• begrundaren

    Åhh så ont det gör, fann alltså.

    Ni vet, det att förlora sin lilla grabbs mamma. Varför skulle just hon dö? Jag har försökt på alla sätt, men nu börjar det med att gå ut och fiska, bli tråkigt. Han deppar just nu, djupt. Jag försöker att aktivera honom så gott det går, med att åka hit och dit, på allt möjligt, men han är bara ledsen. Jag har ju inte heller kommit över det, och är inte det minsta sugen på en ny. Försöker att vara glad, men hr lång tid skall det ta?

    Help me out, please!Gråter

  • Svar på tråden Åhh så ont det gör, fann alltså.
  • zemer

    Hur gammal är pojken? Vår mamma dog när jag var 13 år och min lillebror var 11 år. Pappa gjorde va han kunde, vilket ofta innebar presenter, resor och aktiviteter (som sen satte honom i ekonomisk knipa), men det ända jag egentligen ville ha/behövde va tid med honom hemma, en fungerande vardag och att vi pratade mycket om mamma, min största rädsla va att glömma bort henne.

  • Zuzanne

    Hur gammal är han? Prata och prata. Vill han inte så acceptera. Han kanske inte är ledsen men vågar inte berätta för att sorg förväntas av honom etc. Hur lång tid har det gått? BUP?

  • Aaron

    Din grabb kommer inte se på dig och förvänta sig att du ska agera mamma åt honom, så släpp alla tankar om att du ska ta dubbelt ansvar.

  • astegmatism

    Låt pojken ha sin tid att sörja, prata med honom, när du nattar honom (hur gammal är han förresten?) Allt tar sin tid, var ärlig och säg att du är också ledsen. Det är tungt när en nära anhörig dör


    s
  • begrundaren

    Ja, det är så jävla tungt, men det är bara att fortsätta. Kravla mig fram efter några år nu, för det tar år, men är en påle, eller ett träd, som han kan luta sig mot.

    Nähh, sorgen släpper inte, men kampen är den samma, som att förlora ett barn. Den man inte kan beskriva, den som ingen förstår...som inte har upplevt den.

Svar på tråden Åhh så ont det gör, fann alltså.