• Anonym (HJÄLP MIG)

    ALLERGI?! Hjälp!

    I torsdags vaknade jag och märkte att mitt ansikte var alldeles svullet och vätskefyllt. På fredan var det inte svullet, men var ömt, hade som massa massa små vätskeblåsor - alltså alla porerna hade bildat små små blåsor men själva huden var snustorr fast jag i vanliga fall har fet hy. Blåsorna sprack av sig själva under dagen och jag hade lite svårt att andas, tjock i halsen och tjock i öronen, ögonen rann. Vaknar på lördag, jättejobbig hosta torrhosta, torr å öm i ansiktet - särskilt runt ögonen, ont i/bakom lronen.

    Vaknar idag å har nu hela armarna fulla med små små röda prickar (ser typ ut som fräknar) dem gör inte ont eller kliar, men fortfarande svintorr i ansiktet och hostar snart sönder, ska åka in imorgon till vårdcentralen men någon som vet vad det kan vara? Alla säger allergi för nått men någon som känner igen symptomerna? Mår inte dåligt för övrigt, ingen feber och är pigg som vanligt.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden ALLERGI?! Hjälp!
  • Anonym (HJÄLP MIG)
    FuckGoggleAskMe skrev 2015-04-19 13:03:30 följande:

    Ring sjukvårdsupplysningen omedelbart, du borde nog träffa en läkare omgående! Låter som allergisk reaktion, kan vara farligt.


    Försökt men dem säger bara "just nu är de många som ringer, försök igen senare, tack för ditt samtal"
Svar på tråden ALLERGI?! Hjälp!