• Anonym (Tvivel)

    Vad vill han egentligen?!

    Han säger att jag är underbar, snygg, sexig och jävligt rolig!
    Han säger att jag är speciell, att han vill bli lycklig med mig!
    Han vill ses, han hör av sig direkt när jag messar och han vill planera saker!
    Men...varför kan det gå dagar, nästan en vecka utan att han tar initiativ?! Hör jag sedan av mig svarar han på en sekund!

  • Svar på tråden Vad vill han egentligen?!
  • Djävulens Högra Hand

    Bästa sättet är om frågar han. Men av det jag utläser är att han är väldigt intresserad och nästan sitter och väntar på dig, sen vet du att vi lever på 2000 talet. Tjejer kan numer även dom ta initiativ.

  • Hadraniel

    Kanske är han rädd att skrämma bort dig genom att vara för "på"?

    Många undviker ju att ta kontakt eller initiativ för att de inte ska verka för desperata trots att de egentligen jättegärna vill umgås med personen ifråga. Har själv väldigt svårt för denna typen av "spel" då jag tycker att man ska kunna ta kontakt när man känner att man vill det, men det är ju ganska vanligt att personer agerar på detta sätt.

  • Zarch

    Lite lamt att inte höras på en vecka, fast det är lika mycket ditt fel tycker jag. Vad har du sagt för att bekräfta honom då? Kan väl inte bara vara snubbarna som ska gaffla om hur snygga vi är hela tiden.

  • Anonym (Grabbar_är_grabbar)

    Ja du, du kan ju bara gissa dig till hur snacket går om dig mellan honom och hans polare.

  • Zarch
    Anonym (Grabbar_är_grabbar) skrev 2015-04-18 17:31:24 följande:

    Ja du, du kan ju bara gissa dig till hur snacket går om dig mellan honom och hans polare.


    Äh var inte så himla cynisk nu. Klart att grabbar snackar lite grovt, betyder inte att han inte tycker om henne.
  • Anonym (Evc)

    Fråga honom, det är alltid bäst med en öppen kommunikation.

    Vid enstaka tillfällen kan sådant handla om andra saker också.. Trasig telefon tex..

    Men den som inget frågar, får inte heller veta.

  • nymedlem

    Tror han inte vill mer än att flirta lite och få uppmärksamhet från tjejer.

  • Anonym (Tvivel)
    Anonym (Grabbar_är_grabbar) skrev 2015-04-18 17:31:24 följande:

    Ja du, du kan ju bara gissa dig till hur snacket går om dig mellan honom och hans polare.


    Vad menar du?
  • Anonym (Tvivel)
    nymedlem skrev 2015-04-18 18:03:48 följande:

    Tror han inte vill mer än att flirta lite och få uppmärksamhet från tjejer.


    Hur kommer du fram till det?
  • Anonym (Tvivel)

    Grejen är att jag hör av mig! Och då blir han jätteglad! Säger att jag gillar honom och att han är fin!

    Han säger ju också det...men hade velat att han var lite mer aktiv. Känns ärligt som han gillar mig, orkar dock inte med en massa spel, han är ju snart 40... Vill inte heller jaga honom med risk att skrämma bort honom... När vi ses så märker jag ju på honom att han tycker om mig! Vad göra?!

  • smulpaj01
    Anonym (Tvivel) skrev 2015-04-18 18:18:45 följande:

    Grejen är att jag hör av mig! Och då blir han jätteglad! Säger att jag gillar honom och att han är fin!

    Han säger ju också det...men hade velat att han var lite mer aktiv. Känns ärligt som han gillar mig, orkar dock inte med en massa spel, han är ju snart 40... Vill inte heller jaga honom med risk att skrämma bort honom... När vi ses så märker jag ju på honom att han tycker om mig! Vad göra?!


    Vore han intresserad av dig "på riktigt" och inte bara av att få bekräftelse av dig så SKULLE han höra av sig och inte "bara" bli glad när du gör det. Så anser jag!
  • Anonym (Grabbar_är_grabbar)
    Anonym (Tvivel) skrev 2015-04-18 18:14:16 följande:
    Vad menar du?
    -" Hon messar mig när hon är kåt liksom... jag behöver inte göra nånting."
  • Djävulens Högra Hand
    Anonym (Evc) skrev 2015-04-18 17:58:40 följande:
    Fråga honom, det är alltid bäst med en öppen kommunikation. Vid enstaka tillfällen kan sådant handla om andra saker också.. Trasig telefon tex.. Men den som inget frågar, får inte heller veta.

    Haha ja kanske det, nu fick du det sagt med. Haha det där får man väl äta upp för tid och evighet va? Du är då för härlig du.
  • Anonym (Evc)
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-04-18 20:55:39 följande:

    Haha ja kanske det, nu fick du det sagt med. Haha det där får man väl äta upp för tid och evighet va? Du är då för härlig du.


    Nej då.. Bara vid väl valda tillfällen, som detta.

    Lagom är bäst min kära djävul.
  • Anonym (För säker på dig?)

    Låt bli att höra av dig så mycket, eller inte alls, gör dig lite mer svåråtkomlig. Så får du se vad han går för. Om det ligger något i att han vill planera saker med dig, som han sa, då kommer han att ta initiativet till att göra det också.

  • Djävulens Högra Hand
    Anonym (För säker på dig?) skrev 2015-04-19 00:03:33 följande:
    Låt bli att höra av dig så mycket, eller inte alls, gör dig lite mer svåråtkomlig. Så får du se vad han går för. Om det ligger något i att han vill planera saker med dig, som han sa, då kommer han att ta initiativet till att göra det också.

    Ärlig vet jag inte hur många det fungerar på att spela spel. Börjar någon att ta avstånd och inte hör av sig tar jag det som en diss och tappar snabbt intresse för personen. Tycker ditt råd om jag ser till mig själv är att leka lite med elden, kan ju få totalt motsatt effekt och man går miste om någon istället för att dra den till sig. Jag är inget för spel hit och dig, nu är väl inte alla som mig men dom som är tar det som att hon har visat vad hon går för. Bättre att vara öppen och prata istället enligt min mening.
  • Anonym (För säker på dig?)
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-04-19 11:17:27 följande:

    Ärlig vet jag inte hur många det fungerar på att spela spel. Börjar någon att ta avstånd och inte hör av sig tar jag det som en diss och tappar snabbt intresse för personen. Tycker ditt råd om jag ser till mig själv är att leka lite med elden, kan ju få totalt motsatt effekt och man går miste om någon istället för att dra den till sig. Jag är inget för spel hit och dig, nu är väl inte alla som mig men dom som är tar det som att hon har visat vad hon går för. Bättre att vara öppen och prata istället enligt min mening.
    Håller väl med om det, samtidigt är det ju nåt hon kan köra med ett tag iaf tycker jag. Eftersom hon ni inte verkar vilja fråga honom direkt.
  • Hadraniel
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-04-19 11:17:27 följande:

    Ärlig vet jag inte hur många det fungerar på att spela spel. Börjar någon att ta avstånd och inte hör av sig tar jag det som en diss och tappar snabbt intresse för personen. Tycker ditt råd om jag ser till mig själv är att leka lite med elden, kan ju få totalt motsatt effekt och man går miste om någon istället för att dra den till sig. Jag är inget för spel hit och dig, nu är väl inte alla som mig men dom som är tar det som att hon har visat vad hon går för. Bättre att vara öppen och prata istället enligt min mening.
    Fungerar även jag på detta sättet.

    Försöker någon spela svårfångad eller ointresserad så tolkar jag det som att personen ifråga inte är speciellt intresserad av mig, alternativt är oärlig och manipulativ vilket är något jag inte accepterar hos en eventuell partner då jag anser att ärlighet och förtroende är så pass viktigt i ett förhållande.
  • Anonym (Tvivel)

    Igår frågade jag rakt ut. Tänkte att det är bättre att veta och få en eventuell smäll direkt än att gå runt och få ångest över att inte veta. Han är så gullig, han sa att han verkligen gillar mig, att det är så kul att prata med mig, och vi bestämde en helg att ses tillsammans i Köpenhamn nu i vår (vi bor så långt ifrån varandra att vi nästan aldrig kan ses spontant). Dessutom håller han och hans företag på med ett stort uppköp av ett annat bolag just nu som snart är klart, så för tillfället är han på jobbet jämt, har snackat ibland på kvällarna vid 23 och då är han fortfarande kvar där...han säger att han ser fram emot att allt ska bli klart så han får mer tid med mig! Han säger att tidsbristen tillsammans med det faktum att det var så länge sen han dejtade en ny tjej gör att han inte riktigt vet hur man gör eller vad som förväntas....
    Jag vet inte vad jag ska känna, tro eller tänka. Det känns ärligt som han menar det, att han vill ses och verkligen ser fram emot det. Samtidigt finns det en luttrad sida av mig som tänker att han bara skyller på jobbet, att han sitter och chattar med andra tjejer när han är uppe sent på kvällarna och säger att han jobbar, att han bara leker med mig... Men jag känner på hela hans sätt att vara när vi ses att han verkligen tycker om mig...en av hans och en av mina vänner har sagt exakt samma sak!

    Jag vet att jag ältar detta, att världen är full av fina killar/män. Men jag tror att jag har lyckats bli kär i just den här nu...vet inte riktigt vad jag ska ta mig till....har svårt att fokusera på jobbet, att tänka på något annat än honom, helt galet. Försöker undvika att höra av mig för ofta, inte mer än max varannan, var tredje dag, men det är inte lätt vill jag lova.

    Jag vet ärligt inte riktigt vad jag ska ta mig till nu...försöka fokusera på annat...går sådär...

Svar på tråden Vad vill han egentligen?!