• Anonym (pappa)

    dölja morgonstånd

    Hur anser ni att man ska hantera morgonstånd inför barnen? Hur förklarar man det? Det syns ju även när man har kallingar på sig (Barnen är mellan 7-10 år gamla).

  • Svar på tråden dölja morgonstånd
  • Anonym (Stå upp)

    Säg som det är...

    Dröjer ju inte så länge innan pojkarna själv upplever det!

  • Anonym (Stå upp)

    Berätta även om det är flickor...om de undrar..

  • Anonym (pappa)
    Anonym (Stå upp) skrev 2015-04-19 10:29:48 följande:

    Säg som det är...

    Dröjer ju inte så länge innan pojkarna själv upplever det!


    Jo, men på något sätt tar det emot. Känns ju väldigt obscent. 
  • Cecese

    Varför göra det så komplicerat. Förklara för barnen att det är nåt som är naturligt och händer typ alla killar/män. Om jag inte förstått fel så beror det väl oftast på att killen/mannen är kissnödig så säg bara att det är så med killar på morgonen när dom är kissnödiga. Jag har två söner och bägge brukar kunna ha stånd när dom vaknar eller på natten när dom ska upp och kissa, inget jag bryr mej om. 
    Lite som med tjejer och mens, det är nåt helt naturligt och det har jag förklarat för mina barn. 

  • Mrs Okänd
    Anonym (pappa) skrev 2015-04-19 10:31:58 följande:
    Jo, men på något sätt tar det emot. Känns ju väldigt obscent. 

    Men man måste väl inte skylta med det heller, min man har morgonrock och då syns det inget. (om man inte vill visa det för sin fru då...=))
  • Anonym (pappa)
    Mrs Okänd skrev 2015-04-19 10:42:21 följande:

    Men man måste väl inte skylta med det heller, min man har morgonrock och då syns det inget. (om man inte vill visa det för sin fru då...=))
    Så sant.. men står ju som ett tält redan när man vaknar, o ena barnet vill alltid sova i samma säng som mig
  • Anonym (pappa)
    Cecese skrev 2015-04-19 10:38:18 följande:

    Varför göra det så komplicerat. Förklara för barnen att det är nåt som är naturligt och händer typ alla killar/män. Om jag inte förstått fel så beror det väl oftast på att killen/mannen är kissnödig så säg bara att det är så med killar på morgonen när dom är kissnödiga. Jag har två söner och bägge brukar kunna ha stånd när dom vaknar eller på natten när dom ska upp och kissa, inget jag bryr mej om. 
    Lite som med tjejer och mens, det är nåt helt naturligt och det har jag förklarat för mina barn. 


    Har ju inte direkt med kissnödighet att göra, men dock.. förstår din poäng. 
  • Mrs Okänd
    Anonym (pappa) skrev 2015-04-19 10:44:02 följande:
    Så sant.. men står ju som ett tält redan när man vaknar, o ena barnet vill alltid sova i samma säng som mig

    Kissflaska vid sängen?? Skojar bara...ja jag vet inte riktigt, våra barn sover inte hos oss längre.
  • Anonym (pappa)

    Vad tycker ni, är det okej att sova naken i samma säng som barnen?

  • Mrs Okänd
    Anonym (pappa) skrev 2015-04-19 10:46:45 följande:
    Vad tycker ni, är det okej att sova naken i samma säng som barnen?

    Nu ska man ju inte skämmas för nakenhet kanske men jag tycker inte det, speciellt inte om man har stånd...och dina barn är ju ganska stora också så de kommer ju att komma ihåg det som vuxna med. Stånd har ju på nåt sätt med sexualitet att göra.
  • Pastella

    Jag förstår faktiskt inte hur svårt det skulle kunna vara att dra på sig ett par mjukisbyxor när man stiger upp ur sängen. Om det är en större bula än vanligt tror jag verkligen inte ett barn skulle reagera på.

  • Anonym (...)

    Det finns ju inga tankar bakom ett morgonstånd, så då behöver man ju inte lägga till dem efteråt heller. Om barnen undrar, så säger du att blodet flyter in i svällkropparna på morgonen och då blir penisen större. Inte konstigare än att det bildas snor i näsan när man blir förkyld.

    Om du själv lägger in något sexuellt i fenomenet, så blir det ju en annan sak. Din sexualitet ska du inte dela med dina barn. Om du känner dig sexig av att ligga naken i sängen med morgonstånd, så är det inte lämpligt att barnen är med. Om du känner dig totalt osexig när du iklädd en gammal pyjamas stiger upp för att gå på toaletten, då är det ok fast barnen skulle se bulan.

  • oltrix

    Lägg snorren uppåt och åt sidan i kalsongerna den korta biten till toan så syns det väl inte så mycket?

    För övrigt är det väl en ganska stor skillnad på ett stånd som man har för att man ska kissa som man försöker dölja och ett som man har för att man är sexuellt upphetsad och ska använda i det syftet...


    Att tänka innan man talar är som att torka sig innan man skiter... / A. Anka.
  • MEE83
    Cecese skrev 2015-04-19 10:38:18 följande:

    Varför göra det så komplicerat. Förklara för barnen att det är nåt som är naturligt och händer typ alla killar/män. Om jag inte förstått fel så beror det väl oftast på att killen/mannen är kissnödig så säg bara att det är så med killar på morgonen när dom är kissnödiga. Jag har två söner och bägge brukar kunna ha stånd när dom vaknar eller på natten när dom ska upp och kissa, inget jag bryr mej om. 
    Lite som med tjejer och mens, det är nåt helt naturligt och det har jag förklarat för mina barn. 


    Nej, det har inget med kissenödighet att göra, det är REM sömnen som gör att muskulaturen slappnar av, och då kan kuken få erektion. Behöver inte vara sexuellt överhuvudtaget, man måste inte ha morgonstånd för den delen, det beror på hur ens sömncykler är. Är man i REM sömn på morgonkvisten får man ståfräs. 

    Så TS, vill du vara exakt i din förklaring så har du den där, att det handlar om drömsömnen. 
Svar på tråden dölja morgonstånd