• Tigerlilja86

    BF september/oktober 2015 i Stockholm

    Finns säkert fler trådar nu som är likadana men men.. Iaf så vore det kul att dela tankar och idéer kring våra graviditeter fram tills våra skatter föds, och kanske kan ses något framöver med våra magar :)..

    Jag är 29 år och väntar mitt andra barn

    Har en son som blir 9 år. Min sambos första barn blir det här (ja min son är från ett tidigare förhållande :)). Jag har bf den 4/10!

    Hoppas fler hittar hit nu! Kram på er alla!

  • Svar på tråden BF september/oktober 2015 i Stockholm
  • Pixel15

    Hej! Jag har inte hittat någon sthlms-tråd så jag hänger gärna på. Jag är 33 och väntar min trea i slutet av oktober, och precis som för dig så är det min nya mans första barn. Mina stora är födda -07 och -09, så det är lite spännande att börja om.

    Hur har du mått hittills? Jag är i v. 14 nu och den senaste veckan har illamåendet äntligen lagt sig lite. Har varit så himla jobbigt... Nu längtar jag efter att känna lite rörelser, och gärna en fin bebismage istället för den svullna tjockismagen som jag har nu Flört Har du gjort KUB eller UL ännu? Jag har fått se min lilla (bara en - puh!) på KUB och efter det har jag kunnat slappna av och glädjas lite mer. Var väldigt orolig i början.

  • Tigerlilja86

    Åh va kul att du hittade hit :).. Nu mår jag äntligen bra, har mått fruktansvärt länge nu. Går in i vecka 17 imorgon (jösses va fort det går).. Nej har faktist inte gjort kub, men ska på RUL den 6 maj! Och gissa va jag längtar ;)

    Då får vi veta om det är en pojke eller flicka..

    Gjorde ett vul i vecka 11 tror jag det va, och fick se den lilla/e..

    Min mage börjar synas lite nu men som du skriver så känner jag mig bara tjock också, vill ha den fasta fina bebismagen :)..

    Skönt att det börjar lägga sig för dig nu med illamåendet, det är ju såååå hemskt tycker jag!

  • Pixel15

    Vad segt att du har mått dåligt så länge, men skönt att du äntligen mår bättre. Håller med om att illamåendet är så hemskt... Allra värst var det när jag var i ca v 9 och min yngsta blev magsjuk! Då var det ju omöjligt att veta om det var magsjuka på gång eller "bara" vanligt gravidillamående. Slapp iaf magsjukan  

    Kul att du snart ska få se bebisen igen, inte alls långt kvar till RUL för dig ju. Hoppas att den har lust att visa upp om den är en tjej eller kille då. Jag tror inte vi ska kolla, fast jag måste erkänna att jag är hemskt nyfiken. Jag har tid för RUL i slutet av maj, så det känns ganska långt bort ännu. 

    Nu har jag fått höra av två kollegor (som vet om att jag är gravid) att det börjar synas på magen. Jag började typ gråta... Haha, lite överkänslig kanske Men jag tycker ju själv bara att jag är svullen, och själva bebismagen syns ju verkligen inte än. 

    Vad säger din son om att få ett syskon? Har han redan syskon på pappans sida kanske? 

  • Tigerlilja86
    Pixel15 skrev 2015-04-20 18:19:54 följande:

    Vad segt att du har mått dåligt så länge, men skönt att du äntligen mår bättre. Håller med om att illamåendet är så hemskt... Allra värst var det när jag var i ca v 9 och min yngsta blev magsjuk! Då var det ju omöjligt att veta om det var magsjuka på gång eller "bara" vanligt gravidillamående. Slapp iaf magsjukan smile1.gif  

    Kul att du snart ska få se bebisen igen, inte alls långt kvar till RUL för dig ju. Hoppas att den har lust att visa upp om den är en tjej eller kille då. Jag tror inte vi ska kolla, fast jag måste erkänna att jag är hemskt nyfiken. Jag har tid för RUL i slutet av maj, så det känns ganska långt bort ännu. 

    Nu har jag fått höra av två kollegor (som vet om att jag är gravid) att det börjar synas på magen. Jag började typ gråta... Haha, lite överkänslig kanske smile5.gif Men jag tycker ju själv bara att jag är svullen, och själva bebismagen syns ju verkligen inte än. 

    Vad säger din son om att få ett syskon? Har han redan syskon på pappans sida kanske? 


    Ånej fy va jobbigt det lät :/.. Det är ju det som är lite klurigt för så hade jag i vintras då när all kräksjuka gick! Men men...

    Jaaa längtar ihjäl mig haha, vilket datum har du RUL? Ja mina kollegor o familj säger samma sak, så kul hihi,. Men jag håller med dig, jag känner mig bara svullen och tjock :/.

    Jag hoppas (och tror) att det är en tjej, vore kul att ha en av varje då :). Va hoppas/tror du på att det blir för er?

    Min son är heeeelt överlycklig! Han har tjatat i år nu om ett syskon så han är så glad.. Han har inte syskon på pappans sida heller, utan flera kusiner.

    Så underbart väder nu ute, älskar detta och värmen är så bäst! Hur är det med dig?
  • Irlais

    Kul med en Stockholmstråd! :) Jag väntar andra barnet (första är född nov-13) och har bf i slutet av oktober. Mår inte särskilt bra (illamående, trötthet, börjat få foglossning) men kämpar på. Ska berätta för kollegorna nästa vecka, om de inte redan förstått. Mina chefer vet. 

    Ni är ju lite längre gångna, har ni känt bebisen än? Jag kände sparkar (som syntes utanpå också) i v17 förra gången och tror faktiskt jag känt bebisen redan nu i v14... är inte helt säker men nästan

  • Pixel15

    Tigerlilja86: Bara två veckor till RUL för dig idag, eller hur? Förstår att du längtar!!! Jag måste ge mig till tåls till 29 maj. Känns länge nu, men det kommer ju gå fort. Njuter också över att våren äntligen är här på riktigt. Jag avskyr verkligen vintern, och det känns som en vinst varje år man överlever  

    Hoppas du får en tjej den här gången då, för det är verkligen en bonus att få ha en av varje. Jag försöker tänka att det inte alls spelar ngn roll den här gången, men om jag ska vara ärlig så önskar jag en flicka till. Men på min man sida föds det mest pojkar - han har själv fyra bröder Så jag får nog ställa in mig på en pojke. Fast jag tycker hittills att min graviditet är mer som med dottern än med sonen. Vi får se  

    Kul att din son är så himla glad för att det äntligen är syskon på gång! Det är samma här, de frågar om bebisen jämt och ska klappa och pussa på magen. Mysigt!

    Iralis: Välkommen hit! Jag har mått som du den första tiden, men nu börjar det blir lite bättre. Förutom foglossningen då, har knappt känt den under tidigare graviditeter, men nu kom den redan i v. 10! Hoppas verkligen att du också mår bättre snart, framförallt att illamåendet ger med sig. Då känns ju allt lättare, tycker jag. Jag är nog precis lika långt gången som du, v. 14, tror jag är 13+4 idag. Jag tyckte också att jag kände en liten puff i magen när jag la mig häromkvällen. Det är nog inte ovanligt för omföderskor att känna så pass tidigt, man vet ju hur det ska kännas liksom. 

    Hoppas ni har en skön kväll. Själv längtar jag efter att få sova

  • Irlais
    Pixel15 skrev 2015-04-22 21:30:58 följande:

    Tigerlilja86: Bara två veckor till RUL för dig idag, eller hur? Förstår att du längtar!!! Jag måste ge mig till tåls till 29 maj. Känns länge nu, men det kommer ju gå fort. Njuter också över att våren äntligen är här på riktigt. Jag avskyr verkligen vintern, och det känns som en vinst varje år man överlever smile5.gif  

    Hoppas du får en tjej den här gången då, för det är verkligen en bonus att få ha en av varje. Jag försöker tänka att det inte alls spelar ngn roll den här gången, men om jag ska vara ärlig så önskar jag en flicka till. Men på min man sida föds det mest pojkar - han har själv fyra bröder smile2.gif Så jag får nog ställa in mig på en pojke. Fast jag tycker hittills att min graviditet är mer som med dottern än med sonen. Vi får se smile1.gif  

    Kul att din son är så himla glad för att det äntligen är syskon på gång! Det är samma här, de frågar om bebisen jämt och ska klappa och pussa på magen. Mysigt!

    Iralis: Välkommen hit! Jag har mått som du den första tiden, men nu börjar det blir lite bättre. Förutom foglossningen då, har knappt känt den under tidigare graviditeter, men nu kom den redan i v. 10! Hoppas verkligen att du också mår bättre snart, framförallt att illamåendet ger med sig. Då känns ju allt lättare, tycker jag. Jag är nog precis lika långt gången som du, v. 14, tror jag är 13+4 idag. Jag tyckte också att jag kände en liten puff i magen när jag la mig häromkvällen. Det är nog inte ovanligt för omföderskor att känna så pass tidigt, man vet ju hur det ska kännas liksom. 

    Hoppas ni har en skön kväll. Själv längtar jag efter att få sova smile1.gif


    Jag är i v13+3 idag men lär bli flyttad någon dag på RUL (vet dock när ÄL var så bf 24/10 är korrekt ). Så väldigt lika, kul! Jag har också RUL 29 maj hade så gärna dolt det på jobbet tills dess som med första men det finns inte en chans haha... Har redan i mitt tyckte stor mage. Min chef kommenterade att kollegorna märker att jag inte mår så bra dessutom så lika bra att berätta snart. Drar mig dock...

    Skönt att du mår bättre! Skulle säkert bli bättre med vila men ont om det tyvärr

    Kul att du också känt! Försöker ena stunden intala mig att jag inbillar mig för att sen bara helt övertygad om att det är bebisen. Med första kände jag aldrig fisksprattel/fladder men nu känns det verkligen som att någon gör volter inne i magen. En till livlig bebis, tjoho.
  • Tigerlilja86

    Snart får vi alla veta va som väntar i våra magar :). Min mage är såååå svullen och jag känner mig bara så tjock :/.. Men visst det syns lite nu :) syns era bebis magar än? Va så länge sen jag va gravid så jag jag glömt mycket hur det känns med rörelser etc..

    Jag bor på Lidingö! Vart bor ni? Va hittar ni på nu? Jag sitter på jobbet och har lite planering nu, skönt stt sitta och ta det lugnt..

Svar på tråden BF september/oktober 2015 i Stockholm