• ghsdfsghjklöuytg

    Vår dotter

    Jag är en svart tjej och min kille är mullat, vi har samma hud nyans eller ton eller vad det heter. Vi har en dotter och hon är blå ögd och har jätte ljust hår, typ blont. Hur är detta möjligt när jag inte har anlag för det? Min kille har mörk bruna ögon precis som jag, trodde att både föräldrarna måste ha anlag för detta? Eller har någon aning om vad det kan vara

  • Svar på tråden Vår dotter
  • Anonym (??)
    ghsdfsghjklöuytg skrev 2015-04-19 19:19:20 följande:

    Jag är en svart tjej och min kille är mullat, vi har samma hud nyans eller ton eller vad det heter. Vi har en dotter och hon är blå ögd och har jätte ljust hår, typ blont. Hur är detta möjligt när jag inte har anlag för det? Min kille har mörk bruna ögon precis som jag, trodde att både föräldrarna måste ha anlag för detta? Eller har någon aning om vad det kan vara


    Brevbäraren är pappa ?
  • Anonym (a)

    Klart det är möjligt, från början var väl alla människor mörka och mutationer gjorde att det t.ex. kom till ljusa människor. Så även om ni inte har anlag till det så är det möjligt. Ögonfärg och sådant är dessutom mer komplext än det man lär sig i skolan.

  • Karlssonsssss

    Jo men självklart kan det vara möjligt. Antar att han kanske har anlag för blåögdhet? Med tiden tror jag nog att hennes hår mörknar om hon har extremt ljust hår men jodå det är möjligt :)

Svar på tråden Vår dotter