• Anonym (lina)

    första bråket i förhållandet,normalt att han fick en ros ?

    Hej ! har varit tillsammans med min kille i 4 månader, bi har träffats varje dag och ibland varannan , han har varit så himla underbar . Han är så romantisk , gullig , rolig och så lik mig, vi förstår varandra direkt. Idag bråkade vi om en tjej som han känt sen ett tag tillbaka , hon ringer honom ofta och han fick nyligen en ros från henne . Han säger detta är normalt. Är det verkligen ? Jag skrek inte eller så men vi pratade om det i telefon . Han tyckte jag överreagerade och sa att jag borde lita på honom osv. Ringde upp honom efter en halv timme han svara inte , ringde efter jag slutat jobbet han svarade inte, ringde för tredje gången han sa att han ''sov'' ringde fjärde gången han var ute med vänner. Detta sårade mig jätte mycket . Jag försöker fixa det mellan oss fast jag är den som blev ledsen och han bryr sig inte. Känns som om jag fångar en sida av honom jag inte har , vi är inte lika efter allt.

  • Svar på tråden första bråket i förhållandet,normalt att han fick en ros ?
  • fjanten

    Tjejkompisar måste han såklart ha, det är helt klart överdrivet om du skulle försöka hindra eller totalt icke-acceptera det.

    Dock hade jag nog ändå velat veta varför min sambos tjejkompis gav honom en ros huxflux från ingenstans, hade dock inte dragit slutsatser i förhand och börjat gräla om något innan jag fått en slags förklaring. Min sambo hade nog reagerat ungefär likadant om en killkompis till mig gav mig rosor.

  • Tecum

    Tja, det beror på hur tjejen är, hon kanske är sån att hon delar ut rosor till höger och vänster?

    Nu har du visat att du vill försonas, ligg lågt och låt honom ta nästa steg.
    Att ni inte är lika i allt är inget problem, snarare tvärtom.

  • Anonym (Poison)

    Han fick en ros av en person han känner, och? Svartsjuka är ett gift! Fortsätter ditt sjuka kontrollbehov och svartsjuka på det här viset bör du söka hjälp. Det finns även självhjälpsböcker som kan vara till nytta.

  • Monkii

    Att han fick en ros kan du ju inte ställa honom till svars för. Lite konstigt ja men det var ju tjejen som gjorde det.

  • Anonym (mäh)
    Anonym (Poison) skrev 2015-04-18 03:56:20 följande:

    Han fick en ros av en person han känner, och? Svartsjuka är ett gift! Fortsätter ditt sjuka kontrollbehov och svartsjuka på det här viset bör du söka hjälp. Det finns även självhjälpsböcker som kan vara till nytta.


    Håller med!

    Varför var det så farligt ts? Du vet ju att dom är vänner. Jag hade inte brytt mig alls tror jag. Var försiktig, du är ute på hal is nu när du först blir galen över en riktig bagatell och därefter telefonterrar honom. Det är nog du som verkar mest jobbig/konstig i allt detta tyvärr!
  • Anonym (njae)

    Nej inte helt normalt att hon gav honom en ros. Varför, kan man undra? Om han fyller år eller har hjälpt henne med något t.ex. hade det väl varit OK, men inte annars.

    Sluta ring honom, han får komma til dig nu. Tar det över ett dygn innan han hör av sig hade jag blivit riktigt sur och misstänksam. Men jag hade i vilket fall som helst varit lite vaksam på vad de två har för förhållande egentligen.

Svar på tråden första bråket i förhållandet,normalt att han fick en ros ?