• Anonym (Gravi­d)
    Äldre 18 Apr 17:08
    8832 visningar
    61 svar
    61
    8832

    Är det oansvarigt av mig att behålla barnet?

    Dilemma! Jag har just blivit plussat trots P-piller. Pappan är just fyllda 25 och studerar fortfarande (han har nästan 2 år kvar av sina studier) och bor på andra sidan landet. Jag närmar mig 36 och är barnlös. Vi har dejtat/varit ihop i ungefär tre månader. Jag har ingen möjlighet att flytta från min stad pga jobbet och att jag är har etablerat min verksamhet här och han måste plugga klart.

    Vet inte alls hur jag ska göra... Är jag oansvarig om jag behåller?

  • Svar på tråden Är det oansvarigt av mig att behålla barnet?
  • Anonym (Gravi­d) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 17:57
    #1

    Ingen??

  • Anonym (Noir)
    Äldre 18 Apr 17:57
    #2
    -1 +1

    Inte alls. Gå på din magkänsla vad som känns rätt för dig. Man växer med sin uppgift, du kommer att fixa det om du behåller barnet. Det spelar ingen roll om man är 16 eller 36 när man får sitt första barn, man är lika oerfaren som förälder innan man själv blir det för första gången. Vi lever i ett modernt samhälle med all hjälp och stöd som finns. Så grattis i förskott, lilla mamma <3

  • Äldre 18 Apr 18:02
    #3

    Nej, inte om du kan ta hand om barnet själv och ge det en bra uppväxt oavsett vad pappan vill/gör.

  • Anonym (Jag)
    Äldre 18 Apr 18:42
    #4

    Eftersom du är så pass gammal och vill du ha barn så behåll vem vet om du får någon mer chans! Du kommer att klara det galant

  • StarDu­zt
    Äldre 18 Apr 18:56
    #5

    Go For It Girl - OM du vill ha barn.

    Annars blir det en enorm risk för att du kommer att dö barnlös

    Aborter kan ha förmågan med sig att framtida graviditeter blir
    missfall.

    Barn är ju vad livet går ut på och livets mening!!!

  • Anonym (Gravi­d) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 18:58
    #6
    StarDuzt skrev 2015-04-18 18:56:17 följande:

    Go For It Girl - OM du vill ha barn.

    Annars blir det en enorm risk för att du kommer att dö barnlös

    Aborter kan ha förmågan med sig att framtida graviditeter blir
    missfall.

    Barn är ju vad livet går ut på och livets mening!!!


    Det där att aborter skulle leda ill framtida missfall får du gärna plocka fram vetenskapliga källor till. Jag har gjort två aborter tidigare och tror inte på det.
  • Anonym (Nu eller aldrig­)
    Äldre 18 Apr 19:07
    #7
    -1

    Det kanske är nu eller aldrig vad gäller barn. Du är inte ung längre ts.

  • Anonym (Noir)
    Äldre 18 Apr 19:07
    #8
    Anonym (Gravid) skrev 2015-04-18 18:58:58 följande:

    Det där att aborter skulle leda ill framtida missfall får du gärna plocka fram vetenskapliga källor till. Jag har gjort två aborter tidigare och tror inte på det.


    StarDuzt har rätt, aborter KAN leda till svårigheter att behålla önskad graviditet senare. Anledningen är att vid kirurgiska ingrepp i livmodern dilateras livmoderhalsen vilket gör att den kan ha svårt att sluta tätt sen om ett foster. Av den anledningen brukar man sätta cerklage på kvinnor, ungefär som ett snöre på en gymnastikpåse man drar åt. Det behöver inte bli så men det är en viss risk. Men numera görs tidiga aborter medicinskt med tabletter och vagitorier så risken idag för framtida komplikationer är minimal precis som efter ett missfall, en spontanabort alltså.
  • Anonym (Gravi­d) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 19:12
    #9
    Anonym (Noir) skrev 2015-04-18 19:07:38 följande:
    StarDuzt har rätt, aborter KAN leda till svårigheter att behålla önskad graviditet senare. Anledningen är att vid kirurgiska ingrepp i livmodern dilateras livmoderhalsen vilket gör att den kan ha svårt att sluta tätt sen om ett foster. Av den anledningen brukar man sätta cerklage på kvinnor, ungefär som ett snöre på en gymnastikpåse man drar åt. Det behöver inte bli så men det är en viss risk. Men numera görs tidiga aborter medicinskt med tabletter och vagitorier så risken idag för framtida komplikationer är minimal precis som efter ett missfall, en spontanabort alltså.
    Ok. Båda var tidiga aborter med tabletter.
  • Äldre 18 Apr 19:17
    #10
    -1 +1

    det finns många särbos som väljer att skaffa barn tillsammans.  Det funkar finfint. 

    Det enda jag däremot trycker på i det läget att ni måste verkligen hjälpas åt och samarbeta och hitta lösningar för att båda ska kunna få ett föräldraskap att fungera. 

    Han är låst i två år till, sen har han möjlighet att flytta på sig . Ni har därmed tiden på er att hitta en lösning på hur ni ska kunna bli en familj under ett och samma tak. 

    Dialog mellan er krävs!  Kör på!

Svar på tråden Är det oansvarigt av mig att behålla barnet?