• Anonym (Ledsen)

    Ledsen...överreaktion?

    Ligger i separation med min man sen flera år tillbaka efter ett gemensamt beslut som vi har tagit tillsammans. Vi bor ihop fortfarande tills han hittar ett nytt boende samt en mjuk övergång för våra barn. Nu till mitt "dilemma". Min "ex-svärmor" har alltid varje vår gett mig o min svägerska varsin fin utekruka med fina vårblommor i. Var på besök hos svägerskan nyligen och såg ett jättefint blomsterarrangemang som hon hade fått av just "svärmor". Det högg lite i mitt hjärta, det kändes lite som att hon hade klippt av vår relation iom detta. Hennes son och jag bor ju ändå fortfarande ihop och rent juridiskt är vi fortfarande gifta och vi har en god relation. Jag har ju ändå varit hennes svärdotter i många år och vi har umgåtts mkt tillsammans. Vi kommer ju även ha kvar kontakten eftersom jag är mamma till hennes barnbarn! Tycker inte ni att det var lite fult gjort?

  • Svar på tråden Ledsen...överreaktion?
  • Anonym (Ledsen)

    För att klargöra det hela, jag fick inga blommor....

  • Anonym (Nej)

    Inte underligt alls. Hon kommer ha kontakt med sina barnbarn med det betyder inte att ni kommer ha en fortsatt relation. Vore underligt om hon skulle fortsätta ge blommor till alla sin sons ex. Om några år kommer kanske en eller ett par bonusmammor finnas/ha passerat. Det kan bli en massa blommor varje vår ;) Hur länge tycker du att det är rimligt att hon ska fortsätta ge hans ex blommor?

  • Anonym (japp)
    Anonym (Lotta) skrev 2015-04-19 16:17:40 följande:

    Inte konstigt alls, hon är din EXsvärmor.


    Håller med. Hon tycker väl att er relation kommer har ändrats i o m skilsmässan.
  • Anonym (Ledsen)

    Säger inget om det när vi inte bor ihop, men nu lever vi tillsammans fortfarande och indirekt gör hon ju fint även till sin son i det läget. Jag begär inte att vi ska ha nån relation därefter om hon inte vill ha det.

  • Anonym (Ledsen)

    Säger inget om det när vi inte bor ihop, men nu lever vi tillsammans fortfarande och indirekt gör hon ju fint även till sin son i det läget. Jag begär inte att vi ska ha nån relation därefter om hon inte vill ha det.

  • Anonym (Slut)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-04-19 16:29:02 följande:

    Säger inget om det när vi inte bor ihop, men nu lever vi tillsammans fortfarande och indirekt gör hon ju fint även till sin son i det läget. Jag begär inte att vi ska ha nån relation därefter om hon inte vill ha det.


    Hon anser att ni gjort slut, vilket ni också har.

    Och vad har din man med saken att göra, det är ju du som brukar få blomman. Nu ska ni skilja er, därför får du inte blommor mer.
  • Anonym (Ledsen)

    Ni har kanske rätt... Vår skilsmässa är så ny att jag inte har hunnit vänja mig vid tanken och därför blev jag snopen att alla band klipps så fort. (Särskilt när jag inte vill skiljas, men det hör ju inte till detta.)

  • Anonym (Slut)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-04-19 16:38:01 följande:

    Ni har kanske rätt... Vår skilsmässa är så ny att jag inte har hunnit vänja mig vid tanken och därför blev jag snopen att alla band klipps så fort. (Särskilt när jag inte vill skiljas, men det hör ju inte till detta.)


    Tänk på att det är nytt för henne också. Inte alltid så lätt att veta hur man ska göra.


  • smulpaj01
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-04-19 16:38:01 följande:

    Ni har kanske rätt... Vår skilsmässa är så ny att jag inte har hunnit vänja mig vid tanken och därför blev jag snopen att alla band klipps så fort. (Särskilt när jag inte vill skiljas, men det hör ju inte till detta.)


    Men du skrev ju att det var ett gemensamt beslut? Obestämd
  • Anonym (Xyz)

    Det finns egentligen inte rätt eller fel i situationen... din svärmor har rätt att inte ge dig blommor om hon inte vill, samtidigt som du har rätt att bli ledsen över att hon inte gjorde det.

    Jag tycker inte att du överreagerar, men samtidigt att du ska försöka släppa det - din och din svärmors relation kommer antagligen förändras pga skiljsmässan, även om hon är farmor till dina barn, så kanske det bara blir med pappan de kommer träffa henne och du fasas ut ur hennes liv.

    För så är det ju - människor kommer och går, det betyder inte att hon har något emot dig, men kanske känner hon att hon inte kommer vilja ha så mycket kontakt nu?

  • Anonym (Vän med ex-svärmor)

    Jag kan förstå att du känner dig lite ledsen. Mitt förhållande med min ex-svärmor stod inte och föll med mitt ex. Vi var inte bara svärmor/svärdotter, utan framför allt mycket goda vänner, Det är vi fortfarande, trots att det gått 12 år och både jag och mitt ex lever i nya förhållanden.

    Jag får  varje jul en korg med diverse godsaker i, som jag alltid fått under alla år.

  • Anonym (Ledsen)
    smulpaj01 skrev 2015-04-19 16:50:44 följande:

    Men du skrev ju att det var ett gemensamt beslut?


    Lång historia, men min man slutade älska mig och jag insåg att jag inte kunde stanna kvar i ett äktenskap helt utan kärlek. Det är inte bra varken för oss vuxna eller barnen.
Svar på tråden Ledsen...överreaktion?