• LAHR

    någon som har nemngett sitt barn med fantasyliknande namn eller dylikt?? efterlysning!!

    Vi har redan bestämt att vi ska ha ett mindre vanligt namn på vårt barn som väntas och vi är inne på fantasynamn,, karaktärsnamn från spel och dylikt eller något från universum (planeter och dylikt) men det tycks vara svårare att hitta dessa namn.

    Vi har några vi funderar på men de är hemliga ännu ;) 

    Så finns det någon här som har några avv dessa kategorier på namn på sittt/sina barn? pojke som flicka. 


    "you can do it you are a croft"
  • Svar på tråden någon som har nemngett sitt barn med fantasyliknande namn eller dylikt?? efterlysning!!
  • Anonym (Ja)

    Mja, ja det kan man väl säga men inte helt avsiktligt. Min son heter Kira Vincent Valentin.

    Det första namnet är inspirerat av japanska legender men råkar även vara namnet på huvudpersonen från olika animéer (vi hade inte sett/hört talas om Death note när han fick namnet så det kommer inte därifrån). Vincent Valentin är namnet på en karaktär från final fantasy 7 men det är även släktnamn som vi skulle valt ändå, men vi satte dem i den ordningen delvis för att det var lite kul att det då blev samma namn som karaktären från spelet.

  • LAHR

    Kira är mycket fint!! =)


    "you can do it you are a croft"
  • Anonym (Ja)
    LAHR skrev 2015-04-20 10:03:20 följande:

    Kira är mycket fint!! =)


    Tack! Solig
  • emeliienicole

    Jag är gravid i v. 38 nu, vi väntar en pojke men min sambo sa att om det blir en flicka så ska hon heta Zelda, det finns ett gammalt tv-spel som heter Zelda...Nu vill han att gossen ska heta Link i mellannamn som också är från det spelet.


    Han har 5 bröder och 3 av dom är döpta efter sagan om ringen, dock så är det deras mellannamn. En heter Bilbo och en annan heter Aragorn, vet inte vad den tredje heter då det var ett riktigt krångligt namn, haha. 

  • LAHR

    haha vad coolt efter sagan om ringen =) och Zelda det vet jag vad det är ;) roligt!


    "you can do it you are a croft"
  • fluu

    Jag har inte det, men jag älskar namn ur Harry Potter:

    Albert
    Amos
    Augustus
    Argus
    Alastor
    Albus
    Basil
    Billius
    Bartemius
    Blasie
    Cedric
    Crospin
    Colin
    Castor
    Cornelius
    Dennis
    Dean
    Draco
    Evan
    Florian
    Fabian
    Gred
    Gideon
    Hector
    Harry
    Hugo
    Igor
    Idris
    James
    Kingsley
    Lorcan
    Lysander
    Leonard
    Maximilian
    Mervolo
    Neville
    Oliver
    Piu
    Phineas
    Remus
    Rufus
    Severus
    Sirius
    Salazar
    Scorpius
    Tom
    Vincent


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Aurora
    Angelina
    Amy
    Amelia
    Apoline
    Ariana
    Arabella
    Astoria
    Audrey
    Belvina
    Bellatrix
    Celestina
    Cederella
    Dolores
    Doris
    Evangeline
    Eileen
    Eloise
    Florence
    Ginerva/Ginny
    Helga
    Helena
    Hedwig
    Ganrielle
    Irma
    Isla
    Josephina
    Kendra
    Luna
    Leanne
    Lavender
    Lucy
    Lily
    Molly
    Millicent
    Morgana
    Masie
    Maxime
    Miranda
    Olive
    Olympe
    Poppy
    Penelope
    Rosmerta
    Rose
    Rita
    Rowena
    Wilhelmina
    Venusia


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LAHR

    ja vissa av dem är fantasy aktiga men jag tänker mer säregna fantasynamn alltså som inte finns i den vanliga almenackan typ...det är vanliga namn för mig


    "you can do it you are a croft"
  • Anonym (fina namn)

    Jag har inte själv barn sedan innan eller tänker namnge mitt barn i magen efter fantasy, men jag gillar en del namn från David Eddings böcker.

    Pojk:
    Garion
    Eriond
    Aldur
    Eliar
    Althalus
    Gher

    Flick:
    Liselle
    Islena
    Cenedra
    Adara
    Vella
    Andine
    Ehlana

  • Skorpionbarn2015

    Är ju egentligen inga fantasynamn det här men de är lite annorlunda.

    Vi har valt att döpa vårt barn ( i andra namn) till Hallon om det blir en flicka eller Krusbär om det blir en pojke.

    Som sagt inget fantasy men ändå lite kul :) Personligen skulle jag gärna ha med något från sagan om ringen då jag Älskar de filmerna och böckerna men man är ju två om att bestämma så blev lite kompromissat :)

    Lycka till i namnletandet :)

  • LAHR

    gud va fina namn ni kommer med! och hallon och krusbär är ju sjukt gulligt haha!! 


    "you can do it you are a croft"
  • Anonym (:))

    Jag var kompis med två systrar när jag var liten som hette hallon och smultron. När jag sedan träffa de flera år senare berättade Hallon att de skulle få en lillebror som mamman tänkte döpa till blåbär. Jag tycker de är lite kul men de kan ju bli jobbigt i framtiden när de ska söka jobb.

Svar på tråden någon som har nemngett sitt barn med fantasyliknande namn eller dylikt?? efterlysning!!