• Seden

    Riklig blödning och tickande hjärta

    För en vecka sedan hade jag min värsta och bästa dag på samma gång.

    Jag hade varit ute på promenad med min valp och när jag kom hem hade jag börjat blöda ordentligt, ungefär som om det hade varit mensens första dag.

    Jag och min man åkte direkt in till akuten och jag grät floder och ställde in mig på att det var kört. Trodde då att jag var i v. 11+2.

    Men när de gjorde ett VUL fick jag se skärmen och där fanns det ett tickande hjärta och en sprattlande liten en :) Allt såg normalt ut sa se. Då kom glädjetårarna!

    Det visade sig att jag var i v 10+5 och iochmed att de inte kunde se varför blödningen uppstått så fick jag order om att vila i 2 veckor (har i princip varit sängliggandes sen dess).

    Jag blödde rikligt i ca 2 dagar sen avtog det och tredje dagen blödde jag väldigt lite, men fortfarande färskt blod.

    Läkaren kunde inte se någon anledning till varför jag blödde. Borde de inte kunna se om jag hade lågt sittande moderkaka vid det här laget?

    Jag har inte haft mer ont än vanligt, men jag är orolig iochmed att hon sa att "detta inte längre räknas som en normal graviditet". Någon mer som varit med om något liknande utan att få en förklaring?

    Jag vill verkligen att detta ska gå vägen då jag och min man har försökt i 1 1/2 år nu!!

    Uppskattar era svar!

  • Svar på tråden Riklig blödning och tickande hjärta
  • gruvan

    Min kompis var med om samma sak men ett par veckor tidigare i graviditeten. Hon fick också göra ett vul där allt såg bra och normalt ut. Nyss var hon på rutinultraljud och det ser fortfarande bra ut. Håller tummarna för er!

  • En PantherTant

    Jag blödde mycket från och till ända fram till 4e månaden. Ingen visste varför. Gjorde inga extra ultraljud (vecka 7, 12, 20 och några i slutet av graviditeten för att bedöma storlek) räknades dock inte som någon riskgraviditet eftersom bebisen växte exakt som väntat och hela tiden motsvarade veckans storlek. bebisen mådde bra, och en frisk son föddes på bf.

    Lycka till!

  • Seden

    Vet inte varför det kom frågetecken där... Det skulle det inte göra :) tack för att du delade med dig!

  • minerva123

    Jag störtblödde i v 9 och trodde som du att det var kört. Blev inlagd på gyn ett dygn och på ultraljudet dagen efter sågs ett fint pickade hjärta! Det visade sig att jag hade ett stort hematom (som en sorts stort blodkoagel) i livmodern men man kunde inte se var blödningen kom ifrån. Jag fick gå på kontrollultraljud och i v 17 hade hematomet försvunnit. Jag blödde inget mera efter det första dygnet då allt började, utan blodet togs upp av kroppen. Och nu har jag en 2 månader gammal liten bebis på min arm! Så det kan absolut gå bra trots stora blödningar! Lågt sittande moderkaka borde de ha sett, min låg lite gränslågt i v 9, men inte så att det kunde förklara blödningen.

  • Seden

    Vad skönt att höra att det gick bra! :)

    Såg dom direkt då i vecka 9 att det var ett hematom?

    Grattis till babyn och tack för att du delade med dig! :)

  • minerva123
    Seden skrev 2015-04-20 12:11:44 följande:

    Vad skönt att höra att det gick bra! :)

    Såg dom direkt då i vecka 9 att det var ett hematom?

    Grattis till babyn och tack för att du delade med dig! :)


    Ja, jag var superorolig ända fram tills man såg att hematomet var borta, sen bestämde jag mig för att sluta oroa mig och njuta av graviditeten istället. Och allt gick ju bra! ?

    På gynakuten och dagen efter kommenterade man inget hematom, utan det såg man 1 vecka senare på UL. Men det är möjligt att man inte tittade så noga efter det just då (UL på akuten och gynavdelningen gick väldigt snabbt). Hoppas allt går bra för dig! Jag vet allt om hut det är att vänta på barn, båda mina har ju kommit till efter IVF. Håller tummarna!
Svar på tråden Riklig blödning och tickande hjärta