• Anonym (uppgiven)

    Sambons barn är ute till kl 22.30 på helgkvällar och till kl 21 på vardagkvällar

    Är det normalt? Barnen är 12år och 10 år
    Jag tycker det är för sent men barnen bestämmer olyckligtvis här hemma.

  • Svar på tråden Sambons barn är ute till kl 22.30 på helgkvällar och till kl 21 på vardagkvällar
  • Anonym (låter sent)

    Nej, det låter också väl sent i mina öron. Vet dock att min sambos dotter hade liknande tider som 12-åring, men de hade världens strider med henne om allt möjligt, så det var inte så lätt att bara ändra när hon väl hade bestämt sig.....

  • Dr Mupp

    Är de trötta på morgonen, om inte så är det ju inget problem med tiden


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • En blå giraff

    Ja låter alldeles för sent. Men det är väl upp till föräldrarna....

  • Anonym (låter sent)

    Tillägg: är det enstaka kvällar så är det kanske inget problem. Om barnen är ute VARJE kväll och aldrig vill vara hemma så finns det kanske anledning att fundera på varför... 

  • Harmagedon

    Mina småglin (3 och 6) har ungefär de tiderna. De studsar glatt upp kl 7 på morgonen så det funkar bra för oss. Det viktiga är att barnen får den sömn de behöver och att familjen är i balans. Behöver ni lugnare kvällar men deras sömn är tillräcklig får ni väl införa att de ska vara på sina rum från ett bestämt klockslag.

  • Anonym (min med)

    Min egen sambos (numera f.d) barn fick vid 13 års ålder vara ute hur länge som helst. Till 03.00 om de ville. Vilket medförde oräkneliga hemkörningar av polis. Han fattade verkligen inte. Numera har han en promiskuös dotter och en knarkande son. Båda vuxna. Jag flyttade ifrån honom mitt under detta kaos, enbart för att jag inte ville att mina egna ungar skulle ta efter. Mina klarade sig och blev fullvärdiga vuxna - till skillnad från hans.

    Kl 21.00 eller 22.30 låter, med ovanstående sagt, ganska harmlöst. Men lite sent med tanke på åldern kan jag ändå tycka. 20.00 på vardagar. 21.00 på helger - om de inte är hos kompisar där ni känner de vuxna.

  • Anonym (låter sent)
    Anonym (min med) skrev 2015-04-18 17:21:15 följande:

    Min egen sambos (numera f.d) barn fick vid 13 års ålder vara ute hur länge som helst. Till 03.00 om de ville. Vilket medförde oräkneliga hemkörningar av polis. Han fattade verkligen inte. Numera har han en promiskuös dotter och en knarkande son. Båda vuxna. Jag flyttade ifrån honom mitt under detta kaos, enbart för att jag inte ville att mina egna ungar skulle ta efter. Mina klarade sig och blev fullvärdiga vuxna - till skillnad från hans.

    Kl 21.00 eller 22.30 låter, med ovanstående sagt, ganska harmlöst. Men lite sent med tanke på åldern kan jag ändå tycka. 20.00 på vardagar. 21.00 på helger - om de inte är hos kompisar där ni känner de vuxna.


    Alltså, det där är ju en balansgång. Min mans dotter revolterade rejält som 12-åring, hon hade väldigt mycket regler hemma hos mamman och blev hårt hållen. Det slog tillbaka. 

    Jag har aldrig själv haft fast "vara-hemma-tid", men det behövdes inte heller. Fick frihet under ansvar och klarade det galant. Men hade jag blivit hemkörd av polis i tid och otid hade friheten nog sannolikt begränsats.

    Min poäng är att det behöver inte vara fel att inte ha så mycket regler. Det är en balansgång. Att hålla barnen för hårt kan också vara problematiskt. 
  • Anonym (uppgiven)
    Anonym (Polly) skrev 2015-04-18 17:17:41 följande:

    Vad gör de ute så sent?


    Leker med kompiar
Svar på tråden Sambons barn är ute till kl 22.30 på helgkvällar och till kl 21 på vardagkvällar