• Anonym (Miljö­partis­t.)
    Äldre 19 Apr 21:58
    368 visningar
    6 svar
    +1
    6
    368

    Vilket är riksdagens 2:a bästa parti, enligt DIG?

    Vänsterpartiet, anser jag.

  • Svar på tråden Vilket är riksdagens 2:a bästa parti, enligt DIG?
  • Anonym (Rörli­g väljar­e)
    Äldre 19 Apr 22:01
    #1

    Intressant fråga. Eftersom jag är en rörlig väljare så är det tyvärr lite svår att svara på

  • Anonym (Miljö­partis­t.) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 22:15
    #2
    Anonym (Rörlig väljare) skrev 2015-04-19 22:01:12 följande:

    Intressant fråga. Eftersom jag är en rörlig väljare så är det tyvärr lite svår att svara på


    Försök svara ändå!
  • Anonym (Signe­)
    Äldre 19 Apr 22:22
    #3

    Ska man gå efter hur jag röstar och hur jag tycker rent ideologiskt så är MP det näst bästa, S det bästa.

    Men ska man se på den nuvarande uppsättningen och vad som hänt efter valet, så seglar V upp som vinnare. De sitter inte i regeringen och slipper ta skit och ansvar, men de har fått igenom några viktiga punkter. Näst bäst blir MP, S känns inte riktigt förtroendeingivande, tyvärr.

  • Anonym (Miljö­partis­t.) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 22:34
    #4
    Anonym (Signe) skrev 2015-04-19 22:22:06 följande:

    Ska man gå efter hur jag röstar och hur jag tycker rent ideologiskt så är MP det näst bästa, S det bästa.

    Men ska man se på den nuvarande uppsättningen och vad som hänt efter valet, så seglar V upp som vinnare. De sitter inte i regeringen och slipper ta skit och ansvar, men de har fått igenom några viktiga punkter. Näst bäst blir MP, S känns inte riktigt förtroendeingivande, tyvärr.


    Okej.

    Vad tycker du om 'decemberöverenskommelsen' då?
  • Anonym (Signe­)
    Äldre 19 Apr 22:38
    #5
    Anonym (Miljöpartist.) skrev 2015-04-19 22:34:54 följande:
    Okej.

    Vad tycker du om 'decemberöverenskommelsen' då?
    Vet inte riktigt. Som jag uppfattat det så blir det ju ingen skillnad mot hur det varit vid tidigare minoritetsregeringar, dvs man släpper man sittande regerings budget.

    Men man var väl tvungna att komma på ett sätt att slippa nyvalet. Och då är det OK tycker jag.


  • Anonym (Miljö­partis­t.) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 23:01
    #6

    Ja, i den rådande situationen fick det bli så helt enkelt.

Svar på tråden Vilket är riksdagens 2:a bästa parti, enligt DIG?