• adizze

    Pojkvän som aldrig köper något!

    Jag känner att jag behöver lätta på hjärtat lite. Missförstå mig bara inte och tro inte att jag är bortskämd, för det är jag inte.

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett år. Vi bor ca 4 timmar ifrån varandra och har ett distansförhållande som är seriöst.

    När han fyllde år kände jag att jag ville visa honom hur mycket jag uppskattar han, så jag överraskade han genom att åka till han och jag planerade en romantisk dag med presenter. Han blev jätte glad och chockad och sa "du kan förvänta dig en chock på din födelsedag med".

    Alla hjärtans dag, jag lagade middag och kämpade i timmar för att få allt rätt, från kaka till servett. Inte ens en blomma fick jag.

    Därefter fyllde jag år, han kom varken till min födelsedag. Utan smsade mig och gick och firade sin kompis som fyllde år samma dag. När jag några dagar efter skulle få träffa han fick jag fjärilar i magen inför vad han skulle göra, jag fick tusen tankar om hur han skulle köpa blommor till mig osv. När jag kom dit fick jag ingenting. Alltså ingen födelsedagspresent. För att göra det kortare för er alla så fick jag ingenting till julklapp heller. Vi hade en liten julklapps lek och alla skulle köpa till alla. Det gjorde han, bara inte till mig.

    Nu undrar jag, överreagerar jag?

    Jag bryr mig inte om materiella saker men en söt gest, kanske en middag eller ett litet kort hade gjort värden för mig...

  • Svar på tråden Pojkvän som aldrig köper något!
  • Vanillaextract

    Det jag skulle vara arg på är att han säger saker han inte håller, dissar dig på din födelsedag, väljer sin kompis över dig och inte visar att han värdesätter dig.

    Du har inte fel som känner som du känner och borde konfrontera honom.

  • adizze
    Vanillaextract skrev 2015-04-20 01:05:41 följande:

    Det jag skulle vara arg på är att han säger saker han inte håller, dissar dig på din födelsedag, väljer sin kompis över dig och inte visar att han värdesätter dig.

    Du har inte fel som känner som du känner och borde konfrontera honom.


    Jag vet bara inte hur...
  • MEE83

    Låter som att han ligger rejält på latsidan, så jävla jobbigt är det ju inte att uppvakta någon man gillar, eller planera lite roliga aktiviteter, eller att göra något fint för någon annan. Tid skall man ge personer man gillar. Presenter bryr inte jag mig ett skit om(to no avail), men tid och kärlek är ju the bread and butter i ett bra förhållande, utan det så blir det svårt. 

  • adizze
    MEE83 skrev 2015-04-20 01:20:40 följande:

    Låter som att han ligger rejält på latsidan, så jävla jobbigt är det ju inte att uppvakta någon man gillar, eller planera lite roliga aktiviteter, eller att göra något fint för någon annan. Tid skall man ge personer man gillar. Presenter bryr inte jag mig ett skit om(to no avail), men tid och kärlek är ju the bread and butter i ett bra förhållande, utan det så blir det svårt. 

    Det är just det.. Jag anstränger mig så mycket. Att alltid laga den perfekta middagen, att alltid berätta och visa hur mycket han betyder för mig. Men man blir så ledsen när man ser hur vänner till en blir behandlade och man skäms... När någon frågar dig, vad fick du på din födelsedag/vad gjorde ni på alla hjärtans dag osv. En gemensam kompis till oss köpte en resa till sin flickvän och han köper konstant blommor och får henne känna sig speciell. Jag skäms när även hans vänner frågar vad jag vi gjort på en speciell dag och jag måste svara inget. Jag vet inte varför jag är så känslig, jag börjar nästan gråta. Jag har haft det så svårt innan denna killen kom in i mitt liv. Jag har aldrig haft någon som bryr sig eller visar att jag betyder något. Det gör extra ont nu, då jag älskar denna killen till döds och det finns inget jag inte hade gjort för han.


  • adizze
    MEE83 skrev 2015-04-20 01:20:40 följande:

    Låter som att han ligger rejält på latsidan, så jävla jobbigt är det ju inte att uppvakta någon man gillar, eller planera lite roliga aktiviteter, eller att göra något fint för någon annan. Tid skall man ge personer man gillar. Presenter bryr inte jag mig ett skit om(to no avail), men tid och kärlek är ju the bread and butter i ett bra förhållande, utan det så blir det svårt. 


    Det är just det.. Jag anstränger mig så mycket. Att alltid laga den perfekta middagen, att alltid berätta och visa hur mycket han betyder för mig. Men man blir så ledsen när man ser hur vänner till en blir behandlade och man skäms... När någon frågar dig, vad fick du på din födelsedag/vad gjorde ni på alla hjärtans dag osv. En gemensam kompis till oss köpte en resa till sin flickvän och han köper konstant blommor och får henne känna sig speciell. Jag skäms när även hans vänner frågar vad jag vi gjort på en speciell dag och jag måste svara inget. Jag vet inte varför jag är så känslig, jag börjar nästan gråta. Jag har haft det så svårt innan denna killen kom in i mitt liv. Jag har aldrig haft någon som bryr sig eller visar att jag betyder något. Det gör extra ont nu, då jag älskar denna killen till döds och det finns inget jag inte hade gjort för han.
  • linajphoto

    Såhär var det i mitt förhållande också. Jag köpte materiella saker tex på alla hjärtans dag som han blev jätte glad över. Såg hur ledsen har blev när han inte hade köpt något till mig eller kunde vara med mig på alla hjärtans dag. Han smsade mig måndagen efteråt och sa att han hade bokat bio, en bio jag hade velat se sjukt länge.

    Du borde ta upp det med honom hur svårt det än är. Jag förväntar mig aldrig något av andra och inge av honom heller. Tycker man kan visa uppskattning på så många andra sätt men jag köpte just den alla hjärtans dag presenten för jag tyckte han behövde den och för jag tyckte det andra var gullig :).

    Alla är vi olika, kanske känner han att han visar uppskattning på något annat håll?

  • LAHR

    what! kom inte på din födelsedag, sorry men det låter inte så seriöst.

    Nej jag hade aldrig accepterat det och jag utgår från att han har inkomst och har råd? annars kan det vara svårt men då säger man ju det. Jag hade blivit skitsårad och sagt det till han så han vet. Min karl sparar pengra och köper alltid jättefina saker som han vet jag velat ha länge typ  min kamera senast. 

    Nej han måste fan anstränga sig mer du gör ju massor av fint för honom och lyssnar han inte så får du väl läsa upp svaren här =)


    "you can do it you are a croft"
  • LAHR

    inte en blomma på alla hjärtans dag ens lixom det är ju sjukt haha...


    "you can do it you are a croft"
  • MEE83
    adizze skrev 2015-04-20 01:33:32 följande:
    Det är just det.. Jag anstränger mig så mycket. Att alltid laga den perfekta middagen, att alltid berätta och visa hur mycket han betyder för mig. Men man blir så ledsen när man ser hur vänner till en blir behandlade och man skäms... När någon frågar dig, vad fick du på din födelsedag/vad gjorde ni på alla hjärtans dag osv. En gemensam kompis till oss köpte en resa till sin flickvän och han köper konstant blommor och får henne känna sig speciell. Jag skäms när även hans vänner frågar vad jag vi gjort på en speciell dag och jag måste svara inget. Jag vet inte varför jag är så känslig, jag börjar nästan gråta. Jag har haft det så svårt innan denna killen kom in i mitt liv. Jag har aldrig haft någon som bryr sig eller visar att jag betyder något. Det gör extra ont nu, då jag älskar denna killen till döds och det finns inget jag inte hade gjort för han.
    Var det någon speciell födelsedag för hans polare? Är det 25-års, 30-års fest etc så är det ju lite mer speciellt än att "bara" fylla år. Är han ung? Är bro-romantiken stark? Är man supertighta polare så blir det alltid lite av en omställning när en tjej kommer in i bilden, det slukar ju tid, och ibland måste man ju prioritera vänner också. 

    I vilket fall som helst så borde det falla sig rätt naturligt att han lägga ner lite mer energi på dig än vad han verkar göra om han känner som du. 
Svar på tråden Pojkvän som aldrig köper något!