• Anonym (Ont)

    Få bort mensen

    Nu har jag legat vaken i över en timme med hemska smärtor igen. Inget hjälper, jag har testat Ipren, alvedon och sömntabletter (för att se om jag kan sova mig genom smärtan) Jag är skittrött, men sova kan jag inte. Det gör för ont.

    Finns det något sätt att bli av med mensen? Jag kan inte ta p- piller pga blodproppar i släkten, jag har testat tre sorters minipiller men fick sådana hemska biverkningar alla tre gånger att jag inte kunde fortsätta. Dessutom blödde jag konstant av dem. Finns det något annat vis? Helst skulle jag vilja operera bort livmodern, men det kommer jag aldrig få godkänt av landstinget.

  • Svar på tråden Få bort mensen
  • Casslo08

    Kontakta vc Ang. dina smärtor vid mens, där får du kvalificerad hjälp. Att operera bort livmodern är något man inte tar med lätthet på, det går ju inte få ogjort så att säga.

  • Anonym (Råd)

    Nu vill jag inte leka hobbyläkare, men fruktansvärda menssmärtor utöver det "normala" kan ibland vara symptom på endometrios. Sök hjälp, oavsett!

  • Anonym (Ont)
    Anonym (Råd) skrev 2015-04-21 03:55:22 följande:

    Nu vill jag inte leka hobbyläkare, men fruktansvärda menssmärtor utöver det "normala" kan ibland vara symptom på endometrios. Sök hjälp, oavsett!


    Jag har läst lite om endometrios och som jag har förstått det har man problem under hela mensen, hela tiden. Så är det inte för mig, jag har oftast ett "anfall" vid varje mens som varar i 1-3 timmar, ibland kan jag ha fler sådana värkattacker. Men däremellan har jag inga problem alls. Men jag ska kontakta VC ändå och se om jag kan få någon hjälp.
  • Anonym (bella)

    Har själv haft dessa problem. De son hjälpte mig i tablettform var/är storpiller som du för upp. De gav mig värkar bara efter 16-20 min diklofinak (stavningen är säkert fel) .

    Annars finns ju även p-stav, spiral har tydligen kommit 2 nya som är lite som mini-p, annars är de kopparspiral.

    Men ta kontakt med vc å hör va dom kan hjälpa dig med.

Svar på tråden Få bort mensen