• Anonym (ellie­)
    Äldre 20 Apr 20:21
    3618 visningar
    23 svar
    23
    3618

    rädda förhållandet genom att ha ett öppet förhållande/swinga?

    Jag har varit i ett förhållande med min sambo i nu 5 år. Jag är ung, 22 år, och han är min 3e som jag någonsin legat med. Vi har inte sex så ofta som jag vill då han inte kan/orkar. Jag stör mig även på massor av saker som han gör och säger. Han har börjat bli ett irritationsmoment och jag börjar fundera på att göra slut. Men han är min bästa vän och jag älskar han så ... Jag undrar om det är sexet som får mig att tvivla på oss. Jag är ung och vill känna mig sedd och uppskattad- vilket jag inte riktigt blir i mitt förhållande. Jag undrar om ett öppet förhållande kan bli vår räddning? Jag hade inte haft några problem om han låg med någon annan om han ville det. Så länge vi båda är ärlig om det och det är på våra villkor...

    Jag vill så gärna ha sex, få flirta lite, känna lite spänning och bli sedd! Men jag vill inte vara otrogen. Jag råkade hångla med en kille en gång på fyllan och jag bröt ihop. Talade om det för min sambo samma kväll. Jag grät nå så fruktansvärt och mitt hjärta gjorde så himla ont när jag svek han.

    Kan ett öppet förhållande rädda ett förhållande? Och hur i ALL sin dar tar man upp ämnet till sin sambo?

  • Svar på tråden rädda förhållandet genom att ha ett öppet förhållande/swinga?
  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 20 Apr 20:24
    #1

    Det är alltså en kk du söker?

  • Anonym (ellie­) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 20:30
    #2
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-20 20:24:46 följande:

    Det är alltså en kk du söker?


    Ja fast ne .. En kk är ju bara sex, och jag vill ha lite mer än så. Lite flirtande, snackande.. Inga sociala grejer som middagar osv, men jag vill ändå kunna snacka med han också..
  • Äldre 20 Apr 20:33
    #3

    Jag skulle säga tvärtom. Är inte förhållandet stabilt så vinner det nog inte på att ni öppnar upp för andra sexuella kamrater.

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 20 Apr 20:34
    #4
    Anonym (ellie) skrev 2015-04-20 20:30:00 följande:

    Ja fast ne .. En kk är ju bara sex, och jag vill ha lite mer än så. Lite flirtande, snackande.. Inga sociala grejer som middagar osv, men jag vill ändå kunna snacka med han också..


    Okej :)

    Jag är också 22, och singel
  • Anonym (Dirty Dirk)
    Äldre 20 Apr 20:34
    #5

    Du är ung och kan få ett mycket bättre förhållande....gör slut

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 20 Apr 20:35
    #6
    Anonym (Undrar) skrev 2015-04-20 20:34:11 följande:

    Okej :)

    Jag är också 22, och singel


    Är ganska social av mig, och kan snacka om det mesta :)
  • Äldre 20 Apr 21:30
    #7

    Tror inte på ett öppet förhållande i ert fall. För att det ska bli bra krävs ett djupt och stabilt förhållande, Annars är det bara en inkörsport till skilsmässa.
    Eftersom du ser honom som ett irritationsmoment verkar det som att du redan är på väg ur relationen. Tvivlar på att du nöjer dig med externt sex för att bli tillfreds i din nuvarande relation.

  • Anonym (ellie­) Trådstartaren
    Äldre 21 Apr 00:29
    #8

    Jag har funderat på att göra det men just nu är det omöjligt.. Jag har ingenstans att ta vägen utan han. Jag är ekonomiskt beroende av han. Det är så många faktorer spm jag tror spelar in i vårt förhållande. Jag får inget jobb, han jobbar 6-5 varje vardag. Han har projekt som han försöker bli klar med, vi har ett hus som vi renoverar och sen ska vardagen med disk, städning, Vårrensning, tvätt gå ihop. Vi har inte tid för varandra.. Jag undrade därför om vi släpper att han ska känna ytterligare press att ta hand om mig och ha sex och visa att han uppskattar mig så kan det bli bättre mellan oss ...

  • Anonym (ellie­) Trådstartaren
    Äldre 21 Apr 00:35
    #9

    Det låter som en long shot kanske.. Men jag älskar han ändå. Finns svackor i alla relationer..

  • Äldre 21 Apr 08:25
    #10
    Anonym (ellie) skrev 2015-04-21 00:29:34 följande:

    Jag har funderat på att göra det men just nu är det omöjligt.. Jag har ingenstans att ta vägen utan han. Jag är ekonomiskt beroende av han. Det är så många faktorer spm jag tror spelar in i vårt förhållande. Jag får inget jobb, han jobbar 6-5 varje vardag. Han har projekt som han försöker bli klar med, vi har ett hus som vi renoverar och sen ska vardagen med disk, städning, Vårrensning, tvätt gå ihop. Vi har inte tid för varandra.. Jag undrade därför om vi släpper att han ska känna ytterligare press att ta hand om mig och ha sex och visa att han uppskattar mig så kan det bli bättre mellan oss ...


    Vänta lite nu. Du vill lägga ytterligare press på någon som redan är stressad och under en hel del tryck. Jag kan redan nu säga hur det kommer att gå, och det slutar på H och slutar på ELVETE.

    Att öppna upp ett förhållande som redan nu inte är bra kommer med 99% säkerhet att få förhållandet att upplösas, och då står du där, med som du själv säger, inget jobb, inget boende. Ni verkar sakna en ganska viktig del i ett förhållande. Ömsesidig kommunikation. Att lägga skulden på en partner kommer inte att fungera utan det är ett gemensamt problem, som behöver lösas gemensamt genom kommunikation. Antingen enbart tillsammans, eller med en parterapeut.


    Prata med partnern. hör efter VARFÖR ni har så lite sex istället för att bara konstatera att så är fallet, för att göra det senare gör att den redan pressade partnern känner ännu mera press och på sin höjd får du ett uppsving på en eller ett par veckor för att sedan hamna i exakt samma sits. Jag säger inte att du ska backa, jag säger att ni båda måste ta kliv framåt istället för att skuldbelägga varandra i frågan om sexlivet.

    Trekanter, swinging, öppna förhållanden ska skötas med stabila förhållanden och regler i ryggen, inte som ett försök till att ersätta det man saknar i sitt nuvarande förhållande.


    sextankar.nu - En mans tankar om sex
Svar på tråden rädda förhållandet genom att ha ett öppet förhållande/swinga?