• LindaK11

    stressad över att bli gravid

    Jag är ny här men har läst lite till och från.

    Jag och min sambo vill så gärna ha barn och jag har tagit ut min spiral. Men jag känner så stor press på att bli gravid. De gick inte första månaden efter att jag tagit ur spiralen så nu måste vi vänta tills nästa ÄL. Men jag har alltid så höga krav på mig själv och är så otroligt besviken att de inte gick på första försöket. Tog massa ÄL-test och letade efter varje tecken på att jag skulle vara gravid men igår kom mensen.

    Överallt ser jag gravida och folk med barn och de värker i mig att jag inte är där än. Sover dåligt på nätterna och grubblar hela tiden och blir ledsen. Jag vill så gärna och vi pratar så mycket om det hela tiden jag och min sambo.

    Hur gjorde du/ni och hur tänkte du/ni?

  • Svar på tråden stressad över att bli gravid
  • Orkide

    Hej!

    Vill bara säga att det där är så himla vanligt. En oerhört stressig och jobbig period i ens liv. Jag kunde inte koncentrera mig alls. Nu har jag två fina barn men jag fick vänta i 10 månader innan jag blev gravid med båda barnen. Det kan ju ta ett år för ett normalt par att bli gravida.

    Min svägerska hade också sån ångest och vi pratade varje dag o hon grät över tanken på att inte kunna bli gravid men på andra eller tredje försöket tror jag blev hon gravid.

    Alla är olika men ha tillit o försök att inte stressa i onödan. Jag vet helt omöjligt men sysselsätt dig eller gå med i BIM trådar o prata med folk i samma situation

    Lycka till!

  • Jag är bara jag

    Jag har klarat snart 9 år så då klarar du ett par försök till. Flört  Vad är valet liksom? Ge upp efter 3 ggr? Nej,man kämpar vidare tills det går-om man verkligen vill ha barn.

  • Fian88

    Förstår dig! Besvikelsen var värst de första försöken, nu tar jag det lite mer med ro, läs lite . Vi är nu inne på försök nr 11 med barn nr 2, första barnet blev till på andra försöket, fattar nu vilken lyckoträff han var . Som ovan skrev så är allt upp till ett år normalt även för par utan rent fysiska problem. Jag försöker tänka att den gången jag blir gravid så var det meningen att just det ägget och just den spermien skulle skapa vårt nästa barn

  • Kolan91

    Hej!


    Jag känner igen mig helt och hållet. Är 23 och min fästman 27.
    Båda tränar regelbundet, vi äter hälsosamt, ingen av oss röker eller snusar, dricker alkohol i måttliga mängder (2 glas fre/lör). Jag har inte knaprat piller på 2 år och vi båda vill inte annat än att jag blir gravid just nu och vi lyckades inte på första försöket..


    Har inte gjort annat än att försöka känna symtom och hoppats.. har till och med kommit efter i skolan och sitter nu med ett examensarbete upp över öronen (ska vara inlämnat på måndag!) Rynkar på näsan

    Vi låg som galningar i tio dagar under älperioden.. haha Denna gång har vi sagt till oss själva att ta det med ro, inga ältester och sånt tjafs
    Jag försöker också tänka positivt att det händer när moder jord/naturen vill att det ska hända.


    Nästa äl är på självaste Valborg den 30/4 så vi får se hur det går! Solig


    När har du nästa äl?


    Kram på dig!

  • LindaK11

    Tack till alla som svarat hittills

    Jag måste helt enkelt slappna av och försöka ta de lugnt. Men som ni oxå säger, de är svårt när de är de enda man tänker på. Vill ju inte att de ska vara fel på mig, vill ju kunna ge min sambo ett barn som han längtar efter.

    En chans per månad är ju lite frustrerande, så måste man vänta tills nästa för nästa försök.

    Nästa ÄL är den 1 maj

Svar på tråden stressad över att bli gravid