• Anonym1234ej

    Misslyckat frisöbesök HJÄLp! :(

    Hej!

    För några dagar sedan var jag hos frisören och slingade mitt hår. Jag är brunett (mellanbrunt) och ville ljusa upp håret lite med hjälp av slingor. Hon la då i blonda slingor som blev EXTREMT ljusa, nästan vita! Så när mitt bruna hår och de vita slingorna blandas, så ser mitt hår nästan gråaktigt ut... :(

    Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra. Känns inte kul att man lagt ut 600 kr på detta, men det allra värsta är att gå runt och se ut såhär, skäms faktiskt. Funderar på att köpa en toning i affären och tona över hela håret. Men frågan är om det går och hur det kommer bli isf?

    Någon som har förslag på hur jag kan rädda situationen? :(

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Misslyckat frisöbesök HJÄLp! :(
  • Mumtoaboy

    Hej! Jag är frisör :) lägg i en ljusbrun med lite varmare ton. Så slingorna inte försvinner helt och är gjorda helt förgäves :)

    Dock så skulle jag säga till frisören och be dom fixa det så som du ville ha det :) vi bits inte! Utan är oftast snälla. Kunden har ju alltid rätt och det är aldrig bra med dåligt rykte. Man vill ju kunna vara stolt över det man gjort. Så ta ett snack med frisören i första hand :) annars brukar bellbox vara väldigt snälla med vilken färg man behöver och så!

    Hoppas de löser sig'

Svar på tråden Misslyckat frisöbesök HJÄLp! :(