• Anonym (Ledse­n mamma)
    Äldre 19 Apr 16:51
    17585 visningar
    66 svar
    66
    17585

    Min dotter får inte följa med på bröllopsresan

    Jag och min blivande man ska gifta oss i sommar. Efteråt har vi planerat vår bröllopsresa till Thailand i två veckor. Båda mina bonusbarn ska med och naturligtvis vill jag ha min egen dotter med. Även mina och min mans föräldrar ska med. Och min syster med familj.

    Mitt ex sätter tvärstopp för att min dotter ska med då han vägrar vara ifrån henne i två veckor. Vi har varannan vecka. Alltså. Kan jag göra nåt överhuvudtaget ? Annars stannar jag hellre hemma :(

  • Svar på tråden Min dotter får inte följa med på bröllopsresan
  • Anonym (?)
    Äldre 19 Apr 16:56
    #1

    Hur gammal är din dotter?

  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 16:58
    #2

    Hon är sju år. Och två jämnåriga barn ska också med så hon kommer få jättekul ...

  • Secret­Me
    Äldre 19 Apr 16:59
    #3

    Vilken skitstövel till ex!

    Hur gammal är din dotter?
    Kan ni inte lösa det med att hon bor två veckor innan eller efter hos pappan?

    Eller är det mer så att han missunnar dig bröllopsresan och gör detta för att jävlas?

  • Anonym (Pucka­d pappa)
    Äldre 19 Apr 16:59
    #4

    Ja, har du ett pass till henne så kan du ta med henne. Sedan vad pappan väljer att göra är en annan femma. Dock lär där inte bli några konsekvenser.

  • Anonym (?)
    Äldre 19 Apr 17:06
    #5

    Uppenbarligen vill han jävlas med dig. Har han varit borta på semester i två veckor utan att ta med sig er dotter? Eftersom han inte klarar sig utan henne i två veckor så better det att om han åker utomlands så måste han alltid ta med henne?

  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 17:07
    #6

    Jag har sagt att hon kan få vara hos honom två veckor innan och efter resan. Men just dessa veckor kan han inte ha henne två veckor i streck av privata skäl säger han. Han vill nog bara jäklas :( är ändå fem år sen vi separerade. ..

  • Secret­Me
    Äldre 19 Apr 17:09
    #7
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2015-04-19 17:07:27 följande:

    Jag har sagt att hon kan få vara hos honom två veckor innan och efter resan. Men just dessa veckor kan han inte ha henne två veckor i streck av privata skäl säger han. Han vill nog bara jäklas :( är ändå fem år sen vi separerade. ..


    Han snackar bara en massa goja.
    Plus att han är elak mot flickan.
    Vad säger hon själv?
  • Anonym (Ledse­n mamma) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 17:12
    #8

    Jag har inte sagt nåt till henne om resan eftersom jag pratade med honom först och han satte sig emot. Jag vill inte ge henne förhoppningar. Jag vet att hon skulle vilja följa med. Är säkert en dröm för henne att få bada och leka med kusinerna i två veckor istället för att gå i skolan..

  • Äldre 19 Apr 17:16
    #9
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2015-04-19 17:12:45 följande:

    Jag har inte sagt nåt till henne om resan eftersom jag pratade med honom först och han satte sig emot. Jag vill inte ge henne förhoppningar. Jag vet att hon skulle vilja följa med. Är säkert en dröm för henne att få bada och leka med kusinerna i två veckor istället för att gå i skolan..


    Vänta, kusinerna? Ska du gifta dig med ditt x bror?
  • Äldre 19 Apr 17:31
    #10
    Regndamen skrev 2015-04-19 17:16:10 följande:
    Vänta, kusinerna? Ska du gifta dig med ditt x bror?

    Läste du inte TS?

    Står ju att hennes systers familj ska med..


     


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Min dotter får inte följa med på bröllopsresan