• Äldre 20 Apr 11:17
    1358 visningar
    10 svar
    10
    1358

    mellanmål

    Ni som har barn precis 1 år fyllda,vad ger ni de för mellanmål??

  • Svar på tråden mellanmål
  • Äldre 20 Apr 12:17
    #1

    Varierade lite mellan gröt, frukt, smörgås, yoghurt.

  • Äldre 20 Apr 12:19
    #2

    Mina barn åt två gånger om dagen i denna ålder. Klockan 7 på morgonen och 19 på kvällen. Du gör ditt barn en björntjänst genom att mata de mer. Min väninna gjorde det misstaget och hennes sexåring ligger nu 6 kg över medel. Tro mig.

  • Äldre 20 Apr 13:26
    #3

    De ammade då. Ger man ersättning så är det ju bra.

    Annars funkar frukt, smörgås, fil/yoghurt, ägg, pannkaka, gröt, kräm.

  • Äldre 20 Apr 13:31
    #4

    Jag kan inte citera med mobilen men menar du allvar "FruSötPotatis"?! Menar du att barn blir tjocka om de äter mer än var 12:e timma när de är ett år?! Jag hoppas du skämtar...

    Till TS, min son fick yoghurt, gröt, frukt eller nåt annat som fanns hemma och som han gilladeð???

  • Äldre 20 Apr 13:34
    #5
    FruSötPotatis skrev 2015-04-20 12:19:21 följande:
    Mina barn åt två gånger om dagen i denna ålder. Klockan 7 på morgonen och 19 på kvällen. Du gör ditt barn en björntjänst genom att mata de mer. Min väninna gjorde det misstaget och hennes sexåring ligger nu 6 kg över medel. Tro mig.



    Är du på riktigt? Ammade du eller gav ersättning mellan målen? När min lilla var ett åt han alla mål, frukost, mellis, lunch, mellis och middag. Han är då inte överviktig. Med din metod lär de snarare bli undernärda..
  • Äldre 20 Apr 13:35
    #6

    För att svara på frågan: macka, kokt ägg i bitar, frukt, gröt, yoghurt med bär osv.

  • Äldre 21 Apr 07:00
    #7

    Oftast fruktbitar eller tärnad smörgås med pålägg.

  • Äldre 21 Apr 12:11
    #8
    FruSötPotatis skrev 2015-04-20 12:19:21 följande:

    Mina barn åt två gånger om dagen i denna ålder. Klockan 7 på morgonen och 19 på kvällen. Du gör ditt barn en björntjänst genom att mata de mer. Min väninna gjorde det misstaget och hennes sexåring ligger nu 6 kg över medel. Tro mig.


    om ditt barn endast fick mat 2 gånger om dagen och inget där emellan hoppas jag att någon anmält dig. Eller så provocerar du bara och då säger jag grattis, du lyckades!
    linn74 skrev 2015-04-20 11:17:04 följande:

    Ni som har barn precis 1 år fyllda,vad ger ni de för mellanmål??


    Jag gav macka, frukt, hemmagjord smoothie. 
  • Äldre 22 Apr 21:18
    #9

    Tack för tips på vad ni ger.

  • Äldre 23 Apr 10:04
    #10

    Naturell havreyoghurt med fruktsmoothie eller ersättning var det som gick ner till mellis i den åldern.

Svar på tråden mellanmål