• traveler

    Ska ens liv se ut såhär?

    Man ska ha ett stabilt förhållande med många barn.
    Man ska ha många vänner.
    Man ska äga sitt boende, helst en villa eller en bostadsrätt i innerstan.
    Man ska vara vältränad, killen ska vara muskulös och tjejen trådsmal.
    Man ska tjäna mycket pengar.
    Man ska ha en gedigen utbildning.
    Man ska vara lycklig.
    Man skall ha ett aktivt sexliv och ha prövat det mesta.
    Man skall ha körkort.
    Vardagsrummet skall vara präglat av fotografier från Thailandsresor.
    Man ska ha en ny bil, helst två.
    Man skall ha en sommarstuga, antingen i skärgården eller i fjällen.
    Man skall vara intresserad av matlagning och heminredning.
    Man skall ha många kanaler på TV-apparaten.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska ens liv se ut såhär?
  • Themis

    Nej, livet kan väl se ut precis som man vill?


    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • traveler
    Themis skrev 2015-04-19 22:36:47 följande:

    Nej, livet kan väl se ut precis som man vill?



    Men förväntas våra liv se ut såhär:)
  • Mascaraklumpar

    För egen del, absolut (utom det där med thailandsresorna). Hur andras liv ska se ut har jag givetvis ingen åsikt om. 

  • Themis
    traveler skrev 2015-04-19 22:50:00 följande:

    Men förväntas våra liv se ut såhär:)
    Kanske av några, men jag tycker ändå inte om fotboll, Paradise Hotel eller bruna bönor med fläsk så jag väljer de saker som jag tycker att jag får nåt ut av, och jag accepterar att det finns folk som inte för sitt liv kan begripa mina livsmål eller intressen heller.

    Jag är en sån som sedan många år tillbaka har Thailand sist på listan av möjliga semesterorter för att "alla" verkar ha halvt bosatt sig där.
    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • lövet2

    Det beror väl på vem man frågar. Jag brukar inte direkt fråga andra innan jag fattar beslut om hur jag vill ha mitt liv.

  • gbgumman

    Nä. Några av punkterna låter trevliga andra är jag helt ointresserad av. Muskulösa män är ju det osexigaste som finns. Är totalt ointresserad av att ens ta körkort.

  • gbgumman

    Och många barn känns helt fel. Har två känns son ett haft för mycket . Skämt åsido så hade jag gärna stannat vid ett men det blev max två.

  • Gladskit

    Jag är sån som fullständigt struntar i vad man ska och bör och vad man inte ska. Jag går inte igång på att höra andrahands historier om bekantas utlandsresor eller nyrenoverade kök. Jag har väldigt många vänner som värderar sånt högt, gärna skvallrar kring hur den nya Audin är finansierad och vem som kanske fått ett arv eller tillbaka på skatten. För dem är det en del av vardagen att diskutera kring detta men jag har ju också förstått att det stressar dem något enormt eftersom de jämför hela tiden. Jämför med varann, jämför med andra, värderar osv. För egen del så antar jag att andra gör så gott de kan och är vuxna nog att stå för sina val. Det är liksom en icke-fråga.

    Vi har den filosofin att vi gör det vi trivs med och skiter högaktningsfullt i andra. Jag kan lyssna på synpunkter och ta åt mig av tips och vägledning men det är vi, jag och min man, som bestämmer vad vi vill satsa på i våra liv.

  • fluu

    Om man nu trivs med det. Det kan också se helt annorlunda ut. Lika okej och lika bra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee

    Mitt liv ska absolut inte se ut så där. Hur andras liv ser ut är deras ensak och vill någon ha det livet så, varsågod, liksom.

    Så.... If I may......


    Jag vill ha/har ett stabilt förhållande med eller utan barn.
    Jag vill ha/har få, men nära vänner och ett antal bekanta.
    Jag vill INTE äga boende, vare sig det är en villa eller en bostadsrätt i innerstan.
    Jag vill vara vältränad, och ÄR jag vältränad så är jag inte trådsmal.
    Jag vill tjäna mycket pengar, vem vill inte det, men framför allt vill jag arbeta med något jag trivs med.
    Jag vill ha en gedigen utbildning, inom det jag är intresserad av, men framför det känner jag ett behov av att vara lagom allmänbildad och lagom street smart.
    Jag vill ha stunder av lycka, men att gå omkring och vara evigt lycklig låter tråkigt.
    Jag vill ha ett aktivt sexliv och ha prövat det mesta.
    Jag skall INTE ha körkort.
    Vardagsrummet är präglat av mitt gigantiska intresse för tv-spel. Där finns även ett och annat fotografi på ungarna och/eller hundarna, lite filmaffischer, två tavlor gjorda av min mormor i korsstygn och lite småprylar från mina resor.  
    Jag ska INTE ha en ny bil, och absolut inte två.
    Jag har en sommarstuga, men inte i skärgården eller i fjällen.
    Jag har dedikerat mitt liv till matlagning och TV-spel.
    Jag skiter fullständigt i TV. Jag har inte ens någon som man kan få in TV-kanaler på.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Petrol

    Det är helt upp till dig vet ja. Det är det som är det fina med livet, det blir allt som oftast vad man gör det till så man får välja själv:)

  • Anonym (RED)
    traveler skrev 2015-04-19 22:50:00 följande:

    Men förväntas våra liv se ut såhär:)
    Är det det som är frågan i trådstarten? Det är i vilket fall inte vad jag svarat på.
  • Schnaa

    Mitt liv går inte ut på dina punkter i TS, nej.


    It takes a fool to remain sane
  • Mandel

    Beror nog på vilket umgänge man har och varför man umgås med de människorna.

    Vi och våra kompisar har inga sådana idéer eller krav. 
    Vi gör det vi har lust med utan att försöka imponera på andra. Vill vi semestra i Österbymo en hel sommar så är det ingen som har någon åsikt om det. Och skulle någon ha det så är det deras problem.
    Mitt liv, mina val.
    Så länge jag är skuldfri och lever på egna ihoptjänade pengar så har ingen annan något att göra med vad jag gör med mitt liv.

    Man blir inte miljonär genom att ligga på sofflocket i märkeskläder...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Ska ens liv se ut såhär?