• attid89

    Svagt streck (rfsu)

    Hej!

    Vi försöker bli gravida nu! Min mens beräknades komma igår (brukar vara punktlig på så gott som klockslag) men uteblev.

    Kissade på sticka idag (ej morgonurin). Väldigt svagt streck men ändå så man ser ett streck utan att anstränga sig. Det är svagt rosa. Har aldrig kissat på sticka förut men om man inte är gravid syns alltså INGENTING?

    Blir så förvirrad nu! Vågar man ta ut lyckan eller bör man testa om några dagar igen innan man "firar"?

    Tack!

  • Svar på tråden Svagt streck (rfsu)
  • attid89

    Har lite molande typ mensvärk men vet inte om det är inbillning eller att mensen bara är sen. Vore häftigt om det blev positivt nu eftersom vi faktiskt gifte oss och hade vår bröllopsnatt i samband med ÄL ????

  • The Fugly
    attid89 skrev 2015-04-18 13:44:03 följande:

    Har lite molande typ mensvärk men vet inte om det är inbillning eller att mensen bara är sen. Vore häftigt om det blev positivt nu eftersom vi faktiskt gifte oss och hade vår bröllopsnatt i samband med ÄL ????


    Molvärk är jättevanligt i tidig graviditet :) Jag var övertygad om att jag inte var gravid pga av att jag så tydligt kände "mensvärk". Det var dock växtvärk istället.
  • Casslo08

    Grattis! Har alltid testat med rfsu teststickor och dom är jättebra och totalt underskattade. Mina resultat har ALLTID stämt med dem. Så stort grattis till er, ni ska bli föräldrar! :)

  • attid89

    Har haft hormonspiral till för några veckor sen och har inte testat förr så har inte sett hur stickorna ser ut om det är negativt. Funderade på att låta min man kissa på en sticka :D

  • attid89
    The Fugly skrev 2015-04-19 09:36:04 följande:

    Molvärk är jättevanligt i tidig graviditet :) Jag var övertygad om att jag inte var gravid pga av att jag så tydligt kände "mensvärk". Det var dock växtvärk istället.


    Grymt forum! Så skönt att få lite svar på hur det brukar vara för andra!
  • attid89

    Tack alla! Känns så kul och helt ofattbart! Vecka 5 (4+5) idag! Wiiee!

    Kissade imorse och fick lite starkare!

Svar på tråden Svagt streck (rfsu)