• Banans

    Vad gör ni som in super på helger?

    Som rubriken lyder! Jag har lagt krogen o supandet bakom mig "förlorat" lite vänner pga det. Gillar verkligen inte alkohol o krogen osv för jag har haft dödsfall runt omkring mig där det varit alkohol o tabletter! Är de fler yngre ( är 21 år ) som inte festar och super sig fulla? Vad gör ni istället känns som folk tycker man är konstigt bara för att man inte dricker!

  • Svar på tråden Vad gör ni som in super på helger?
  • Anonym (C)

    Jag fick barn när jag var 20 och efter det blev det inte krogen så ofta. Istället blev det filmkvällar, spelkvällar, middagar hemma med familj och vänner. Hade flera vänner även utan barn som hellre var hemma och umgicks än att hänga på krogen.

  • Anonym (supa)

    Supa kan man ju göra fast man har barn. Är de små kan man turas om, ha barnvakt, eller supa i hemmet. Är de äldre klarar de sig ju hemma en del. Jag älskar att bli full och träffa folk och det gör mitt umgänge med. Det är det liv jag vill ha och ingen skulle bli lyckligare för att jag blev nykterist. Kanske lite rikare men men :)

  • Anonym (C)
    Anonym (supa) skrev 2015-04-21 11:13:37 följande:

    Supa kan man ju göra fast man har barn. Är de små kan man turas om, ha barnvakt, eller supa i hemmet. Är de äldre klarar de sig ju hemma en del. Jag älskar att bli full och träffa folk och det gör mitt umgänge med. Det är det liv jag vill ha och ingen skulle bli lyckligare för att jag blev nykterist. Kanske lite rikare men men :)


    Supa hemma när barnen är hemma? Eller lämna större barn ensamma hemma för att gå ut och supa? Hoppas att jag missförstod dig!
  • Banans

    Känns inte som att det är många 20 åringar som är hemma bara men det är så skönt . Slippa bakfylle ångesten och förstöra en hel dag pga de. Tröttnat du aldrig på krogen och vad är det som är så kul med att gå ut på krogen?

  • Anonym (supa)
    Anonym (C) skrev 2015-04-21 11:18:36 följande:

    Supa hemma när barnen är hemma? Eller lämna större barn ensamma hemma för att gå ut och supa? Hoppas att jag missförstod dig!


    Ja båda två man behöver ju inte ligga och kräkas bara. Nåra bärs kan man ta i hemmet ju. Vi brukar ha en del fester hemma numer p ungarna tycker bara det e kul me massa folk.
  • Anonym (C)
    Anonym (supa) skrev 2015-04-21 11:21:17 följande:

    Ja båda två man behöver ju inte ligga och kräkas bara. Nåra bärs kan man ta i hemmet ju. Vi brukar ha en del fester hemma numer p ungarna tycker bara det e kul me massa folk.


    Vi kanske har olika definitioner av supa bara. Några öl, 3-4 st, eller dela på en flaska vin kan man såklart dricka när barnen är hemma. Men det är inte att supa för mig. Då dricker man ju för att bli full och på en fest där folk super hör absolut inga barn hemma. Inte så kul för barnen dagen efter heller när föräldrarna är bakis och inte orkar göra något och kan inte köra nånstans. För om man super brukar man ju även bli bakis.
  • Rainbow gg

    Ligger hemma och slappar, shoppar med vänner, håller på med hobbys, läser. Jag uppskattar att bara vara hemma med min sambo på helgerna eller gå på bio. Vi dricker knappt överhuvudtaget och aldrig så att vi blir fulla eller berusade, det finns saker att göra ändå. Jag är 23

  • Banans

    Vad skönt att det finns fler i min ålder som förstår att livet har mer att erbjuda än alkohol o droger :)

  • Anonym (supa)
    Anonym (C) skrev 2015-04-21 11:28:08 följande:

    Vi kanske har olika definitioner av supa bara. Några öl, 3-4 st, eller dela på en flaska vin kan man såklart dricka när barnen är hemma. Men det är inte att supa för mig. Då dricker man ju för att bli full och på en fest där folk super hör absolut inga barn hemma. Inte så kul för barnen dagen efter heller när föräldrarna är bakis och inte orkar göra något och kan inte köra nånstans. För om man super brukar man ju även bli bakis.


    Jo fast de brukar roa sig bra dagen efter. Eller så tar man sig en återställare
  • Banans

    Förlorade ni mycket vänner när ni valde att inte supa ? För de flesta utav mina vänner håller på o super o har sig, vill inte va i närheten av de där men rädd att bli ensam vilket jag nu mestadels blivit på helgerna iaf!

  • Rainbow gg
    Banans skrev 2015-04-21 11:34:06 följande:

    Förlorade ni mycket vänner när ni valde att inte supa ? För de flesta utav mina vänner håller på o super o har sig, vill inte va i närheten av de där men rädd att bli ensam vilket jag nu mestadels blivit på helgerna iaf!


    Frågar du mig?

    Vi har aldrig hållt på och supa överhuvudtaget men vi har vänner som gör det. Det var väl i början lite så att de tyckte att vi var konstiga men det gick över snabbt, vi förklarade bara att 1. Jag tycker inte att alkohol är gott och 2. Vi tycker inte att det är roligt att vara fulla. För vara med på fester kan vi ju ändå, om vi vill. Och vad hade det varit för vänner om de inte vill ha med oss att göra bara för att vi väljer bort alkohol? Inga som är värda att ha ändå.
  • Gizmo
    Anonym (supa) skrev 2015-04-21 11:21:17 följande:
    Ja båda två man behöver ju inte ligga och kräkas bara. Nåra bärs kan man ta i hemmet ju. Vi brukar ha en del fester hemma numer p ungarna tycker bara det e kul me massa folk.
    Så du/ni har fest när barnen är hemma? Du är väl inte seriös?
  • Anonym (supa)
    Gizmo skrev 2015-04-21 17:03:18 följande:

    Så du/ni har fest när barnen är hemma? Du är väl inte seriös?


    Ja vadå då?
  • Sophan

    Jag lägger mig gärna i soffan, äter god mat och ser på film och bara slappnar av. Annars går jag gärna ut och äter med några vänner, kanske tar en drink efteråt, kanske bio...
    Lugnt och skönt och inga måsten.

  • Sophan
    Banans skrev 2015-04-21 11:34:06 följande:

    Förlorade ni mycket vänner när ni valde att inte supa ? För de flesta utav mina vänner håller på o super o har sig, vill inte va i närheten av de där men rädd att bli ensam vilket jag nu mestadels blivit på helgerna iaf!


    Ett par som jag ändå klarade mig bra utan. Flera umgås jag med då och då för de inser ju också att man kan göra annat än supa och festa varje helg. Ibland vill de också bara chilla lite med bio och någon öl efteråt.

    Men just under den perioden när jag plötsligt kände att "fan va trist det här är egentligen" och började dra mig tillbaka så var det ju svårt för polarna att förstå. Men de vande sig efter ett tag.
  • Aniiee

    När jag var 20 var jag upptagen med att plugga, hade verkligen inte tid eller lust att gå ut och supa. 


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • maritbinge

    Nu är jag ju inte 21 längre, men festade inte direkt till det mycket på den tiden heller. Jag spelade spel med vänner, såg på film, åt god mat och läste böcker. (Mina helgkvällar ser för övrigt fortfarande likadana ut.) 

  • Anonym (P Nice)
    Gizmo skrev 2015-04-21 17:03:18 följande:
    Så du/ni har fest när barnen är hemma? Du är väl inte seriös?
    Jag tror att signaturen "supa" använder begreppet "supa" på ett särskilt sätt (hoppas jag). 

    För mig är att "supa" bl.a. att föröka nå stadiet innan full medvetslöshet inträder, och man ännu har förmågan att i vart fall krypa fram (gärna innan man ens har hunnit påbörja resan mot krogen). Då tycker jag definitivt att inga barn bör vara i närheten. 

    Men ordet kan nog, som sagt, även ha andra konnotationer. 

    Vi  har ibland fester hemma (och går på fester hos andra) som inkluderar alkohol för de vuxna medan barnen leker. Brukar vara väldigt trevligt. Stimmigt och glatt, ibland, men alltid städat och alltså inga fylleslag. Jag tror inte barnen tar skada av det. 

    Annars är mitt tips till er som inte går på krogen och har barn, att skaffa ett gemensamt intresse eller en hobby som man kan göra tillsammans på helgerna. 
Svar på tråden Vad gör ni som in super på helger?