• Anonym (Tuss)
    Äldre 17 Apr 17:53
    3433 visningar
    25 svar
    25
    3433

    Jag ljög

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 2 år och har haft ett ganska ostadigt förhållande. För det första är han svartsjuk av sig och direkt i början ville han veta vilka mina ex var osv. Jag, dum som jag var, berättade.

    Nu till det stora problemet, jag jobbar i en offentlig miljö där jag träffar mycket folk varje dag och det händer emellanåt att jag träffar mina gamla flörtar och pojkvänner.

    Efter ett bråk för ca 1 år sen så ville han veta varje gång jag träffade någon av dem och jag sa att jag skulle berätta. Vilket jag inte har gjort för jag vet att han skulle bli arg och att det skulle bli bråk. Han har frågat mig flera gånger och jag har sagt att jag inte sett eller träffat någon.

    Men nu runt jul bråkade vi igen och det var verkligen illa denna gången så jag berättade för honom och han blev vansinnig, det var extremt nära att vi gick skilda vägar där och då. Men anledningen till varför jag ljög var ju för att slippa bråk, för helt ärligt är det ju inte mitt fel och jag kan ju inte hjälp att de kommer till mitt jobb.

    Nu är allt bra igen. Förutom när vi bråkar. Då kastar han det i ansiktet på mig, att jag ljuger och jag blir lika ledsen varje gång.. Jag tycker att visst det var fel att ljuga men anledningen var ju för att inte skapa bråk och att vad gör det om de kommer in på mitt jobb, jag bryr mig ju inte om dem längre och hade jag fått välja hade jag ju träffat dem heller..

    Jag vet inte om jag bara ska låta det gå eftersom det är ganska ytliga sår hos honom fortfarande men hur länge ska jag ta att han kastar det i ansiktet på mig..

    Jag vet att jag gjorde fel och jag tänker vara ärlig framöver för jag kan ju inte göra något åt situationen.

  • Svar på tråden Jag ljög
  • Anonym (heny)
    Äldre 17 Apr 18:01
    #1

    Jag tycker att det är han som gör fel, inte du. Han MÅSTE lära sig att lita på dig. Man får inte bli så svartsjuk som honom. Han måste ändra sig. Jag förstår att du ljög.

    Jag hade aldrig velat vara tillsammans med nån så svartsjuk.

  • Äldre 17 Apr 18:05
    #2

    kan tycka båda gör fel, han måste som anonym skrev lära sig att lita på dig, men det är oerhört svårt att lita på någon som ljuger även om det är för att inte skapa bråk.

  • Äldre 17 Apr 18:08
    #3

    Är det en sådan person du vill bygga din framtid med?


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 17 Apr 18:17
    #4

    Varför vill du leva tillsammans med någon som kräver att du ska redovisa ifall du råkar stöta ihop med ett ex? Det verkar onödigt jobbigt. Felet du gjorde var ju inte att du ljög (eller snarare höll tyst) om det, utan att du avslöjade det när ni bråkade och därmed gav honom "vatten på sin kvarn", även om kvarnen är rätt så värdelös.

    Du ska givetvis inte behöva ta att han kastar det i ansiktet på dig varje gång ni bråkar, det du måste fråga dig är om du tror att han någonsin kommer att glömma eller låta dig glömma det.

  • Anonym (Tuss) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 18:18
    #5
    Anonym (heny) skrev 2015-04-17 18:01:18 följande:

    Jag tycker att det är han som gör fel, inte du. Han MÅSTE lära sig att lita på dig. Man får inte bli så svartsjuk som honom. Han måste ändra sig. Jag förstår att du ljög.

    Jag hade aldrig velat vara tillsammans med nån så svartsjuk.


    Jag har pratat med flera av mina vänner och alla tycker att jag gjorde rätt, eller inte rätt men han har ingen anledning att bli arg över situationen för det finns liksom inget jag kan göra åt saken. Sen att jag ljög, vet jag var fel.

    Saken är den att han mamma och bror är likadana och han vet om att han är svartsjuk, har har förbättrat sig otroligt mycket men ibland smäller det till och allt exploderar typ.

    För övrigt är han lugnet själv och jag har aldrig varit så lycklig och kär i någon innan.. Efter två år får jag fortfarande fjärilar i magen när jag ser honom
  • Äldre 17 Apr 18:22
    #6

    Din kille är en stor jävla tönt.

  • Anonym (äää)
    Äldre 17 Apr 18:28
    #7

    Jag uppfattar det inte som att ni båda bråkar, utan att det är han som bråkar på dig. Hur länge till kommer han att slänga det här i ansiktet på dig, ett halvår, tre år? Känns som en snubbe som kontrollerar din mobil, dator, post o allting.

    Själv skulle jag säga att jag inte orkar med den här svartsjukan längre, du får lov o lita på mig eller så blir det slut. Oavsett hur bra det är annars.

  • Äldre 17 Apr 18:31
    #8

    förlåt om jag säger det. Men att leva med en svartsjuk människa - ja det är så här ert liv kommer att se ut..

    jag har levt tillsammans med en sån man, vi var gifta till och med och det gick käpprätt åt h-e... 

    Svartsjukan genomsyrar allt och man trasslar in sig i lögner efter lögner efter lögner och bråken blir bara värre och värre  - ju mer man försöker visa att det inte finns mer att vara svartsjuk på.   

    Hur du än gör kommer det alltid finnas saker som triggar igång hans svartsjuka.  


    Vill du verkligen leva så?

  • Anonym (Tuss) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 20:02
    #9
    Anonym (äää) skrev 2015-04-17 18:28:14 följande:

    Jag uppfattar det inte som att ni båda bråkar, utan att det är han som bråkar på dig. Hur länge till kommer han att slänga det här i ansiktet på dig, ett halvår, tre år? Känns som en snubbe som kontrollerar din mobil, dator, post o allting.

    Själv skulle jag säga att jag inte orkar med den här svartsjukan längre, du får lov o lita på mig eller så blir det slut. Oavsett hur bra det är annars.


    Han har inte kollat igenom varken mobil eller dator.. Det enda han har bett mig ta bort är bilder från min singeltid på fb, vilket jag förstår för jag bad han göra likadant.
  • Anonym (Tuss) Trådstartaren
    Äldre 17 Apr 20:06
    #10
    Fjäril kär skrev 2015-04-17 18:31:55 följande:

    förlåt om jag säger det. Men att leva med en svartsjuk människa - ja det är så här ert liv kommer att se ut..

    jag har levt tillsammans med en sån man, vi var gifta till och med och det gick käpprätt åt h-e... 

    Svartsjukan genomsyrar allt och man trasslar in sig i lögner efter lögner efter lögner och bråken blir bara värre och värre  - ju mer man försöker visa att det inte finns mer att vara svartsjuk på.   

    Hur du än gör kommer det alltid finnas saker som triggar igång hans svartsjuka.  

    Vill du verkligen leva så?


    Jag har varit på väg att lämna en gång och då menar jag verkligen att jag var på väg ut, men han kom hem och öppnade verkligen upp sig, något han inte gjort innan och berättade om tidigare förhållanden där han blivit behandlad som skit och det har gjort att han blivit så här ickså.. Inte för att det gör saken rätt men efter det har jag lite mer förståelse varför han regerar som han gör även om det inte gör det hela rätt ..
Svar på tråden Jag ljög