• Anonym (pojkansiktet)

    Finns det sätt att få manligare drag?

    Jag är en kille på 28 år som har ett ärftligt problem som gör att jag ser extremt mycket yngre ut, och som kille så ställer det till med många problem.Jag har väntat på att åldras och har tänkt på i tio års tid nu att åldern kanske kommer ifatt men det gör den inte. 

    Alltid när jag träffar nya människor, tandläkare, psykologen eller vad det nu kan vara så får jag alltid frågan vad jag pluggar då dom utgår ifrån att jag går på gymnasiet och inte minst när det gäller tjejer då jag har fått höra på krogen "hur kom du in" för dom tror jag är mindreårig, ni förstår mitt problem. Det är lite så att allt på mig är "litet". Jag är kort 167cm, liten snopp, små händer och fötter och även för små ådror då jag tänkte bli blodgivare men dom sa att mina ådror var för små för att kunna ge blod. Jag var även till vårdcentralen och gjorde tester och skulle se om det var något som var fel på mig men dom kunde inte hitta något, frågade särskilt om testosteronvärdet men det var också normalt sa läkaren.

    Som jag skrev innan så har detta tärt på mig så otroligt mycket att jag nu börjat besöka en psykolog men det är ju inte så att det kommer att hjälpa mig att se äldre ut och jag känner att jag har kommit till en punkt då jag känner att jag är villig att satsa allt på ett kort. Har varit i kontakt med människor som kan fixa en pistol till mig och den hade jag tänkt att använda mot mig själv om jag inte kan lösa detta problem. Jag är villig att testa vilken typ av medicin eller behandling som helst så om jag tar någon skada av det eller om det inte skulle hjälpa mig så kan jag snabbt och smärtfritt avsluta mitt liv. Jag är villig att testa vad som helst med andra ord oavsett möjliga konsekvenser.

    Jag hade en period på några år då jag rörde mig på fester, krogar och allt möjliga sociala tillfällen och var vid den perioden ganska glad också. Men jag kom ingenstans. En del tjejer sa att jag var för ful, andra sa att dom inte gillade yngre killar även fast jag var 6-7 år äldre än dom och en del undrade vart jag fick mitt fakelegg ifrån. En annan tjej jag satt och pratade med bad mig resa mig för att titta vilken längd jag hade. Har även försökt nätdejta sedan jag var 21 men jag har inte kommit någonstans, dom senaste tre fyra åren har jag inte ens fått ett svar på mina meddelanden så det går ju tyvärr bort.

    Vad fan ska jag göra? :(

  • Svar på tråden Finns det sätt att få manligare drag?
  • Anonym (Samma fast tvärtom)

    Jag har inga praktiska råd till dig tyvärr. Jag vill bara säga att din berättelse berör mig på djupet och att jag verkligen hoppas att du på något sätt kommer till en lösning som ger dig sinnesro. Kanske någon annan här har råd att ge. <3

  • telly

    Lägg ner pratet om självmord. Du är viktig och kommer hitta kärleken, någon som älskar dig för den du är.

    Några konkreta tips:

    - odla hårväxt?

    - gå till små, personliga klädbutiker med vuxet utbud och försök hitta en professionell expedit som du ber om tips från hur du ska klä dig. Finns Personal shopper ibland på varuhus/i stora centrum åtminstone i storstan.

    - se filmer och kolla in någon som ger intryck på dig av att vara mogen och vuxen. Hur pratar han? Rör sig? Se honom som din coach. Nu ska du inte välja nån gubbe utan någon i din ålder. Meningen med detta är att du ska ha ett sätt att föra dig som hade fått en tonåring att verka äldre och mognare än sin ålder, dvs din ålder.

    - Föregå folk! Innan de hinner gissa din ålder, säg det själv. Prova att skratta lite mjukt och säg att du ser yngre ut än vad du är men att du är 28. Säg vad du jobbar med tidigare så du inte får frågor om gymnasiet.

    Allt det här med ålder och hur man verkar, handlar om att sätta intryck hos folk och mindfucka dem. Får man tillräckligt med bevis tror man på det. Övertyga dom om att du är 28 så kommer du uppfattas som det.

  • telly

    En sista sak: Det finns en programledare på SvT som heter Alexander Norén som jag alltid tyckt ser ung ut. Jag vill ge dig i läxa att maila honom och be honom om råd, hur hanterar han detta? Har han mött några hinder och hur löste han det?

  • Mima12

    Använd din längd till din fördel.

    Som kroppsbyggare är det lättare att se biffig ut om man är kort. Är du riktigt vältränad kommer ingen tro att du är 17

  • Anonym (pojkansiktet)
    telly skrev 2015-04-19 08:06:06 följande:

    - odla hårväxt?


    Det kan jag tyvärr inte, jag har inget. Ska göra testosterontest nästa vecka så får se om jag kanske har någon brist på det. Har gjort det på vårdcentralen tidigare men nu har jag gått till en riktig läkare som ska göra ett test.
  • telly
    Anonym (pojkansiktet) skrev 2015-05-03 18:44:04 följande:

    Det kan jag tyvärr inte, jag har inget. Ska göra testosterontest nästa vecka så får se om jag kanske har någon brist på det. Har gjort det på vårdcentralen tidigare men nu har jag gått till en riktig läkare som ska göra ett test.


    Det kan vara skönt att få en medicinsk bedömning.
  • Anonym (pojkansiktet)
    telly skrev 2015-05-04 10:59:58 följande:
    Det kan vara skönt att få en medicinsk bedömning.
    Tyvärr inget fel på mig enligt testerna, hade varit skönt att veta vad som var fel.
  • Anonym (M)

    Träffa yngre tjejer? Annars: kroppsbygga, glasögon, skräddarsydda kläder. Och 28 är ju ändå inte särskilt gammalt, många ser väldigt unga ut i den åldern.

  • Anonym (pojkansiktet)
    Anonym (M) skrev 2015-05-13 20:28:00 följande:

    Träffa yngre tjejer? Annars: kroppsbygga, glasögon, skräddarsydda kläder. Och 28 är ju ändå inte särskilt gammalt, många ser väldigt unga ut i den åldern.


    Jag har redan försökt med yngre tjejer, men det går inte där heller tyvärr. Glasögon var faktiskt ett bra tips, synd att jag inte har fel på synen.
  • Anonym (M)
    Anonym (pojkansiktet) skrev 2015-05-13 21:14:31 följande:

    Jag har redan försökt med yngre tjejer, men det går inte där heller tyvärr. Glasögon var faktiskt ett bra tips, synd att jag inte har fel på synen.


    Kör med genomskinliga glas!
  • Anonym (M)

    Haha vad tänkte jag, alla glas är ju genomskinliga :D utan styrka menar jag!

  • Anonym (pojkansiktet)

    Är så fruktansvärt jävla deppig. Detta problem begränsar hela mitt liv och jag vet inte vad jag ska göra längre. Har en sådan jävla lust att ställa mig framför tåget.

  • Anonym (pojkansiktet)

    Nu var det någon i helgen som trodde att jag var 18, och jag var ändå välklädd till max och allt och trodde jag skulle se några år äldre ut iallafall.

    Jag vet inte vad jag ska göra :(

  • Anonym (pojkansiktet)

    Finns det ingen hjälp man kan få för detta? :/

  • Anonym (det ordnar sig)

    Hur som helst kommer du se äldre ut med tiden. Och som många säger, att uppträda moget och klä sig moget gör skilnad oavsett hur du ser ut.Om du inte har testosteronbrist finns det ingen medicinsk hjälp, det är ju inte en sjukdom du har, vara ett ungdomligt utseemde.. Däremot kanske det hade varit bra att träffa en psykolog och få hjälp med din självbild.

  • Pentra
    Anonym (pojkansiktet) skrev 2015-10-31 23:35:52 följande:
    Finns det ingen hjälp man kan få för detta? :/

    Att du åldras långsamt och knappt har någon kroppsbehåring kan isf tyda på att evolutionen har kommit lite längre med dig i kroppsligt hänseende. Även om många inte har förmågan att förstå; var glad för dina goda gener och behandla arvet vördnadsfullt. ... Mvh, Pentra
Svar på tråden Finns det sätt att få manligare drag?