• Anonym (Undra­r)
    Äldre 20 Apr 19:43
    1001 visningar
    8 svar
    8
    1001

    Om jag behöver vara på arbetet tidigare pga trafik, får jag räkna in det som arbetstid?

    Kanske är en dum fråga men jag har funderat på en sak.
    Jag är den förste på plats på mitt jobb och kan då inte vara försen. Är oftast på jobbet ca 20min innan mitt pass börjar för att ha spelrum med trafiken ifall det är strul. 

    Kan jag räkna in det som arbetstid och kanske gå tidigare om jag är klar med arbetet för dagen? Det känns ju lite orättvist eftersom jag är där tidigare och börjar ju jobba när jag kommer dit.. 

  • Svar på tråden Om jag behöver vara på arbetet tidigare pga trafik, får jag räkna in det som arbetstid?
  • Äldre 20 Apr 19:46
    #1

    Kan nog bara din arbetsgivare svara på..

  • Äldre 20 Apr 20:05
    #2

    Jag brukar passa på att äta frukost i lugn och ro på jobbet. Att få betalt för att man kommer för tidigt har aldrig slagit mig in faktiskt.

  • Anonym (Ps)
    Äldre 20 Apr 20:06
    #3

    Att komma i tid ingår i arbetet. Ta en kaffe och stressa av innan du börjar jobba.

  • Schnaa
    Äldre 20 Apr 20:09
    #4

    Det har jag oerhört svårt att tänka mig.


    It takes a fool to remain sane
  • jenny9­9
    Äldre 20 Apr 20:11
    #5

    Tveksamt.Jag är alltid på jobbet 15-25 minuter innan jag börjar.Då är det frukost och kaffe och förberedelser.Väldigt härligt att vara tidig.

  • Äldre 20 Apr 20:12
    #6

    Nej. Du väljer själv om du vill jobba eller ägna den tiden till frukost, läsa tidningen eller något annat.
    Du kan prata med din arbetsgivare om du kan få flextid tex. Vi hade det förut, då skulle vi finnas på plats mellan 9.00 och 15.00. Alltså, den som jobbade heltid kunde välja att komma till jobbet 9 och arbeta till 18 eller komma kl 6 och sluta kl 15. Eller någon annan variant, huvudsaken var att man fanns på plats mellan 9 och 15.

  • Anonym (nja)
    Äldre 20 Apr 20:15
    #7

    Om det inte är opraktiskt för verksamheten att du går hem lite tidigare så hade jag kollat med chefen om det fanns möjlighet att få flexa. Men det är ingen rättighet.

  • Äldre 31 Aug 21:46
    #8
    Jag behöver arbetet veckan söndag lönday
Svar på tråden Om jag behöver vara på arbetet tidigare pga trafik, får jag räkna in det som arbetstid?