• Anonym (Hushå­llersk­an)
    Äldre 19 Apr 22:36
    808 visningar
    8 svar
    8
    808

    Jag gör ALLT!

    Jag blir tokig snart. Vill gärna höra era åsikter då jag snart inte vet ut eller in.
    Jag är 45+ och har sex barn. Fem hemmavarande mellan 2 - 18 år. Arbetar heltid och pendlar 1,5 timmar varje dag. Har ett jobb där det krävs en hel del av mig. Vi bor i ett stort hus med 10 rum. Sekelskifteshus.
    Min man pendlar också men sitter nog två timmar i bilen varje dag. Han driver eget så när han kommer hem vid sju så får han sitta med papper och annat.
    Nu till det jag känner börjar ta musten ur mig. Jag gör ALLT hemma. Städar med allt vad det innebär, tvättar, lagar mat och tar hand om barnen. Min man tycker inte att det är roligt och att det behöva att städas. (eftersom jag gör det) Har väldigt svårt att ha det skitigt hemma. Det som han gör är att ställa in i diskmaskinen efter maten när han kommer hem.
    Min man driver eget och lönsamheten är dålig. Vilket innebär att det är JAG som betalar för allt. Barnens kläder, grejer till huset osv. Jag tom köper kläder till min man då han inte har pengar eftersom dessa han har går tillbaka till firman.
    Nu till min fråga. Tycker ni att jag överreagerar? Känner mig outnyttjad och väldigt väldigt trött och sliten.

  • Svar på tråden Jag gör ALLT!
  • Äldre 19 Apr 23:00
    #1

    Skilj dig!

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 19 Apr 23:12
    #2

    Allvarligt. Ni har fem hemmavarande barn och han har ett företag som genererar 0kr till familjen. Han får skaffa ett arbete som ger lön och stålar till familjen. Just nu bedriver han hobbyverksamhet. Du kunde likaväl varit ensamstående och då tom fått underhållsstöd från fk och haft det bättre än att försörja honom.

    Man jobbar inte röven av sig för något som inte ger någonting tillbaka.

  • Anonym (???)
    Äldre 19 Apr 23:18
    #3
    +1

    Oj, och allt detta började efter ni fått senaste barnet?

    Annars förstår jag inte, varför skaffa 6 ungar med en sådan man?

  • Äldre 20 Apr 00:56
    #4

    Varfor hjälper inte barnen heller till hemma?

  • Äldre 20 Apr 07:30
    #5

    Om både barnen och mannen har sina sysslor, och du har dina sysslor, så kommer det gå lättare.

  • Anonym (samar­bete)
    Äldre 20 Apr 07:50
    #6

    Hej ts, 

    det låter oerhört slitigt! Jag håller med dem som sagt att arbetet borde delas. 
    Matlagning tvätt och städning behöver barnen kunna när de flyttar så att träna dem är en välgärning. 

    Och pappa borde också delta i städning, eller ännu hellre lägga tiden på att söka jobb. Finns det jobb i hans bransch som han kan söka, att vara anställd är ju bra mycket enklare än att driva eget. Men är han kanske 50 så är det ju tyvärr mindre lätt att få ett jobb. 

  • Anonym (ltb)
    Äldre 20 Apr 08:24
    #7

    Men du är ju redan ensamstående, åtminstone lever du som en sådan. Gör allt hemma, betalar allt, jobbar heltid sv. Dessutom med en inneboende som du får betala kläder till o plocka upp efter. Som nån skrev, om du skiljer dig får du åtminstone ut 6000+ kr i underhållsbidrag. Pengar som verkar behövas med så många barn.

  • Anonym (Ofeli­a)
    Äldre 20 Apr 08:29
    #8
    Anonym (Hushållerskan) skrev 2015-04-19 22:36:59 följande:

    Jag blir tokig snart. Vill gärna höra era åsikter då jag snart inte vet ut eller in.
    Jag är 45+ och har sex barn. Fem hemmavarande mellan 2 - 18 år. Arbetar heltid och pendlar 1,5 timmar varje dag. Har ett jobb där det krävs en hel del av mig. Vi bor i ett stort hus med 10 rum. Sekelskifteshus.
    Min man pendlar också men sitter nog två timmar i bilen varje dag. Han driver eget så när han kommer hem vid sju så får han sitta med papper och annat.
    Nu till det jag känner börjar ta musten ur mig. Jag gör ALLT hemma. Städar med allt vad det innebär, tvättar, lagar mat och tar hand om barnen. Min man tycker inte att det är roligt och att det behöva att städas. (eftersom jag gör det) Har väldigt svårt att ha det skitigt hemma. Det som han gör är att ställa in i diskmaskinen efter maten när han kommer hem.
    Min man driver eget och lönsamheten är dålig. Vilket innebär att det är JAG som betalar för allt. Barnens kläder, grejer till huset osv. Jag tom köper kläder till min man då han inte har pengar eftersom dessa han har går tillbaka till firman.
    Nu till min fråga. Tycker ni att jag överreagerar? Känner mig outnyttjad och väldigt väldigt trött och sliten.


    Varför gör du allt? Låt bli!

    Jag antar nu lite fördomsfullt att ni inte delade föräldraledigheten. Män som varit hemma med barnen fattar mer än andra män vad som verkligen krävs när det gäller hemarbete.
Svar på tråden Jag gör ALLT!