• Äldre 21 Apr 11:59
    457 visningar
    2 svar
    2
    457

    Mjölkprotein-allergi???

    Min dotter är 5 månader (om några dagar)
    Jag har varit osäker och undrat om hon har någon allergi mot mjölk eller något annat??
    Symptomen vid mjölkproteinallergi verkar ju skilja sig mycket och vara diffusa! Så BVC har ju inte trott att det är det.
    Hon har haft ont i magen när hon var mindre - då gav jag kolikmassage, Sempers magdroppar och miniform. Hon har inte haft kolik! Men ont i magen då. Torr hud har hon haft men nu har det blivit väldigt torra utslag - på vristerna, handlederna, har haft på låren och knävecken - har röda prickar på magen och torr i hårbotten. Hon sov lite bättre ett tag men har börjat vakna igen! Inatt var nog rekord! Vaknade 1 gång i timmen ungefär och pruttat mkt - men, så verkar hon ha blivit förkyld - eller om det oxå är symtom på allergin?? Snorig och hostar till ibland, värst och nästan bara på natten! BVC håller inte med mig och tycker att hon är för nöjd för att det ska vara allergi!! Men vad jag förstått så kan symtomen vara väldigt olika?? Vad har era bebisar haft för symtom?

  • Svar på tråden Mjölkprotein-allergi???
  • Äldre 21 Apr 13:12
    #1

    Alla symptom du beskriver kan vara tecken på allergi. Varför inte bara ta bort mjölkproteinet för att se? 2 veckor om du ger ersättning och 4 veckor om du ammar.

    Min son hade väldigt ont i magen och var väldigt gasig.

  • Äldre 23 Apr 20:49
    #2

    Mina barn har haft eksem, torr hus samt magbesvär som symtom på allergi. MEN det du beskriver kan också vara alldeles normalt ex torr hud, oroliga perioder m.m.
    Ta bort alla mjölkprodukter och ge mjölkfritt under två veckor sedan ger du mjölk igen. Märker du skillnad så vet du svaret.

Svar på tråden Mjölkprotein-allergi???