• katastrof01

    har jag rätt å bli ledsen?

    Min killes pappa är här på besök ifrån det land han kommer ifrån. Jag fick träffa honom i söndags för första gången. Dom kom över och vi fikade. Idag hade mitt ex flickvän kommit över till dom på besök. Fast att saker och ting har varit rent ut sagt skit mellan oss och jag har förklarat hur jag känner det med att hans ex kommer över ....min kille jobbar med sitt ex fortfarande...han är typ hennes chef...det är bara dom två i firman...och för mej har det aldrig känts riktigt bra det här. Till helgen fyller min kille 40 och ska ha kalas...och både jag och exet är bjudna....senast vi pratades vid allihop stod vi å grälade i mataffären. Så fort jag kommer med i bilden verkar det flyta på ok mellan dom även om min kille säger att det inte alls är bra...men tydligen tillräckligt bra för att hon ska komma över och hälsa på hans pappa? Dom var tillsammans i 12 år kan jag tillägga. Jag och min kille har varit tillsammans i 2.5 år fast från och till pga hur det har varit med hans ex. Känner mej så less på det här...min kille tycker att det bara är jag som har problem och att jag borde acceptera att hon finns i hans liv :'(

  • Svar på tråden har jag rätt å bli ledsen?
  • Lindsey Egot the only one

    Varför är du tillsammans med en man som gör att du mår dåligt?

  • katastrof01

    Så jag överreagerar inte då? Han tycker att jag borde veta att det är vi två och att dom kan jobba ihop eller vara vänner och det skulle inte spela någon roll. Vilket jag kan hålla med om men grejen är ju den att vi kan aldrig ses alla tre. Det är bara dom två som kan jobba eller annars träffas. Borde jag känna mej säkrare i vår relation och inte bry mej?


    oj ser att det blev fel i ts....så fort jag kommer med i bilden blir det konstig stämning...
  • Donizetti

    Det verkar inte som om din killes ex är ett ex utan någon som är synnerligen närvarande i ert liv. Ni lever inte i en tvåsamhet utan i ett menage á trois. För att det passar din kille. Ett ex är väl något som har varit, inte något som fortfarande är? Har de gemensamma barn är de ju tvungna till ett fungerande umgänge med varandra för barnens skull, men man får begränsa det till AB Barn, som två företagsledare som har ett gemensamt företag. Där utöver bör man begränsa umgänget med gamla ex och ta hänsyn till sin nya partner. För att öppna en dörr måste man ibland stänga en annan dörr bakom sig.

  • LaLola

    Ni har varit ihop i 2½ år o du är fortfarande så osäker på ert förhållande?
    Har han varit otrogen med sitt ex under dessa år?

  • katastrof01
    Donizetti skrev 2015-04-21 06:38:30 följande:

    Det verkar inte som om din killes ex är ett ex utan någon som är synnerligen närvarande i ert liv. Ni lever inte i en tvåsamhet utan i ett menage á trois. För att det passar din kille. Ett ex är väl något som har varit, inte något som fortfarande är? Har de gemensamma barn är de ju tvungna till ett fungerande umgänge med varandra för barnens skull, men man får begränsa det till AB Barn, som två företagsledare som har ett gemensamt företag. Där utöver bör man begränsa umgänget med gamla ex och ta hänsyn till sin nya partner. För att öppna en dörr måste man ibland stänga en annan dörr bakom sig.


    Ja det är så jag känner också...dom har inga barn...bara företaget där hon är enda anställda. Han förstår att det inte är någon bra situation som det är och försöker sälja firman. Men hur fort går sånt? Kan ju ta en evighet! Så tills dess måste vi/han komma på en lösning. Vet inte hur jag kan få honom att förstå hur jag känner. Jag har verkligen hela den här tiden gjort allt för att förklara hur jag känner. Jag har mått så dåligt...blivit deprimerad...tar sömntabletter fortfarande...för jag mår verkligen skit :'( jag har känslor för honom som gör att jag inte är beredd att ge upp hoppet än :'(
  • Donizetti
    LaLola skrev 2015-04-21 07:21:35 följande:

    Ni har varit ihop i 2½ år o du är fortfarande så osäker på ert förhållande?

    Har han varit otrogen med sitt ex under dessa år?


    En fråga, LaLola ; ser du endast sexuellt umgänge som otrohet? Att ha en förtrolig tvåsamhet med någon annan fast man har ett förhållande, att dela sånt man vanligtvis delar med sin partner med någon annan, att lämna sin partner utanför gemenskapen med ett ex - att vara otrogen behöver inte nödvändigtvis vara av sexuell karaktär. Om partnern känner sig som femte hjulet under vagnen i sambons och exets relation, då skulle i alla fall jag se det som grov trolöshet.
  • LaLola
    Donizetti skrev 2015-04-21 07:34:16 följande:
    En fråga, LaLola ; ser du endast sexuellt umgänge som otrohet? Att ha en förtrolig tvåsamhet med någon annan fast man har ett förhållande, att dela sånt man vanligtvis delar med sin partner med någon annan, att lämna sin partner utanför gemenskapen med ett ex - att vara otrogen behöver inte nödvändigtvis vara av sexuell karaktär. Om partnern känner sig som femte hjulet under vagnen i sambons och exets relation, då skulle i alla fall jag se det som grov trolöshet.
    Nä jag undrar om det är det som gör att hon är osäker.
    Att vara enbart vänner är ju inget konstigt när man är två vuxna människor. Oavsett om man har varit ihop tidigare eller inte.

  • Gizmo

    Självklart har du rätt att bli ledsen! Jag skulle ha svårt att acceptera att de umgås utanför arbetstid. Att din kille umgås med sitt ex på jobbet är väl okey, men det känns som att de har en starka band sinsemellan. 

  • Cornellia

    Rätt att bli ledsen har man väl alltid. Men jag kan tycka att det är fånigt.

    Om dom har varit ihop i 12 år, och dessutom jobbar ihop, då får du nog se till att acceptera att hon har en relation med hans familj och att hon finns i hans liv. 

Svar på tråden har jag rätt å bli ledsen?