• Communitygrodan

    Påbörja IVF april/maj

    Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.

  • Svar på tråden Påbörja IVF april/maj
  • Zamira

    Jag hoppar in här, har egentligen sprayat sedan 29 mars, men ska förhoppningsvis börja med sprutor på tisdag, då jag ska på ul och undersökning  och se så att allt går som det ska :)

  • Communitygrodan

    Vad kul! zamira då börjar vi nog samtidigt. Tror jag får mens imorgon och då är det tisdag som gäller. Håller tummarna för UL och att du kan köra igång då!

    Johansson 79 spännande inte så lång tid kvar för dig heller.

    Har ni gjort IVF innan? Det är vårt första privata försök. Har en dotter på 4 1/2 som blev till på första naturliga försöket. Jag har fyllt 37 så det är min äggreserv och kvalitet som inte är tillräcklig denna gång. Skall börja med 375 ie Menopur.

  • johansson79

    Jag gjorde ett ivf försök i mars 2014 som inte blev någon graviditet :( tog det väldigt hårt, trots att jag har jätte bra värden så svarade jag knappt alls på menopuren förra gången, jag började då på 150 men först vid 400 svarade jag bra men då hade jag sprutat jätte länge så det var i valet o kvalet att avbryta men valde att fortsätta, fick ut bara 4 ägg 2 blev befruktade och dom var 7-8 poängare och fick tillbaka båda men blev inget :(

    Denna gång ska jag börja med menopur dosen 400 direkt så hoppas på bättre lycka denna gång :)

  • Communitygrodan

    Du hoppar du också på hög dos direkt skönt! Jag gjorde min utredning i april förra året när min sambo var utomlands 6 mån. Vi har valt att vänta till nu då vi inte riktigt känt oss redo att dra igång en IVF. Men nu känner vinnas redo.

    Var går ni?

  • johansson79

    Jag går hos copenhagen Fertility Center i Danmark men gör mina tester och ul här i sverige :)

    Valde Danmark då vi betalar själva o för att det är mycket billigare där än i Sverige :)

  • FruP88

    Hej
    Jag och min man har precis påbörjat våran 2:a ivf-behandling.
    Så började med att injicera menopur i torsdags och ska på mitt första
    ulraljud nu på tisdag. Hoppas att allt går lika bra som förra gången, men att
    vi får ett positivt resultat:)

  • Zamira
    Communitygrodan skrev 2015-04-18 09:27:16 följande:

    Vad kul! zamira då börjar vi nog samtidigt. Tror jag får mens imorgon och då är det tisdag som gäller. Håller tummarna för UL och att du kan köra igång då!

    Johansson 79 spännande inte så lång tid kvar för dig heller.

    Har ni gjort IVF innan? Det är vårt första privata försök. Har en dotter på 4 1/2 som blev till på första naturliga försöket. Jag har fyllt 37 så det är min äggreserv och kvalitet som inte är tillräcklig denna gång. Skall börja med 375 ie Menopur.


    Ja det gör vi!


    Ja och detsamma för dig :)


    Nej detta är vårt första försök, går via landstinget, har försökt sedan sept -09 då jag slutade med minipiller, men inte hänt någonting under dessa år.


    Mannen har lågt antal spermier samt få rörliga, så därför blir det IVF för oss.


    Går på CSK i Karlstad, men blir Örebro för ingreppen :)

  • Communitygrodan

    Spännande FruP88. Håller tummarna för UL! Har du känt av sprutorna något?

    Zamira - då är vi noviser båda två. Känns lite läskigt och spännande på samma gång.

    Jag var lite orolig för att ta spruta på mig själv men jag provade sist hos Gyn och det var ju inga problem. Nu är det mest äggplock jag är lite nervös inför

  • Zamira
    Communitygrodan skrev 2015-04-18 13:45:17 följande:

    Spännande FruP88. Håller tummarna för UL! Har du känt av sprutorna något?

    Zamira - då är vi noviser båda två. Känns lite läskigt och spännande på samma gång.

    Jag var lite orolig för att ta spruta på mig själv men jag provade sist hos Gyn och det var ju inga problem. Nu är det mest äggplock jag är lite nervös inför


    Ja, dock är jag inte ett dugg nervös, konstigt nog.


    Har fortfarande inte fått prova att ta sprutan själv, men tror inte att det ska vara några problem, har turen att jag inte är spruträdd alls, så jag hoppas och tror att det kommer att gå bra :)

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj