• Gojtan

    Vad är det som biter vår son?!



    Hej!

    Jag är mamma till en liten kille på 5 år. Han har sedan ett par månader ungefär en gång i veckan, blivit biten av något som vi inte vet vad det är! Det är bett som ser ut som myggbett och är alltid i en liten klunga med ungefär 4 - 5 bett per gång. De kliar och efter några dagar så syn som en liten prick i dem, när svullnaden blivit mindre.

    Detta börjar bli frustrerande!! Vi har tvättat sängkläder och tittat ordentligt i vår sons sovrum, men vi hittar ingenting. Vi har funderat på Vägglöss, men hittar inga spår av avföring eller blod, som vi har hört att man ska göra om det är Vägglöss. Har något svagt minne dock av att jag såg en liten prick intill hans kudde av blod, första gången han blev biten.

    Vad är det som händer egentligen?! Vi är så klart oroliga över att vad det än är som biter honom, ska föröka sig så att de blir fler. Jag har hört att Antisimex är väldigt dyra. Någon som har koll på vad de tar för att ta reda på vad det kan vara som biter vår son?

    Tack snälla för svar på förhand!
  • Svar på tråden Vad är det som biter vår son?!
  • Lagoma Linnea

    Snöloppor?! Sitter de vid glipan mellan byxa och tröja (ser ut så på bilden)? Fick alltid det på våren som barn.

  • Gojtan
    Lagoma Linnea skrev 2015-04-19 10:13:20 följande:

    Snöloppor?! Sitter de vid glipan mellan byxa och tröja (ser ut så på bilden)? Fick alltid det på våren som barn.


    Tack snälla! Äntligen ett svar! Nja, först kom de på bröstkorgen, sen armarna i olika omgångar, magen och nu mitt på ena låret. Han har ju haft långbyxor och långärmat. Men det kanske kan vara det ändå?

    Vi tvättar ju hans kläder och han byter varje dag. Hur sprids de??
  • Lagoma Linnea
    Gojtan skrev 2015-04-19 10:18:31 följande:
    Tack snälla! Äntligen ett svar! Nja, först kom de på bröstkorgen, sen armarna i olika omgångar, magen och nu mitt på ena låret. Han har ju haft långbyxor och långärmat. Men det kanske kan vara det ändå?

    Vi tvättar ju hans kläder och han byter varje dag. Hur sprids de??
    De sprids inte utan biter när man är utomhus (antar att de finns på marken?!). Har inga djupare kunskaper om snöloppor direkt ????
  • PrinsessanLeia

    Tror också på loppor. Blev själv utsatt för det för något år sedan och de bet ungefär sådär.

    Mina besökare självdog efter npgra månader men sjukt jobbigt var det. Jag blev förmodligen biten inne när jag sov, vi hade ett fågelbo på balkongen som jag misstänker

  • PrinsessanLeia

    Tror också på loppor. Blev själv utsatt för det för något år sedan och de bet ungefär sådär.

    Mina besökare självdog efter npgra månader men sjukt jobbigt var det. Jag blev förmodligen biten inne när jag sov, vi hade ett fågelbo på balkongen som jag misstänker

  • Gojtan
    Lagoma Linnea skrev 2015-04-19 10:56:16 följande:

    De sprids inte utan biter när man är utomhus (antar att de finns på marken?!). Har inga djupare kunskaper om snöloppor direkt ????


    Du menar att de inte sprids inomhus? Ok. Vår son vaknar ju med nya bett så jag är tveksam till att det är något han får utomhus. Men han kan ju kanske ha "släpat" med sig det in. (?)
  • Gojtan
    PrinsessanLeia skrev 2015-04-19 10:58:59 följande:

    Tror också på loppor. Blev själv utsatt för det för något år sedan och de bet ungefär sådär.

    Mina besökare självdog efter npgra månader men sjukt jobbigt var det. Jag blev förmodligen biten inne när jag sov, vi hade ett fågelbo på balkongen som jag misstänker


    Intressant! Upptäckte du nya bett när du vaknade? Det är så vi upptäckt vår sons bett nämligen.
  • Venne

    Jag råkade ut för detta en gång i tiden. Hittade inga tecken på vad det var alls. Sedan skulle jag flytta och slängde en matta som täckte balkonggolvet (typ halm). Där i den såg jag vägglöss. De hade antagligen bott där längre än jag, för mattan följde med lägenheten. Kliade som attan!

  • Gojtan
    Venne skrev 2015-04-19 20:54:56 följande:

    Jag råkade ut för detta en gång i tiden. Hittade inga tecken på vad det var alls. Sedan skulle jag flytta och slängde en matta som täckte balkonggolvet (typ halm). Där i den såg jag vägglöss. De hade antagligen bott där längre än jag, för mattan följde med lägenheten. Kliade som attan!


    Ojdå! Märkte du något annat, typ spillning, blodfläckar i sängen etc? Vi gjorde nämligen INTE det och vi har hört att det finns tydliga tecken på Vägglöss.
Svar på tråden Vad är det som biter vår son?!