• Anonym (Hoppas ej)

    Blir SD sveriges 2:a största parti 2018?

    Ja eller nej?

  • Svar på tråden Blir SD sveriges 2:a största parti 2018?
  • Anonym (SD-kvinna)

    Jag är ännu mer optimistisk, det blir största partiet!

  • Anonym (Hoppas ej)
    Anonym (SD-kvinna) skrev 2015-04-18 09:26:26 följande:

    Jag är ännu mer optimistisk, det blir största partiet!


    Då måste de öka med nästan 20%, förutsatt att S inte backar. Låter fullständigt osannolikt om du frågar mig.
  • Anonym (nej!!!!!)

    Det hoppas jag verkligen inte, och jag tror Nej!

  • Anonym (Nope)

    Nej. Man missnöjesröstar inte 2 ggr. Vi får hoppas att övriga partier ordnar upp politiken innan dess. Till exempel tar väl hand om alla i samhället. Särskilt utsatta grupper. Inte bara invandrare.

  • MrFahrenheit

    Nej inte 2018 men valet efter, absolut. Jag tror att Skandinavien kommer att bli det nya Tyskland (1930) kring 30-talet (2030), ironiskt nog. Inget säger emot för tillfället, utvecklingen har varit ganska stabil under ett flertal år nu men om utvecklingen fortsätter så kommer det att bli så.

    SD kommer aldrig att bli störst men eftersom jag vet att historien alltid återupprepar sig själv på ett eller annat sätt så kommer SD till regerings-position innan jag dör iaf.

  • Anonym (Japp)

    Ja det tror jag faktiskt. Eller snarare är de andra största redan nästa år och finns absolut möjlighet att sd går upp till att vara största -17 redan. Samhällsutvecklingen kommer att tvinga fram det.

  • Anonym (Lina)

    Ja i takt med att invandring av kristna ökar och isis framfart så blir det fler och fler svenskar med utländsk bakgrund som röstar på SD då ryktet sprider sig att SD inte vill islamisera Sverige. Ju fler svenskar som upplevt islamiseringens fara på nära håll, ju fler som röstar på dem. Tippar på att SD är störst redan nu.

  • Anonym (Hoppas ej)
    Anonym (Japp) skrev 2015-04-18 17:48:09 följande:

    Ja det tror jag faktiskt. Eller snarare är de andra största redan nästa år och finns absolut möjlighet att sd går upp till att vara största -17 redan. Samhällsutvecklingen kommer att tvinga fram det.


    Vi röstar var 4:e år. Nästa val är 2018.
  • Anonym (Japp)

    Jo vet att det VAR vart fjärde år. Men nu har ju ordnats en odemokratisk kupp där man ogiltigförklarar väljarna av nu tredje största partiet. Men den kommer att spricka då nästa år. ;) Sd kommer snart leda ska du se.


    Anonym (Hoppas ej) skrev 2015-04-18 18:16:17 följande:

    Vi röstar var 4:e år. Nästa val är 2018.


  • Anonym (R)
    Anonym (Japp) skrev 2015-04-19 11:34:42 följande:

    Jo vet att det VAR vart fjärde år. Men nu har ju ordnats en odemokratisk kupp där man ogiltigförklarar väljarna av nu tredje största partiet. Men den kommer att spricka då nästa år. ;) Sd kommer snart leda ska du se.


    Med tanke på att de precis backat i den senaste undersökningen så var inte så säker på det.

    Om du tror att det blir nyval inom  kort, så blir du besviken. Trots SD: intåg i riksdagen så är Sverige inget pajas-land där man avsätter regeringar genom kupper eller utpressning.
  • Anonym (Hoppas ej)
    Anonym (Japp) skrev 2015-04-19 11:34:42 följande:

    Jo vet att det VAR vart fjärde år. Men nu har ju ordnats en odemokratisk kupp där man ogiltigförklarar väljarna av nu tredje största partiet. Men den kommer att spricka då nästa år. ;) Sd kommer snart leda ska du se.


    Vad då för odemokratisk kupp?
  • Anonym (R)
    Anonym (Hoppas ej) skrev 2015-04-19 16:32:10 följande:
    Vad då för odemokratisk kupp?
    De andra partierna pratade med varandra, och kom överens om att man skulle fortsätta göra det som man alltid gjort när Sverige haft minoritetsregering. Dvs släppa fram regeringens budget.

    Det är inte odemokratiskt på något vis att göra så, det vet SD också om. Men de får ju röster för att folk tycker synd om dom, så nu måste de ju gnälla.
  • Anonym (Hoppas ej)

    Jag gillar inte decemberuppgörelsen.

  • Anonym (heja SD!!!)

    hoppas det. Det får tamefan vara slut med tiggeri och all galen massinvandring nu! man måste börja ta tag i alla problem som masinvandring innebär. Vi i Sverige har ju för f*n knappt råd med sjukvård och skola pga att alla pengarna läggs på invandringen o tiggeriet , och våra gamla får ta mest stryk av detta. Tycker rent ut sagt det är förjävligt. Jag har inget emot invandrare, men lite ordning och reda får det ju förtusan vara. Vi kan inte ta in fler nu, våra skattepengar räcker inte till ännu mer invandring. Vi måste börja göra det svårare att få uppehållstillstånd för de invandrare som bara kommer hit pga fattigdom. och ta in såna människor som verkligen behöver komma hit ( de kristna från mellanöstern och kristna från muslimska länder i afrika) i första hand. Inte ta in en massa invandrare för nöjes skull, för att de ska få det bättre, Nej Sverige kan inte rädda hela världen men vi kan rädda de som riskerar att bli dödade i sina länder , andra som vill komma hit pga fattigdom eller annat måste vi börja ta i andra hand bara det inte blir för många som det nu redan är.

  • Vinst2018

    Vad menar du med 20% till för att bli störst.

    Som det ser ut idag räcker det med 5% för att vara näst största

    Sedan är det bara några % till så är dom störst.

    Så är det.

    Inga 20%

  • Anonym (Hoppas ej)

    Jo, 20% om de skall bli större än S, förutsatt att S inte backar.

Svar på tråden Blir SD sveriges 2:a största parti 2018?