• Anonym (oviss)

    Att vara i ett förhållande

    Har träffat en fin man i ungefär fyra månader. Han var nyseparerad när vi började ses och har ett barn. Vi har umgåtts ganska mycket och har haft det väldigt bra. Jag har uttryckt mina känslor, att jag har känslor för honom. Han sa senast för en vecka sedan att han inte är kär i mig men att det går åt rätt håll och att han tycker om mig väldigt mycket. Jag tycker det känns jobbigt att ha dessa, än så länge, obesvarade känslor på ett sätt, samtidigt som jag förstår till fullo att det inte är helt enkelt med tanke på hans nuvarande livssituation. Jag har ännu inte träffat hans barn. 

    Hur ska jag förhålla mig, någon som varit i ungefär liknande situation som har något att inflika? Jag känner mig rådvill. 

  • Svar på tråden Att vara i ett förhållande
  • Anonym (Jobbigt)

    Eftersom han är så nyseparerad tycker jag det känns ansvarsfullt att han inte hoppar in i något nytt med hull och hår. Låt det ta tid.

  • Anonym (oviss)

    Tack för input. Jag håller med det du säger, och jag tycker också det känns ansvarsfullt att han resonerar som han gör. Jag får försöka jobba med mina känslor och ha tålamod. Självklart är ju hans barn prio ett. Alltid.

  • Anonym (Mäns känslor)

    Jag upplever att män ofta har längre startsträcka vad det gäller äkta känslor.

    Men när de väl känner något så är de mer stabila och uthålliga i det än kvinnor.

    Upplever att många män blir drastiskt förvånade när deras fruar begär skilsmässa.

  • Anonym (O)

    När jag var yngre hade jag nog väntat och hoppats. Numera hade jag tröttnat direkt med en man som säger att han inte är kär i mig.

  • Zarch

    Been there done that. Nu ska jag låta krass för du är uppenbarligen som mig, det där lama kommer du tröttna på. Man kan streta på ett tag med någon som vill ta det långsamt och blir lite småförtjust i en efter 5 år ihop...sedan dumpar man honom när det dyker upp en galning som är helt galen i en.

    Skrattar bäst som skrattar sist, och jag skulle inte stå ut om jag var i din sits. Tror att det där "långsamma" är en indikation på att han faktiskt inte är kär i dig.

  • Anonym (oviss)

    Tack för alla synpunkter. Några tycker jag ska avvakta, andra att jag ska lägga ner. Är väl lite så jag vacklar också. Jag är dock kär i honom så jag vill inte ge upp ännu. Frågan är dock hur länge jag ska vänta innan det blir så att inget kommer förändras. Kanske kommer han aldrig få de känslorna för mig om han inte har det ännu? Vi har ändå snuddat vid ämnen såsom att planera semestern, att skaffa barn i framtiden, och han vill träffa mina vänner och ville att jag skulle träffa hans vänner... 

Svar på tråden Att vara i ett förhållande