• Anonym (Kvinna)

    Känner mig sviken

    Vi fick barnen tätt. Sista graviditeten innefattade sexförbud pga blödningar. Barnet föddes hösten 2013. Efter detta har jag haft foglossning, magplågor (fått diagnos ibs, endometrios), hormonella bekymmer och en krånglande sköldkörtel. Barnen är små och ingen av dom sover en hel natt och jag är så slut på kvällarna att jag mår illa. Dessutom diarrer, gaser och så ont i magen.

    Sex är det sista jag tänker på. Sexlust existerar inte. Vi har alltså inte haft sex sedan våren 2013.

    Pratat massor av mannen om detta. Och varit noga med att pussas, kramas, visat kärlek. Trodde vi var på samma våglängd. Men han är inte intresserad av den närheten verkar det som. Han tar inte i mig längre. När jag försöker stöts jag bort.

    Nu har det uppdagats att han har kontakt på fb med en fd tjejkompis. De gick i skolan tillsammans. Och jag kollade deras kommunikation den senaste tiden och den innefattade bla prat om vårt sexliv, eller det obefintliga sexlivet. Hon flörtar TYDLIGT med honom.

    Och ja, jag vet att det är fel att snoka. Men efter x-antal försök och aningar om att något fanns gömt gjorde jag en koll.

    Vad fan gör jag nu?
    Hoppar i säng trots smärtor och noll sexlust?
    Avvaktar?

  • Svar på tråden Känner mig sviken
  • Anonym (Kvinna)

    Hej

    Det är ju svårt för samtidigt måste han kunna respektera hur du mår och ha förståelse.

    Har du erbjudit honom något annat ex. Oralsex, att du tar på honom m.m

    Det behöver ju inte vara penetrationssex!

    På det sättet kanske du kan tända honom igen om du tror att han är på väg någon annanstans.

    Skriver han något med henne som visar på att han funderar på att lämna dig??

  • Anonym (Kvinna)

    Nu har jag inte läst allt då de verkar kommunicerat LÄNGE med varandra. Men tydligen har de även slagit följe hem från krogen, hon sov hos sina föräldrar som bor nära oss. Och hon skrev nått om tack för den varma kramen med en flirtande smiley efteråt.

    Han flirtar helt klart tillbaka och skriver ofta sexuella skämt till henne som ex du får väl leka lite på egen hand, och sånt. Hittade ingen direkt ska vi ses koppling. Men jag undrar såklart vad händer om de ses??

  • Anonym (Kvinna 2)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-04-18 13:40:02 följande:

    Nu har jag inte läst allt då de verkar kommunicerat LÄNGE med varandra. Men tydligen har de även slagit följe hem från krogen, hon sov hos sina föräldrar som bor nära oss. Och hon skrev nått om tack för den varma kramen med en flirtande smiley efteråt.

    Han flirtar helt klart tillbaka och skriver ofta sexuella skämt till henne som ex du får väl leka lite på egen hand, och sånt. Hittade ingen direkt ska vi ses koppling. Men jag undrar såklart vad händer om de ses??


    Oj såg att jag valde samma alias :D

    Jag hade klart blivit orolig. För han verkar ju inte nöjd och det har ju gått lång tid så risken finns att han söker annat.

    Du svarade aldrig på om du tillfredställt honom på annat sätt??
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kvinna 2) skrev 2015-04-18 13:59:16 följande:
    Oj såg att jag valde samma alias :D

    Jag hade klart blivit orolig. För han verkar ju inte nöjd och det har ju gått lång tid så risken finns att han söker annat.

    Du svarade aldrig på om du tillfredställt honom på annat sätt??
    Förlåt missa det. Nej. Tillfredsställer honom inte på annat sätt. Känns helt fel. När han inte ens vill kyssas/pussas/kramas.
  • Anonym (Kvinna)

    Någon mer?

    Hur skulle du gjort?

  • Anonym (Kvinna 2)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-04-18 14:49:35 följande:
    Förlåt missa det. Nej. Tillfredsställer honom inte på annat sätt. Känns helt fel. När han inte ens vill kyssas/pussas/kramas.
    Förstår det, nej då hade inte jag heller gjort det.

    Tyvärr inget bra svar att ge dig.

    Hoppas det löser sig.

    Du kanske ska fråga hur han känner för er osv
  • Anonym (Xander)

    Vill du få tillbaka lusten?

    Vad skulle krävas? (Mer sömn, sjukgymnastik, medicin, vad?)

    Om inte, är du beredd att låta honom ha sex med andra?

  • Anonym (otacksam man?)

    Tycker att din man beter sig barnsligt här, visst har han behov av sex men är inte det viktigaste här att alla i familjen ska må bra först och främst? Du verkar ju vara helt slutkörd både fysiskt och pskiskt, ska du nu också behöva oroa dig över detta? Du har ju "offrat" din kropp för att ge han ett barn och nu borde han vara tacksam för det och låta din kropp läka utan att du ska känna skuld för det.

    Det är ju inte så att du aldrig mer vill ha sex?! Han borde se till den stora helheten, ni är en familj nu och det borde vara det viktigaste och sexet kommer när det kommer, man kan inte få allt hela tiden. Han borde vara tacksam för det han har!

    Tycker det är orättvist att lägga den pressen på dig när du verkar gå igenom en svår tid med sjukdomar och sömnbrist. Fattar han inte att han bara gör det värre?

  • radwanska

    Kanske kan du erbjuda honom att ha sex med någon annan tills du får din lust tillbaka. Åtminstone kan du ju se hur han reagerar på det erbjudandet även om du egentligen inte menar det.

  • Anonym (otacksam man?)
    radwanska skrev 2015-04-19 02:25:55 följande:

    Kanske kan du erbjuda honom att ha sex med någon annan tills du får din lust tillbaka. Åtminstone kan du ju se hur han reagerar på det erbjudandet även om du egentligen inte menar det.


    Dåligt förslag tycker jag om hon inte vill det, det snurrar bara till allt att spela spel. Bättre att vara ärlig och ha en rak kommunikation
  • Anonym (predictable)
    Chinese wisdom:

    Wife who put husband in doghouse soon find him in cat house.

    Med detta sagt så vet du ju vad du gör och vad som blir konsekvenserna.
  • helene 355

    jag förstår både dig och din man, jag hade inte klarat att vara utan sex så länge, jag hade pratat med min sambo, för lösningen att inte ha sex alls passar ju bara dig, inte din sambo. tycker du ska "berömma" honom  och berätta att du hittat denna konversation så ni får prata ut hur ni vill göra. jag själv hade inte kunnat varit kvar i ett sexlöst förhållande.

    avlastning av anhöriga med barnen? så ni får mer tid själv, 2 kvällar veckan, skulle de gå?
    parterapi?
    något som höjer din sexlust?
    sexleksaker som du kan leka med honom, (ej penetrerande sex) oralsex, runkning?
    att han har sex med andra?

  • helene 355

    jag är en person som din man så jag hade oxå "förskjutit" pussar, mys m.m eftersom de påminner så mycket m de sexuella biten ocg man blir bara frustrerad att de inte blir något mer, så blir bara jobbigt,.

  • Anonym (Kvinna)

    Tack för alla svar!

    Jag VILL ha sex igen och jag vill definitivt hitta tillbaka till det vi en gång hade. Men det finns liksom ingen lust alls i kroppen. Jag kan inte ens onanera på egen hand. Har försökt och det blir totalt meningslöst.

    Att han är otrogen dvs har sex med någon annan finns inte på kartan. Då går jag.

    Jag känner att för att få igång sexlivet så måste han börja visa ömhet i vardagen (pussas, kramas osv). Jag måste få ordning på mig och min kropp. Jag mår ju så dåligt och att bara stå upp kräver all energi. Och bara tanken på sex skrämmer mig. Rädd för att det ska göra ont. Rädd att det sätter igång magen och att jag tvingas avbryta för att springa på toa akut. Rädd för att det inte ska funka. Och vad händer då? Kan han ta ett avbrytet samlag?? Känns inte så. Känns som han skulle bli sur och låta mig få skulden.

    Känns som jag fastnat och vet inte hur jag ska gå vidare

    Funderar ibland att det kanske skulle vara enklast att supa mig full, ha sex med honom och bara få det gjort. Känns lite som att eftersom vi inte haft sex på så länge har gjort det hela så stort, nervöst och inte alls roligt. Bara jobbigt. Kanske skulle det bli annorlunda om vi bara fick första gången gjord.

  • Anonym (otacksam man?)
    Anonym (Kvinna) skrev 2015-04-19 08:34:52 följande:

    Tack för alla svar!

    Jag VILL ha sex igen och jag vill definitivt hitta tillbaka till det vi en gång hade. Men det finns liksom ingen lust alls i kroppen. Jag kan inte ens onanera på egen hand. Har försökt och det blir totalt meningslöst.

    Att han är otrogen dvs har sex med någon annan finns inte på kartan. Då går jag.

    Jag känner att för att få igång sexlivet så måste han börja visa ömhet i vardagen (pussas, kramas osv). Jag måste få ordning på mig och min kropp. Jag mår ju så dåligt och att bara stå upp kräver all energi. Och bara tanken på sex skrämmer mig. Rädd för att det ska göra ont. Rädd att det sätter igång magen och att jag tvingas avbryta för att springa på toa akut. Rädd för att det inte ska funka. Och vad händer då? Kan han ta ett avbrytet samlag?? Känns inte så. Känns som han skulle bli sur och låta mig få skulden.

    Känns som jag fastnat och vet inte hur jag ska gå vidare

    Funderar ibland att det kanske skulle vara enklast att supa mig full, ha sex med honom och bara få det gjort. Känns lite som att eftersom vi inte haft sex på så länge har gjort det hela så stort, nervöst och inte alls roligt. Bara jobbigt. Kanske skulle det bli annorlunda om vi bara fick första gången gjord.


    Att ha sex när man knappt orkar stå upp känns ju lite svårt. Jag har också ibs och vet hur jäkla dåligt man kan må när man är inne i ett skov! Och endometerios har jag hört är jätte jobbigt också och smärtsamt!

    Vad gäller ibsen så är ju hjälpen från sjukvården nästan obefintlig därför tänkte jag ge dig lite tips till dig, och det är att äta kosttillskott i form av vitaminer och mineraler som zink, järn,magnesium vitaminc, b12 och även Omega-3. Gå till en hälsokost och fråga efter en tablett som innehåller det dagliga behovet för det Mesta så kan du komplettera med att t.ex. köpa till extra magnesium för det är ofta något man har brist på när man varit stressad en längre tid. speciellt när man har diarréer så kan man lida brist på många mineraler och vitaminer.

    Sedan råder jag dig att köpa en juicemaskin och göra egen juice hemma som du ersätter vissa måltider med. Jag drack bara juice i en vecka och sedan bytte jag ut lunchen mot juice och åt vanlig mat och sedan dess har jag mått mycket bättre, inte helt bra men en otrolig skillnad! Grejen är att tarmen måste få tid att läka och då är det bäst med flytande så att den får så lite motstånd att jobba med som möjligt! Med juice är det bra också för man får så mycket vitaminer och mineraler i sig koncentrerat. Men man kan även äta soppa eller annat flytande men jag föredrar juice.

    Det börjar förresten bli en trend att göra egen juice och köra kurar för hälsan,du kan ju söka på det så kommer det upp massa. Det finns böcker med recept som speciellt riktar Sig till magochtarmproblem!

    Det känns verkligen som prioriterar ett här att du ska få tillbaka hälsan! Kanske behöver du se över din situation,behöver du kanske mer hjälp med barnen osv?

    Vad gäller sexet så tror jag det viktigaste är att ni pratar om det och att du säger som du känner så att han vet hur det ligger till, att du vill ha sex igen men det är svårt när du har problem med hälsan osv, men att du ska ta tag i din hälsa för din skull men även för hans och eran skull så att ni kan hitta tillbaka. Visa att du verkligen vill att det ska vara bra mellan er och lyssna vad han har att säga, berätta också vad du behöver för att det ska funka för dig pussar osv som du skrev innan! Man kommer så långt med en rak kommunikation!

    hoppas att det löser sig för dig och er ! Lycka till!
Svar på tråden Känner mig sviken