• Nesl

    TIPS på Bosniska pojknamn!

    Hej!

    Har haft uppe en tråd förut om tips på bosniska namn. Hittade jättemånga fina flicknamn men när det nu visade sig vara en pojk vi väntar har jag ingen aning längre.. Vill gärna att namnet ska funka i Sverige också.. Så ni som vet er säkra på bosniska pojknamn ge gärna förslag ???? det måste inte vara ursprungligt bosniskt men det är viktigt att det används där.

  • Svar på tråden TIPS på Bosniska pojknamn!
  • fluu

    Aldin
    Ali
    Antonio
    Adin
    Amir
    Benjamin
    Dario
    Elvis
    Eldin
    Edvin
    Edin
    Eldar
    Emre
    Faris
    Florian
    Filip
    Gabriel
    Ismail/Ismael
    Ivan
    Josef
    Kenan
    Leon
    Marko
    Nikola
    Omar


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Valle80

    Nermin

    Anes

    Vedran

    Mirko

    Mlanden

    Sinisa

    Ilir

    Goran

    Googla stavning och så. Kan skilja ganska bra. I Kroatien stavas det Luka, i Serbien Luca.

    Lycka till!

  • Emil181

    Melvin, elvin och Elvis är fina bosniska pojknamn. Själv heter jag Emil och kommer från Bosnien!

  • Deceree1
    Valle80 skrev 2015-04-18 21:37:08 följande:

    Nermin

    Anes

    Vedran

    Mirko

    Mlanden

    Sinisa

    Ilir

    Goran

    Googla stavning och så. Kan skilja ganska bra. I Kroatien stavas det Luka, i Serbien Luca.

    Lycka till!


    I Cityakuten är det med en kille från Kroatien som heter Goran på riktigt och Luka i serien :)) alltså samma namn då :)
  • Anonym (kollar ni aldrig datum)

    TS frågade i april förra året, tror ungen har fått ett namn vid det här laget.. 

  • Anonym (Väntar barn.)

    Vilken spännande tråd!

    Jag tar gärna emot pojknamn som passar både här och i balkan framförallt Bosnien. Vi vill inte ha ett namn som lutar för mycket åt nått av hållen utan rätt neutralt.

    Som ex Isak, Elvin Melvin mm.

    Bara ös på. Namnet måste inte ha ursprung från Bosnien men ska funka även där :).

  • Anonym (L)

    Utifrån att det ska funka i båda länderna och såklart vara fint tycker jag Edvin är klockrent!

    Backup som funkar tycker jag också är Josef och Benjamin som nån nämner ovan (om det stämmer att det sistnämnda är relativt vanliga i Bosnien?)

    Också eldar kan funka, men är inte så vanligt i Sverige men däremot Norge - så har en mer skandinavisk känsla än just svensk.

  • Anonym (L)

    Luka är också jättefint om man inte är rädd för att få ett "trendnamn"

Svar på tråden TIPS på Bosniska pojknamn!