• Äldre 19 Apr 18:52
    335 visningar
    5 svar
    5
    335

    svårt att acceptera

    Jag är en tjej fortfarande ung och känner mig som ett barn innerst inne. Jag har kommit ut som homosexuell sen ett år tillbaks då mins föräldrar o familj fick reda på det än idag accepterar dem mig inte fryser ut mig både syskon o föräldrar. Den tror det är en fas att ja ska återvänds till dem när jag åter är enligt dem frisk o börja gilla killar igen. Mår dåligt varje dag sv att ens egna mamma inte kan acceptera mig som den jag är. De skyller på att jag inte är som förr att ja drar mig undan. Men känner mig inte välkomen alls längre. Dem hittar fel hela tiden klagar på allt jag gör oavsett hur mycket ja försöker hålla kontaktrn med den så stötrr de bort mig. Detta tar på mitt förhållande detts är hur jobbigt som helst. Mår psyliskt dåligt och gråtrr exakt varje dag. Hemskt.

  • Svar på tråden svårt att acceptera
  • Äldre 19 Apr 19:03
    #1
    +1

    Va ledsen jag blir för din skull :/

    Det är dom som ska komma till dig när dom inser att det är fel på deras sätt att tänka, inte tvärt om. Dom låter verkligen gammalmodiga.

    Jag tycker du ska säga som du känner till dom och berätta att du tänker ta avstånd tills det att dom accepterar dig för den du är.

    Det där kommer ta för mycket energi från dig annars, det låte som det gör det allaredan. Det är det inte värt.

    Du är den du är och skall så förbli. Stå på dig och skaffa en egen familj. En tjej som älskar dig för den du är. Tyvärr så väljer man inte sina familjemedlemmar från start.

    Förstår att det är tufft för dig. Men som sagt , det är din familj som är felet, inte du.

    Ta hand om dig <3

  • Äldre 19 Apr 19:10
    #2

    Min tjej älskar mig och hennes familj har välkomnat mig hur brs som helst. Oavsett hur min familj även gått på henne så har de accepterat mig och kan skilja på mig o resten av min familj. Ja de är gammal modiga ush gråtrr bara ja tänker på det har slltid annars varit stark som person. Men detta gör ont för jag behöver min familj en mamma för den mamman jag en gång hade är intr densamma längre. :( när ja tar avstånd känner jag skuld.... måste jag vet men alltid känns det som jag väljer bort min familj fastndem egentligen valt bort mig

  • Äldre 19 Apr 19:27
    #3

    Läs den här tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/72607264-idag-har-jag-kommit-ut-fyra-ganger/1

    Inte riktigt samma problem, men många goda råd.


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Äldre 19 Apr 19:27
    #4

    min familj var likadan, det var hårt. Men var rädd om dig själv, att stångas med dem kan skada dig mer , så mitt råd är att hålla dig borta om du inte kan/orkar bråka. Att vara med folk som trycker ned en ger ärr i själen. Om man kan skrika, argumentera osv då känner man sig mindre skadad, faktiskt. Det är när man gråter inför dem som man mår kasst efteråt, dvs enligt mig. 

    Det är hemskt att inse att ens egen mamma inte är rättsinnig, det är ett svårt uppvaknande. Men du gör bättre i att låna din flickväns mamma. Jag låtsas att min frus mamma är min mamma ibland. Lite barnsligt kanske,  men det är ganska mysigt. 

    Min familj blev vettig efter ca fem år: efter att mormor och morfar dött fattade de att livet inte är så spikrakt och att det inte varar. Så tyvärr krävs ibland ett hårt uppvaknande även för dem innan de får normalt känsloliv. 

    Heja dig!

  • Äldre 19 Apr 19:51
    #5

    Det stämmer det du säger något måste hända så att dem ska inse att livet ör för kort samtidigt som min pappa nyligen va sjuk i cancer o är fortfarande så kan de skylka på att det är mitt fel för ja stressade honom. Vilket inte är sant självklart men såna små konmentarer bryter ner mig. Era svar värmer <3

Svar på tråden svårt att acceptera