• Anonym (L)
    Äldre 19 Apr 14:34
    319 visningar
    2 svar
    2
    319

    Är det så här det ska vara?

    Hej!

    Jag är ihop med en kille som jag verkligen tycker om och han tycker om mig precis lika mycket säger han åtminstone. Vi små bråkar ibland men det är inget som vi ältar över. 

    Men han har en förälder som gillar sig att lägga sig i och bestämma inte bara över honom utan över mig också. Det blir bara för mycket för mig, jag är över 20 år och han med. Så det känns väldigt jobbigt att ha någon som säger till mig vad jag ska packa med mig på semester och hur jag ska göra precis allting. Jag har bott själv i många år men blir behandlad som en tonåring. Det är en del av problemet, men det är också det problemet att jag och min kille bor i på samma ställe för tillfället utan jag bor någon timme bort där jag också studerar på universitet. Men det är rätt omständigt för mig att ta mig dit då det bor rätt långt ut i skogen i ett litet samhälle och man förstå måste åka tåg och buss så det tar ett par timmar. Trots det verkar hans förälder tycka det är konstigt att jag inte kan komma precis när som helst, att jag inte kan komma när någon fyller år mitt i vecka och de har kalas på dens födelsedag. Föräldern tror också att jag kan komma och hälsa på flera gånger i månaden och bryr sig inte om att jag varken hinner träffa kompisar, min familj eller plugga. Jag har också förstått han hans mamma har pratat med honom om att om jag vill vara med honom när det är jul eller likande då ska det helt och hållet vara på deras villkor. Allt detta får mig att känna mi värdelös. Jag försöker vekligen men det ställs orimligt höga krav på mig som jag inte kan leva upp till.

    Är det här så det ska vara? eller kan man sätt sig ner och prata om det? eller blir det bara värre då?

  • Svar på tråden Är det så här det ska vara?
  • Äldre 19 Apr 14:42
    #1

    Har du pratat med pojkvännen om detta? Om inte så tycker jag att du ska göra det, säga som du känner. Om han förstår att du inte kan komma hem till honom så ofta pga av plugg och så så borde det faktiskt vara han som tar upp det med sin mamma. Säga att han faktiskt klarar sig själv nu utan att hon ska behöva lägga sig i. Hans mamma har ju förresten ingenting med ert förhållande att göra. 
    Varför kan inte han åka hem till dig?

  • Anonym (L) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 15:16
    #2
    tjejanonym skrev 2015-04-19 14:42:57 följande:

    Har du pratat med pojkvännen om detta? Om inte så tycker jag att du ska göra det, säga som du känner. Om han förstår att du inte kan komma hem till honom så ofta pga av plugg och så så borde det faktiskt vara han som tar upp det med sin mamma. Säga att han faktiskt klarar sig själv nu utan att hon ska behöva lägga sig i. Hans mamma har ju förresten ingenting med ert förhållande att göra. 

    Varför kan inte han åka hem till dig?


    Som sagt han förstår att det inte går. Han kommer och hälsar på mig mer än gärna och har sällan krav på att jag ska åka till honom även om han blir glad när jag gör det. Det är som sagt inget fel på det. Och ja såklart har jag pratar ned honom och han har pratat med sin mamma men det verkar inte hjälps så mycket som man kan önska
Svar på tråden Är det så här det ska vara?