  • Rafael90

    Har en jätteobehaglig dröm som jag drömt regelbundet så länge jag kan minnas, nån gång per månad när jag var liten, nu för tiden nån gång per år. Kan inte ens förklara vad drömmen handlar om för den är så konstig, det enda jag minns när jag vaknar är en fladdrande tråd/streck och ett högfrekvent pipande, samt en extremt obehaglig ångestkänsla. Att sätta på vattenkranen så att vattnet strilar ner i en jämn, ljudlös liten ström brukar påminna mig om den drömmen.

  • fluu

    Mina läskigaste mardrömmar som jag mår sämst av precis då och som gör att jag vaknar med skräck i hela kroppen brukar handla om att bli jagad(och ofta förd till koncentrationsläger)/om spöken...

    Mardrömmen som var hemskast och stannade kvar hos mig länge var om att dottern hade dött och vi hade fått ett nytt barn som vi ständigt jämförde med dottern och inte tyckte var "lika bra". Har också drömt att sambon dött.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • nymedlem

    Drömmer att jag blir kidnappa med pistol mot huvudet i samband med bankrån och inlåst i ett rum med endast en madrass på golvet.

    Konstigt nog är detta ingen mardröm, tvärtom är den betryggande. Skumt.

  • Anonym (konstigt)

    Jag drömde något härom natten som borde ha varit en mardröm: jag reste i samma flygplan som Usama Bin Laden. Men i min dröm var han en glad prick och vi var på väg till London till en överraskningsfest för Glenn Hysén som fyllde jämnt. Även om det inte kvalificerar som mardröm så måste det vara det konstigaste jag någonsin har drömt.

  • lövet2

    Det händer då och då att jag drömmer om att ett eller flera av mina barn trillar i älven och förs bort av strömmen. Det finns ingen båt i närheten, telefonen funkar inte osv. Alltid lika hemsk dröm ...

  • GrönaDruvan

    Längesen jag hade en riktig mardröm, men då och då drömmer jag att jag tappar mina tänder, det är en väldigt obehaglig dröm..

    Förr hade jag ofta sömnparalyser, och det är grymt obehagligt.

  • 180823
    AnnaKG skrev 2015-04-17 15:20:27 följande:

    Jag drömmer oxå att jag är naken med endast skor... Jag står på min gamla skolas busshållplats medan folk bara passerar mig för att kliva på och av bussar...

    Drömmer även att jag biter på en penna och samtidigt som jag gör de går mina tänder sönder! Men ja bara fortsätter o fortsätter tills att jag börjar blöda och får spotta ut varenda tand i form av tandflisor!!

    Haft dessa drömmar sen jag var 9 år. Är 31 idag.


    Jag har också drömmt att jag har varit naken jag var på ett kafè och mitt i allt stod jag där naken omringad typ av glasbord och stolar och kissade samtidigt så dammsuger en kvinna där när och hon ser mig tror jag
  • Näng

    Min son är fyra. Jag drömmer att jag vaknar av ett ljud från sonens rum. Jag går dit och i halvdunklet ser jag en man stå lutad över min sovande sons säng, när jag närmar mig vänder mannen långsamt på huvudet och ger mig ett fruktansvärt leende. Jag har vaknat skrikande av denna dröm flera gånger och min man har blivit totalt vettskrämd av mitt vrålande. Han påstår att jag skriker som ett skadat och döende djur och inte som en människa...

Svar på tråden Värsta mardrömmen !?