• Anonym (jordg­ubbar)
    Äldre 20 Apr 02:40
    2625 visningar
    12 svar
    12
    2625

    Mammaledig utan vänner

    Hej! Fler som är föräldralediga och känner sig ensamma? Jag är ledig med vår dotter på drygt 4 månader och det är ensamt. Har inte många vänner och de som var närmast har inga barn och jag känner verkligen hur jag kommer längre bort från dom nu. Jag har iaf sambon och övriga nära familjen. Men visst saknar man vänner i samma livssituation som jag själv.

  • Svar på tråden Mammaledig utan vänner
  • Äldre 20 Apr 03:08
    #1
    Anonym (jordgubbar) skrev 2015-04-20 02:40:10 följande:

    Hej! Fler som är föräldralediga och känner sig ensamma? Jag är ledig med vår dotter på drygt 4 månader och det är ensamt. Har inte många vänner och de som var närmast har inga barn och jag känner verkligen hur jag kommer längre bort från dom nu. Jag har iaf sambon och övriga nära familjen. Men visst saknar man vänner i samma livssituation som jag själv.


    Kan du inte gå till något babycafe?:) eller babysim? Vi sånna aktiviteter träffar du människor o samma livssituation :)
  • Äldre 20 Apr 04:06
    #2

    Håller du kontakt med dina vänner? Eller tycker du att de ska kontakta dig? Det går ju åt båda håll.

  • Anonym (Med mamma ledig och lite ensam)
    Äldre 20 Apr 04:10
    #3

    Jag är med mamma ledig med mitt barn på snart 6 månader ????

    Har inga vänner där jag nu bor och min familj är nästan 60 mil bort,

    Så det blir lite ensamt till och från, har läst om öppna förskolor men hittar ingen där jag bor,

    Vart nånstans bor du i Sverige på ett ungefär?

  • Anonym (Med mamma ledig och lite ensam)
    Äldre 20 Apr 04:11
    #4
    Anonym (Med mamma ledig och lite ensam) skrev 2015-04-20 04:10:39 följande:

    Jag är med mamma ledig med mitt barn på snart 6 månader ????

    Har inga vänner där jag nu bor och min familj är nästan 60 mil bort,

    Så det blir lite ensamt till och från, har läst om öppna förskolor men hittar ingen där jag bor,

    Vart nånstans bor du i Sverige på ett ungefär?


    Skulle bli en smile och inte en massa ???

    >.
  • Anonym (jordg­ubbar) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 10:57
    #5
    Anonym (Med mamma ledig och lite ensam) skrev 2015-04-20 04:11:53 följande:

    Skulle bli en smile och inte en massa ???

    >.


    Jag bor i Örebro, sj då? Jag ska prova att åka till babycafe på onsdag. Men det är inte så lätt när man har lite svårt det sociala ibland. Men men får tänka positivt :)
  • Anonym (Med mamma ledig och lite ensam)
    Äldre 20 Apr 16:56
    #6
    Anonym (jordgubbar) skrev 2015-04-20 10:57:50 följande:
    Jag bor i Örebro, sj då? Jag ska prova att åka till babycafe på onsdag. Men det är inte så lätt när man har lite svårt det sociala ibland. Men men får tänka positivt :)
    Uppe i Norrland, bodde nere i Västmanland förut,

    Det sociala är inte alltid så lätt det håller jag med om, jag tycker jag är lite "kräsen" med har varit vän med folk som inte varit snäll mot mig så jag är mer reserverad mor människor nu,

    Det är bra att tänka positivt :)

    Hoppas det går bra och är trevligt på caféet ^^
  • Äldre 20 Apr 17:17
    #7

    inboxa mig!

  • Anonym (jordg­ubbar) Trådstartaren
    Äldre 23 Apr 13:05
    #8
    Anonym (Med mamma ledig och lite ensam) skrev 2015-04-20 16:56:57 följande:

    Uppe i Norrland, bodde nere i Västmanland förut,

    Det sociala är inte alltid så lätt det håller jag med om, jag tycker jag är lite "kräsen" med har varit vän med folk som inte varit snäll mot mig så jag är mer reserverad mor människor nu,

    Det är bra att tänka positivt :)

    Hoppas det går bra och är trevligt på caféet ^^


  • Anonym (Ensam­)
    Äldre 12 May 20:59
    #9

    Jag är mammaledig med min 9 måndaders och känner mig också ensam. Tycker det är svårt att få kontakt med folk på öf och har inte så bra övriga vänner heller. De jag träffat planerar vi promenader och sen blir det aldrig av. Förstår hur du känner.

  • Anonym (Somma­r)
    Äldre 31 May 13:18
    #10

    Hej!

    Känner så igen mig! Hur går det för dig? Jag är hemma med min dotter på 7 mån och bor i Örebro, är 29 år. :) Hör gärna av dig!

  • Äldre 31 May 17:46
    #11

    Hej

    Väntar mitt andra barn som var beräknat till 28/5 så ska snart gå hemma jag med.storebror är 4.5 år och är på dagis 15h i veckan, jag är lite reserverad och har svårt att få folk att stanna då jag inte är då pratig av mig. Vi bor i Skåne hoppas på fler i samma sits som mig häromkring, kul att träffa någon

  • Äldre 1 Jun 09:15
    #12
    Anonym (Sommar) skrev 2015-05-31 13:18:03 följande:

    Hej!

    Känner så igen mig! Hur går det för dig? Jag är hemma med min dotter på 7 mån och bor i Örebro, är 29 år. :) Hör gärna av dig!


    Hej bor du i Örebro vad roligt, vi kan prata lite mer via mail om det går bra? Jag har problem med att skriva via fl meddelande funktion. Min dotter fyller 6 månader nu i juni :) jennystar_85@hotmail.com är min mail
    Elsa 2014
Svar på tråden Mammaledig utan vänner